Gå til innhold

Flytte til Trondheim med små barn. Hvor er det best å bo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er en familie på 4 som tenker å flytte til Trondheim. Hvor er det best for en småbarnsfamilie å bo?

Synes det er litt vanskelig å finne leilighet og barnehageplass på samme sted.

Flere som har flyttet med små barn, hvordan gjorde dere dette?

Barna er 5 år og 1 år.

Anonymous poster hash: 0710f...356

Fortsetter under...

Skrevet

Søstra mi bor ved Rosten. De har gangavstand til barnehage og "markafølelse" like utenfor døra. 

Anonymous poster hash: 9b066...ed4
Skrevet

Øst-sia av byen er tryggere og mer barnevennlig en resten vil jeg påstå.

Charlottenlund, ranheim, vikåsen, brundalen :-)

Anonymous poster hash: c56cd...d10

Skrevet

Øst-sia av byen er tryggere og mer barnevennlig en resten vil jeg påstå.

Charlottenlund, ranheim, vikåsen, brundalen :-)

Anonymous poster hash: c56cd...d10

Tryggere på hvilen måte da? :):o 

Er jo ikke akkurat utrygt noen plasser i trondheim

Jeg kan anbefale Romolslia, Hallset, Byåsen i tillegg til de du nevner 

Anonymous poster hash: 1586e...161

Skrevet

Byåsen! Der er dere nært skole, barnehage, matbutikken og alt dere trenger i omtrent gangavstand :)
Er avhengig av buss eller bil for å dra inn til byen, buss går ofte.

Vil anbefale det på det varmeste!

Anonymous poster hash: a707f...471
Skrevet

Byåsen! I sverresborg-området. Der har du bymarka i hagen, gode skoler og bussen til sentrum tar 10 min.

Anonymous poster hash: ea43b...39b

Annonse

Skrevet

Det spørs litt hvor nærme sentrum dere vil bo. Jeg er fra østlandet selv, og syns det helt klart er best på østsiden av byen; angelltrøa, dragvoll, steinan, ranheim, tyholt, charlottenlund, lade...

Fint på byåsen, men mye bakker og lite kveldssol. Tiller, heimdal og saupstad ville jeg aldri flyttet til!

Anonymous poster hash: e07ad...0a7

Skrevet

Hvis du ser på hus prisene.ser du at ranheim,jakobsli,lade er vestenlig høyere i pris og det er for en grunn.

Ville ALDRI bodd på romerslia,saupstad,kattem og ihverfall ikke med barn.

Tidligere vår på "rett side" av byen og fine strender og sol.

Skrevet

Det kommer an på hva du ser for deg da :-). Folk snakker ut fra egne preferanser. Det er også vesentlig hvor stort husbudsjett dere har. Jeg personlig ville ikke valgt Byåsen, som jeg synes ligger utenfor allfarvei. Men er du glad i snø og ski er Byåsen plassen sin. Er du glad i sjølukt, er Lade og Ranheim fine plasser. Dyrt å bo, men absolutt gode plasser å bo. Vil dere bo mer sentrumsnært, kan Strindheim/Tyholt være noe for dere. Ønsker dere å bo mer praktisk og få litt mer hus for pengene er Trondheim Sør et alternativ. Trondheim sør er stort og noen områder ville jeg ærlig talt valgt bort. Men for eksempel området rundt Heimdal sentrum eller Tiller/Hårsrad er fine,trygge barnevennlige plasser å bo.

Anonymous poster hash: d25cf...06a

Skrevet

Jeg anbefaler Risvollan / nardo :) 

Anonymous poster hash: e5c96...e9f
Skrevet

Østsiden av byen er stort sett bra. Persaunet kan være litt preget av at det ligger et asylmottak der oppe, det må dere velge selv om er et problem eller ikke :P Dragvoll, Steinan, Stubban, Nardo, Lerkendal, Berg er fint. Øya og Singsaker er sentralt, men priser og størrelser er deretter. Ila/Byåsen er bra, men på Byåsen er det ganske mange høydemeter til hvis du jobber i sentrum :P Trondheim Øst er så som så, Tiller, Kolstad, Heimdal, Romolslia, Saupstad har en del sosiale problemer og ghettotendenser, men det kan variere veldig fra nabolag til nabolag. 

Hvis jeg skulle valgt ville jeg valgt Nardo, Byåsen, Lerkendal, Berg, Singsaker, Tyholt. 

Men hva er det som er viktig for dere?

Anonymous poster hash: b480d...be5
Skrevet

Jeg bor på Lade, og her er det veldig trygt og fint. Dog litt dyrere enn andre siden av byen, men gangavstand til strand/fjære, botanisk hage, tursti med turhytte og kjøpesentre og butikker. 

