Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har bekkenløsning og har begynt å gjøre i hvertfall 60 hver dag. Hadde ikke motivasjon til å gjøre det på eget initiativ, eller jeg så vel kanskje ikke helt vitsen med det. Jeg kjente jo at jeg ikke hadde like mye kontroll etter sist fødsel og at det var et poeng, men glemte det hele tiden. Nå har jeg vært hos fysio og fått streng beskjed om å gjøre dette sammen med andre øvelser hver dag, og det var det som skulle til. Får vel også bare si at det er bevist at for de som har sterk bekkenbunnsmusklatur går fødselen raskere og greiere! (Og hvis jeg slipper inkontinensproblemer etterpå så er det også et poeng). :)

Annonse

Jeg har bekkenløsning og har begynt å gjøre i hvertfall 60 hver dag. Hadde ikke motivasjon til å gjøre det på eget initiativ, eller jeg så vel kanskje ikke helt vitsen med det. Jeg kjente jo at jeg ikke hadde like mye kontroll etter sist fødsel og at det var et poeng, men glemte det hele tiden. Nå har jeg vært hos fysio og fått streng beskjed om å gjøre dette sammen med andre øvelser hver dag, og det var det som skulle til. Får vel også bare si at det er bevist at for de som har sterk bekkenbunnsmusklatur går fødselen raskere og greiere! (Og hvis jeg slipper inkontinensproblemer etterpå så er det også et poeng). :)

Takk for motivasjon! Sliter med bekkenløsning jeg også, men synes det er så kjedelig å gjøre knipeøvelser. Visste ikke at det hadde noen betydning for bekkenløsningen. Nå skal jeg skjerpe meg! :-)

Jeg prøver, men synes det er sååå kjeedelig, og selv om jeg har alarm på mobilen har jeg ofte ignorert hele påminnelsen... Har lastet ned en app som heter Kniiip, som er svensk og veldig grovt laget.

Appen hjelper meg litt, den har sekundteller og jeg har fått satt opp et slags treningsprogram, men jeg har egentlig lyst til å finne en bedre app som kanskje er litt mer motiverende? Skulle hatt en app som ga en gullstjerne for hver fullførte økt, med avkryssing for hver dag, og fremdriftsbar eller noe. 

Noen som har noen tips til apper?

Eller linker til gode youtube-videoer så man kan få litt guidet trening?

Til all i want is you: Knipeøvelser er å knipe bekkenbunnsmusklaturen sammen. Prøv å "kutte" strålen når du tisser, da må du bruke deler av bekkenbunnsmusklaturen. Denne muskulaturen sitter i hele bekkenbunnen, men de bevegelsene man greier å gjøre med den er veldig små og kan være vanskelig å få kontroll på..

Anonymous poster hash: a6285...ea1

• 2 uker senere...

Annonse

Her står det også en del: http://www.tena.no/kvinne/gravide-og-nybakte-moedre/?teasercmp=women:Venter-du-barn-eller-er-du-en-nybakt-mamma2 

Du kan laste ned noe og bestille gratis dvd. 

Jeg pleier å knipe mens jeg kjører bil

Man bør ikke trene mens man er på do, bare for å sjekke at en har funnet riktige muskler når en kutter strålen. Hvis ikke kan det blir infeksjoner har jeg hørt 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...