Gå til innhold

P-pille slutt og venter på mens. Hvordan føles det på kroppen?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg og samboer har bestemt oss for å snart begynne prøvingen, og jeg sluttet på p-piller(Mercilon) 12 januar, etter å ha gått på pillen i 10 år.

Fikk da som vanlig (p-pille-)mensen tre dager etterpå, 15 januar.

Hvis jeg nå hadde gått på p-pillene skulle jeg fått mensen på onsdag 12 februar, men ingenting har skjedd enda. 

Vet at den kan være veldig uregelmessig i starten, og ikke komme den første tiden.

Det jeg egentlig lurer på er hvordan har dere følt det i kroppen etter p-pille slutt?

Noen dager før "forventet" mens, var jeg kjempeirritert og sur for den minste ting, noe jeg tenkte kunne være pms, men siden mensen ikke har kommet så kan jeg vel ikke skylde på det;) 

I tillegg har jeg hatt endel småvondt i eggstokkene(?),murring i magen som føles som lette menssmerter, kviser(aldri hatt det før på p-pillene). Har egentlig hatt denne murringen helt siden jeg sluttet med p-pillene, men nå de siste dagene har det tatt seg opp. Er dette vanlig? Og betyr det da at mensen er på vei?

Jeg håper så at jeg skal få mensen så fort som mulig, så jeg får bekreftet at det "fungerer" der nede;)

Jeg er 25, og gått på p-piller siden jeg var 15. Fikk menstruasjon seint, så rakk aldri å få noen regelmessig menstruasjon før jeg begynte på p-piller. Så derfor vet jeg ikke helt hvordan kroppen min fungerer uten p-pillene.

Hyggelig om noen har noen innspill de vil komme med :)

Fortsetter under...

Jeg og hadde en p-pille mens i sept. Når neste mens skulle komme, beregnet jeg da Max 35 dager. Den dukka aldri opp... Men jeg hadde no sinnsykt mye halsbrann. Noe jeg aldri har hatt før. Og kviser poppet frem. Jeg fikk sen pos test. Jeg var oppe i 40 dager siden siste mens.

Etter første ul, de de meg to uker tilbake, samme på ul nr to. Og oul viste 10 dager tilbake. Så du kan helt klart være gravid!!! Lykke til!!

Hei! Jeg sluttet på p-ring etter 9 år i juli i fjor, fikk første "ordentlige" mens i januar i år. jeg gikk til gynekolog etter 6 måneder for å få ting i gang igjen. Så det kan ta litt tid. Jeg følte også at var noe på gang i eggstokkene, murringer og sånt, men tror det var mye fordi jeg ønsket at noe skulle skje. Jeg har fått ekstremt mye kviser etter jeg sluttet, aldri vært plaget av dette før. Har fått mye i fjeset, men også rygg og brystet, er utrolig frustrerende. Men regner med det hormonene som regjerer!

Jeg og hadde en p-pille mens i sept. Når neste mens skulle komme, beregnet jeg da Max 35 dager. Den dukka aldri opp... Men jeg hadde no sinnsykt mye halsbrann. Noe jeg aldri har hatt før. Og kviser poppet frem. Jeg fikk sen pos test. Jeg var oppe i 40 dager siden siste mens.

Etter første ul, de de meg to uker tilbake, samme på ul nr to. Og oul viste 10 dager tilbake. Så du kan helt klart være gravid!!! Lykke til!!

Takk for svar.

Er nok ikke gravid, for vi bruker fortsatt kondom. Ville bare slutte med p-pillene en stund før vi begynner prøvingen:)

Hei! Jeg sluttet på p-ring etter 9 år i juli i fjor, fikk første "ordentlige" mens i januar i år. jeg gikk til gynekolog etter 6 måneder for å få ting i gang igjen. Så det kan ta litt tid. Jeg følte også at var noe på gang i eggstokkene, murringer og sånt, men tror det var mye fordi jeg ønsket at noe skulle skje. Jeg har fått ekstremt mye kviser etter jeg sluttet, aldri vært plaget av dette før. Har fått mye i fjeset, men også rygg og brystet, er utrolig frustrerende. Men regner med det hormonene som regjerer!

Takk for svar :)

Huff, så frustrerende at det kan ta så lang tid før kroppen normaliserer seg, og kommer på plass igjen:/ 

Godt du har fått din ordentlige mens igjen nå:) 

Ja kviser på brystet har jeg og fått, ikke så veldig kledelig. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...