shewolf Skrevet 16. februar 2014 #1 Skrevet 16. februar 2014 Nå er jeg spent Trodde det var tradisjon at bare dama fikk forlovelsesring, også kjøpte man gifteringer sammen. Men nå har jo mannfolka forlovelsesring også? Gull/sølv/hvitt gull og hvordan gjorde dere det?
Monajenten Skrevet 16. februar 2014 #2 Skrevet 16. februar 2014 Det kommer vel litt an på, hvis mannen frir med ring har vel ofte kun damen forlovelsesring (men ikke alltid). Her ble vi mer eller mindre enig og kjøpte noe rimelige forlovelsesringer til begge. Byttet de ut med nye og litt dyrere ringer da vi giftet oss.
PrinsesseHengepupp Skrevet 16. februar 2014 #3 Skrevet 16. februar 2014 Han fridde i jula, og vi bestilte ringene sammen på nyåret. Graverte forlovelsesdatoen i ringene og brukte dem også som gifteringer. Hadde dem inne på rens før bryllupet da. Tror det er nokså vanlig å gjøre det slik. Vi gikk for gull, med eget design.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #4 Skrevet 16. februar 2014 Her kjøpte vi tradisjonelle ringer i gult gull som vi ville bruke som både forlovelsesring og giftering. De ble inngravert med forlovelsesdatoen først og når vi giftet oss fikk vi de polert og inngravert på nytt med bryllupsdatoen Anonymous poster hash: cb5f1...e0b
moota m storebror&lillebror Skrevet 16. februar 2014 #5 Skrevet 16. februar 2014 Vi kjøpte forlovelsesringer sammen når vi forlovte oss første gangen. Så gikk jeg fra mannen. Når vi ble sammen igjen tok jeg med ringen hans og kjøpte nye til oss begge og fridde til mannen med dem. Vi hadde altså begge forlovelsesringer, de er i gull. Vi brukte de samme når vi giftet oss. Tok de av om morgenen og tok de på igjen i kirka. Jeg er litt usikker på hva andre gjør, men det er slik vi har gjort det og ville gjøre det.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #6 Skrevet 16. februar 2014 Vi hadde ingen forlovelsesring noen av oss. Og har helt enkle, klassiske, brede og glatte gullringer som gifteringer. Vi liker at gifteringer faktisk ser ut som, og er lett gjenkjennbar som, gifteringer. sikkert kjedelig, men funker for oss. Anonymous poster hash: 94d62...c5a
Alle gode ting er tre:) Skrevet 16. februar 2014 #7 Skrevet 16. februar 2014 Her hadde mannen kjøpt ringer til oss begge da han fridde. Han hadde fått laget et avtrykk av en ring jeg hadde som han visste passet. Vi graverte inn tekst og dato da vi forlovet oss. Graverte inn bryllupsdato og polerte opp igjen til bryllupet. Tradisjonelle ringer i gult gull.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #8 Skrevet 16. februar 2014 Vi bar ringene på venstre hånd da vi var forlovet. På bryllupsdagen flyttet vi dem over på høyre hånd. Det er en gammel norsk tradisjon. Har gravert inn både forlovelsesdato og bryllupsdato. Anonymous poster hash: d97e4...79f
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #9 Skrevet 16. februar 2014 Tradisjonen i Norge er egentlig ikke å ha egen forlovelsesring. Det er noe som har kommet de siste årene. Det tradisjonelle er foelovelsesring og giftering som samme ring, med inngravering av bryllupsdato når den dagen kommer. Anonymous poster hash: 86d57...842
MrsMilla Skrevet 16. februar 2014 #10 Skrevet 16. februar 2014 Vi kjøpte ringene sammen, jeg kjøpte hans, han kjøpte min. Vi brukte/bruker de samme ringene. Forskjellen er at vi fikk de inngravert til selve bryllupet. Kjøpte to helt enkle uten noe pynt, litt tjukke ringer. Dette fordi mormoren min hadde gullring som giftering, og hun sa at hennes ble tynnere med årene, altså mer slitt. For at de skal holde i alle de årene vi tenker å være sammen bør det være litt å gå på :-) Ingen diamanter eller pynt - dette er jo ringene der pynten står inni, bare for oss, ikke for resten av verden :-)
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #11 Skrevet 16. februar 2014 Ingen diamanter eller pynt - dette er jo ringene der pynten står inni, bare for oss, ikke for resten av verden :-) Så fint skrevet, og helt sant Anonymous poster hash: cb5f1...e0b
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #12 Skrevet 16. februar 2014 Mannen hadde vært og kjøpt 2 gullringer, sånne helt vanlige uten pynt eller noe. Så da han fridde, fikk vi hver sin. Da vi giftet oss 1 1/2 år senere så brukte vi bare de samme ringene. Så nå er de gifteringene våre. Vi er begge litt sparsommelige, så å kjøpe de ringene til noen tusen, følte vi var nok Anonymous poster hash: d3d76...939
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #13 Skrevet 16. februar 2014 Mannen hadde vært og kjøpt 2 gullringer, sånne helt vanlige uten pynt eller noe. Så da han fridde, fikk vi hver sin. Da vi giftet oss 1 1/2 år senere så brukte vi bare de samme ringene. Så nå er de gifteringene våre. Vi er begge litt sparsommelige, så å kjøpe de ringene til noen tusen, følte vi var nok Anonymous poster hash: d3d76...939 Ja, og så graverte vi inn bryllupsdatoen, navnet til parteneren og et lite sitat etter bryllupet Anonymous poster hash: d3d76...939
☆☆☆ Skrevet 16. februar 2014 #14 Skrevet 16. februar 2014 Vi bestilte ringar saman etter å ha forlova oss, brukar samme ringane som gift.