Anonymous poster hash: 09545...472
Skrevet

Østsiden av byen er aller best. Hadde aldri bodd på tiller, kattem, risvollan ol. *spy*

Men dersom boligprisene blir for høye på østsiden, vil jeg faktisk anbefale Buvika! Det er litt utenfor Tr.heim. Bruker ca 20min med buss og 15min med bil til sentrum. Busser går ofte. I Buvika er det kjempefint! Fin natur, skole, butikker, barnehager, idrettshaller, frisører osv. Og for ikke å snakke om sjøen som er rett i nærheten. Kjempefint der! 

Anonymous poster hash: a44de...f4f

Annonse

Skrevet

Tyholt, Moholt, Lade, Ranheim, Strindheim, Nardo

Skrevet

Igjen, det kommer an på preferanser. Vil dere bo nære Trondheim sentrum? Liker dere snø? Turer? Eller sjø? Vi trives godt på Strindheim/Dalen Hageby-området. Fine parker, nært Lade. Butikker, skoler, busser i fleng osv. :-)

Velkommen til en flott by :-) (ja, jeg er innflytter!)

Anonymous poster hash: c034d...376

Skrevet

Å! Jeg merker jeg blir helt dårlig av denne tråden her!! Bodde i Trondheim for noen år siden og savner byen HVER DAG! Nå har vi fått barn og jeg kunne virkelig tenkt meg å flytte tilbake.

Vi bodde en periode på byåsen (ugla). Trivdes veldig godt der. Rett ved marka, rett ved trikk/buss, nærhet til skoler og bhg.

Dere kommer helt sikkert til åt rives godt uansett hvilken del V Trondheim dere velger, for det er en flott by med mange herlige mennesker :D

Hilsen østlending

Anonymous poster hash: bfaeb...07a

Skrevet

Hvor i herrens navn får dere det fra at Heimdal og Tiller har ghettotendenser?? Pisspreik fra ende til annen. Det er bydeler som man sjeldent/aldri hører tull om, det bygges ut både infrastruktur og nye boliger fordi det er et ettertraktet boområde for småbarnsfamilier. Har vokst opp på Tiller og aldri vært noe problemer, men et trygt område. Anbefales på det varmeste.

Anonymous poster hash: f54bc...4c4

Skrevet

Vi trives godt på Kattem og Åsheim er en veldig bra skole.

Kjenner meg ikke igjen i det enkelte lirer ut av seg.

Mye hus for pengene og trivelige naboer.

Anonymous poster hash: 1fb4a...a9d
Skrevet

Enig med deg over her. Ingen ghettotendenser i Heimdal/Tillerområdet. Der er det stort sett eneboliger og nyere rekkehus. Mange småbarnsfamilier som bor i disse områdene.

Kattem og Romolslia og dels Saupstad er områder med en litt høyere andel mennesker med flerkulturell bakgrunn. Nen jeg tror det er snakk om ca 10 prosent! Ingen ghetto altså :-)

Skrevet

Hvor i herrens navn får dere det fra at Heimdal og Tiller har ghettotendenser?? Pisspreik fra ende til annen. Det er bydeler som man sjeldent/aldri hører tull om, det bygges ut både infrastruktur og nye boliger fordi det er et ettertraktet boområde for småbarnsfamilier. Har vokst opp på Tiller og aldri vært noe problemer, men et trygt område. Anbefales på det varmeste.

Anonymous poster hash: f54bc...4c4

Jeg er også enig med deg:) Vi bor på Flatåsen og stortrives her. Nærme alt føler jeg samtidig som at det ikke er midt i byen.

Anonymous poster hash: fd610...c20

Skrevet

Å kalle noen av bydelene for direkte utrygge synes jeg er en stor overdrivelse! Jeg bor på Saupstad, og har ikke følt meg utrygg en eneste gang på de 3 årene jeg har bodd her. For oss var boligprisene det avgjørende, det var her vi fikk den størrelsen vi ville ha til en pris innafor smertegrensen :-)

Skrevet

Enig med de aller fleste, men ikke siste innlegg.

Byåsen, ranheim, tyholt, i stor betydning, er flotte steder å bo for barnefamilier. Også må jeg si meg enig med ene innlegget ang Buvika og Skaun kommune generelt. Kort avstand til byen, man får mer for pengene, kan få store rimeligere eneboliger med gode solforhold og sjøutsikt, eller hus lengre opp i marka for den som satser på friluftslivet.

Hvilke ønsker har dere?

Anonymous poster hash: 10b1b...d03

Skrevet

En ting er viktig å huske på ang Buvika/Skaun. Fine områder og noe lavere boligpriser. MEN noe s▪▪▪▪▪ bomtgifter hvis du må kjøre inn til byen på jobb hver dag.

Skrevet

Jeg sier ikke at Saupstad er den beste bydelen, absolutt ikke! Jeg mener bare at det ikke er så ille som folk ofte skal ha det til, og absolutt ikke så ille at vi syntes det var verdt å betale en mill mer for ei like stor, eller mindre leilighet enn det vi fikk her. :-)

Skrevet

En ting er viktig å huske på ang Buvika/Skaun. Fine områder og noe lavere boligpriser. MEN noe s▪▪▪▪▪ bomtgifter hvis du må kjøre inn til byen på jobb hver dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...