Gå til innhold

IKEA skap som sittebenk

Anbefalte innlegg

Vi blir nødt for å gjøre om spiseplassen vår på kjøkkenet da vi nå er seks stykker selv og de to største stadig har med seg venner hjem o.l. Føler vi alltid har for liten spiseplass. Vi har stor spisestue, men vil ha større spiseplass på kjøkkenet til hverdagsmaten.

Vi har tenkt på å lage en 90 graders sittebenk med skuffer til oppbevaring av IKEA skap, et firkantet bord og stoler på de to siste sidene. Størrelse på benken ca 180*180.

Har vært på siden til Ikea, men finner ingen tips/forslag på dette.

Noen som har bilder, linker e.l med inspirasjon? Fant heller ikke hvilke skap som brukes.. Den løsningen jeg har sett tror jeg det er brukt grunne skap (dybde 37 cm) men finner jo ikke disse med skuffer:-(

Kom med nyttig inspirasjon og tips folkens:-)

Anonymous poster hash: a2fc6...b60

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144120682-ikea-skap-som-sittebenk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har IKEA sittebenk. Har ikke vinkel da det "spiser" mye av skuffeplassen rundt hjørnet. Det er vanlig å bruke overskap til kjøleskap faktisk. Vi har 4 stk ved siden av hverandre (60 cm bredde og ca 60 cm dype) med kolonialskuff i og benkeplate på topp.

Veldig fornøyd.

Søk på google og gå innpå bilder. Da kommer det opp bilder fra hjemmesider og blogger.

Finner mye fint på bildene der:-)Anonymous poster hash: c7b0e...eb8

Finner en del fine bilder:-) men ikke hva dem har brukt av skrog.

.

37 cm høres veldig smalt ut om dere skal ha puter i bakkant.Stolen jeg sitter på nå er 43 cm og da er det vanlig stolrygg. Anonymous poster hash: f78d1...64a

Tror det blir bra nok da dette først og fremst blir en benk til barna:-) Man kan jo eventuelt regulere dybden med platen man må ha oppå. Tenker å bruke benkeplate, samt kjøpe en skumgummimadrass som jeg syr trekk til slik at det kan vaskes enkelt og greit. Kommer ikke til å ha store løse puter i ryggen, synes løse puter ser "rotete" ut og ikke hører sammen med der små barn spiser mat:-)

Vi har IKEA sittebenk. Har ikke vinkel da det "spiser" mye av skuffeplassen rundt hjørnet. Det er vanlig å bruke overskap til kjøleskap faktisk. Vi har 4 stk ved siden av hverandre (60 cm bredde og ca 60 cm dype) med kolonialskuff i og benkeplate på topp.

Veldig fornøyd.

Vi vil nok "miste" en skuff med hjørneløsningen jeg ser for meg. Men nå er utnyttelsen av sitteplassen viktigere enn oppbevaringsplassen vi får. Det jeg får til av oppbevaringsplass tar jeg som en bonus:-)

60 cm dybde blir dessverre for dypt hos meg. Benken vil starte inntil et "vitrineskap" vi har laget oss av kjøkkenskap med glassdører. Dette er laget av overskap fra gulv til tak. Derfor tror jeg det blir penest med samme bredde som dette. ( i alle fall blir 20 cm bredere for voldsomt)

Anonymous poster hash: a2fc6...b60

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...