førskolelæreren Skrevet 16. februar 2014 #15 Skrevet 16. februar 2014 Fikk forlovelsering av mannen da han fridde. Også kjøpte vi gifteringer sammen, halvt gull og halvt hvitt gull
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #16 Skrevet 16. februar 2014 Forlovelsesring for menn er syyyyyykt harry ;-D Anonymous poster hash: ea671...9a1
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #17 Skrevet 16. februar 2014 Vi var aldri forlovet for omverdenen og hadde derfor ingen forlovelsesring. Vi giftet oss i utlandet uten å ha informert noen her hjemme på forhånd, bare reiste på ferie og kom hjem som gift. Så vi kjøpte gifteringer og satte de på oss da vi giftet oss. Vi har helt enkle glatte gifteringer i gult gull, helt tradisjonelle. Anonymous poster hash: de172...275
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #18 Skrevet 16. februar 2014 Forlovelsesring for menn er syyyyyykt harry ;-D Anonymous poster hash: ea671...9a1 Atte hæ? Så det er kun dama som skal gå med forlovelsesring mener du? Hvorfor det?? Anonymous poster hash: 93c23...975
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #19 Skrevet 16. februar 2014 Vi hadde ikke forlovelsesringer, whats the point? Vi har gifteringer, hvitt gull, glatt, 8 mm bredde. De kjøpte vi sammen før bryllupet. 6000,- pr. stk. Anonymous poster hash: 1afe7...768
jostine Skrevet 16. februar 2014 #20 Skrevet 16. februar 2014 Vi hadde ikke forlovelsesringer, men det var heller aldri noe frieri, bare en avgjørelse om at "til sommeren gifter vi oss". Så ikke poenget med å kjøpe ring for 4-5 mnd. Gifteringer kjøpte vi sammen
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #21 Skrevet 16. februar 2014 Forlovelsesring for menn er syyyyyykt harry ;-D Anonymous poster hash: ea671...9a1 Hvorfor i all verden er det harry? Hvorfor er det annerledes for en mann enn ei dame å gå med forlovelsesring? Anonymous poster hash: 13f4b...aa4
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #22 Skrevet 16. februar 2014 Mannen fridde med en nydelig diamantring med ti stener. Det er min forlovelsesring og datoen er gravert inn. Da vi giftet oss, valgte vi hver vår glatte gullring som vi graverte inn en felles tekst i. Anonymous poster hash: 4e4a0...270
HanneS.85 Skrevet 16. februar 2014 #23 Skrevet 16. februar 2014 da jeg fridde til han, var det helt ut av det blå. så hadde ikke handlet ring. men vi fikk tak i ringer sammen, en uke etterpå, en glatt i hvitt gull til han, og en i hvitt gull med bølgemønster til meg(syns glatt ble for kjedelig, er en hverdagsring så ville ikke ha stener, og mannen er sjømann, derfor passer det med bølger). når vi etterhvert gifter oss, regner jeg med at vi går for tradisjonelle ringer i gult gull
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #24 Skrevet 16. februar 2014 Jeg fikk en fantastisk diamantring i hvitt gull, mannen ville ha sin giftering som forlovelsesring så hadde sin glatte fra forlovelsen. Jeg bruker forlovelsesringen og giftering (glatt i hvitt gull både for meg og han) sammen nå som vi er gift. Anonymous poster hash: f5bb6...ec3
LillaGorilla♥♥ Skrevet 16. februar 2014 #25 Skrevet 16. februar 2014 Mannen fridde med en enkel ring av sølv med et diamanthjerte på til meg. Han gikk ikke med ring mens vi var forlovet. Som gifteringer har vi 8mm brede ringer i børstet titan, jeg har 3 diamanter formet som et hjerte innfelt i min, hans er helt glatt. Inngravert bryllupsdatoen og noe interne greier oss imellom. Akkurat nå er forlovelsesringen min litt for liten, men ellers går jeg med den på venstre hånd etter at vi giftet oss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå