Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #1 Skrevet 16. februar 2014 Flere som opplever dårligere immunforsvar under svangerskapet? På to måneder har jeg nå tredje forkjølelse. Får lettere herpes på leppa og betennelse i småsår. Heldigvis har jeg tatt influensavaksinen og slipper trolig unna der... Anonymous poster hash: fb219...0bd
lioness* Skrevet 16. februar 2014 #2 Skrevet 16. februar 2014 Åja. Tredje forkjølelse siden jul er på vei tilbake igjen her også. Så ja, plukker helt klart opp flere virus om dagen! Kjempelei. Har barn i barnehage, så der har vi jo en fin-fin kilde til grums.. håper jeg slipper unna omgangssyke, det er bare toppen av ulykke.
marmamma Skrevet 17. februar 2014 #4 Skrevet 17. februar 2014 Absolutt! Jeg har slitt med sykdom i snart 4 uker nå. Alt fra influensa til bihulebetennelse og nå kraftig forkjølelse. Vet ikke om det egentlig er samme viruset som ikke vil forsvinne eller om jeg stadig blir smittet av nye ting (er lærer). Er ikke særlig flink til å holde meg hjemme heller, så det er godt mulig jeg har presset kroppen for hardt. Slet med energi og søvn før jeg ble syk også. Nå har jeg lært og drar ikke tilbake til jobb før jeg er 100% frisk igjen! Nå er jeg møkklei! Før graviditeten hadde jeg kjempebra immunforsvar.
ens Skrevet 19. februar 2014 #5 Skrevet 19. februar 2014 "Godt" å lese at det ikke bare er meg... Konstant syk siden november. Har hatt alt fra omgangssyke til halsbetennelse (flere ganger)... Merker at det ikke er optimalt å jobbe med barn når man er gravid;)
bondefrøken Skrevet 19. februar 2014 #6 Skrevet 19. februar 2014 Er det lov å skrive her om man ikke har vært syk? Ikke for å være ekkel og skrytete, men jeg har ikke vært forkjølet engang denne vinteren. og lykkelig for det!
marmamma Skrevet 19. februar 2014 #7 Skrevet 19. februar 2014 Min jordmor sa i dag at man har dårligere immunforsvar som gravid for at kroppen ikke skal "angripe" fosteret
Mirakel <3 Skrevet 20. februar 2014 #8 Skrevet 20. februar 2014 Tør nesten ikke si det her, men jeg har heller ikke vært syk hittil i svangerskapet. Jeg har ikke utsatt meg selv for så mye smitte- ved å unngå for mye folkemengder. Jeg jobber bare halvt og er jeg på jobb så vasker jeg meg mye på hendene for å gjøre hva jeg kan for å unngå smitte. Er nå i uke 21. Er redd for den influensaen som snart er på tur da jeg ikke har tatt influensavaksine da jeg er skeptisk til vaksiner under graviditet.
Lykkebaby♡ Skrevet 21. februar 2014 #9 Skrevet 21. februar 2014 Jeg har *bankibordet* unngått sykdom selv om 4 andre i hjemmet har hatt ting på rundgang. Både Sambo, og 3 barn Jeg har prøvd så godt det har latt seg gjøre å ikke være rett oppi dem. Vaska ned wc nøye, dørhåndtak osv Mint dem på hvordan de skal hoste osv... Det har gått omgangssyke med, og uten oppkast, krafftig forsjølelse, og influensa. Men jeg har så langt klart meg *lettet*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå