Gå til innhold

Noen med forliggende morkake?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg hadde det med førstemann, men ettersom månedene gikk vokste den opp og den dekte ikke fødselskanalen når jeg var ca 6 mnd. Gikk helt fint i mitt tilfelle. Jeg er når 9 uker på vei og er litt spent på hvor morkaken ligger denne gangen....

Jeg hadde også dette med min første.. dette gikk seg tik etter som graviditeten gikk. Da jeg skulle føde var det ordnet opp av seg selv :-) Men blit jeg gravid igjen så vil jeg nok være bekymret likevel.. men det er kun en ting å gjøre; vente og se, også må en forholde seg til valgmuligheter om ting endrer seg eller ikke når det kommer til det :-) Lykke til videre! Kos deg med å være gravid! Jeg savner det allerede :-)

• 1 måned senere...

Annonse

Bare så vi unngår misforståelser;

Foranliggende morkake - morkaken har da festet seg på den fremre veggen (mot magen din) Fullstendig uproblematisk, men kan polstre slik at du kjenner bevegelsene senere.

Forliggende morkake - morkaken ligger da, helt eller delvis, over livmormunnen, hvor barnet kommer ut.

I de fleste tilfeller trekker den seg opp over i løpet av svangerskapet. I de tilfeller hvor det ikke skjer må kvinnen ha keisersnitt.

Endret av RosaParasoll

Tilleggsopplysning: Foranliggende morkake kan være litt trøblete i forhold til KS, selv om det i forhold til svangerskap og vaginal fødsel er uproblematisk. Ved KS vil de (selvsagt) helst unngå å kutte i morkaka før barnet er ute, så ved foranliggende morkake kan man i enkelte tilfeller få et ekstra lavt eller høyt snitt, evt loddrett dersom det er mer hensiktsmessig.

Jeg ser at jeg har skrevet feil. Forliggende morkake er det jeg har. Med sporadiske små blødninger. Noen andre? Og er dere sykemeldte for dette? Jeg er videre sykemeldt nå etter å ha hatt legetime i går. Kjenner på følelsen av at det nesten er å overdrive..

• 3 uker senere...

Jeg ble sykemeldt pga dette og fikk ul uke 9,12 og 14. Å sistegangen hadde den trukket seg oppover! Imens den var forliggende så hadde jeg jevnlig blødninger! Men dette ble borte etter den hadde trukket seg opp. Nå har jeg foranlighende og er i uke 21.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...