Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #26 Skrevet 16. februar 2014 Vi har både egen vogn og søskenvogn til treåringen og lillesøster. Bruker stort sett søskenvogna når vi skal på lengre gåturer og handle. Hun kunne nok fint gått selv mesteparten av tiden, men hun er litt lat og jeg orker ikke ta opp kampen med henne rett og slett. Dessuten elsker hun å sitte ved siden av lillesøsteren og tulle og dille med henne Anonymous poster hash: c3a28...21d
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #27 Skrevet 16. februar 2014 Hehe, jeg fikk totalslakt her inne tidligere da jeg stilte spørsmålstegn ved naboens bruk av vogn til barnehagen hver dag, ca 100-150 meter bilfritt. Ungen er fire og et halvt...men ser jo her at det overhodet ikke er vanlig med vogn til så store. Heldigvis! Anonymous poster hash: 191f7...725
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #28 Skrevet 16. februar 2014 Snuppen på 3 år erklærte her om dagen at han er for stor til å sitte i vogn . men tv søsteren sitter i den på vei hjem fra bhg enda. hun er rimelig kjørt etter en dag i bhg. mens han tar en liten dupp enda. så jeg gidder ikke risikere bære to unger + veske + sekk + handlepose, så har med vogna for sikkerhetsskyld. Anonymous poster hash: 6c3f6...754
♥ Løvemamma ♥ Skrevet 16. februar 2014 #29 Skrevet 16. februar 2014 (endret) Jeg bruker vogna litt ennå og lille er 3,5. Vogna brukes stort sett kun når h*n er syk. Endret 16. februar 2014 av ♥ Løvemamma ♥
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #30 Skrevet 16. februar 2014 Har et tilleggsspørsmål til dette med vogn om det er ok.Vi har hund og går mye tur. På de lengste turene skjønner jeg at vesla ikke orker gå. 3,5 år.Jeg pleier la henne sitte i vogn når vi skal på søndagstur men har tenkt vi burde begynne å gå kortere turer der hun må gå.Hvor lang orker en 3,5 åring å gå på grusveier? Kanskje dumt spørsmål men vesla er egentlig litt lat og har ikke orket ta den kampen nå vi skal kose oss i skogen.Anonymous poster hash: d1641...ae9 "egentlig litt lat og har ikke orket å ta den kampen når vi skal kose oss i skogen" .. håper du ser selv hvor dumt det utsagnet er... Guttungen min gikk en tur på 1 mil da han var 3,5. Det var nok litt i lengste laget, men han gikk hele veien og vi koste oss. Anonymous poster hash: 75738...8e5 Flott det, og det sies at et barn skal kunne gå like mange km som antall år. Men det er ikke alltid man har lyst til å tvinge en liten på tur, når man MÅ tur med hunden. En annen ting er også gjerne at hunden ønsker å gå litt fort, og kanskje fortere enn det barnet klarer over tid. Personlig synes jeg det er greiere å gi barnet lyst til å gå tur når det er koselig og ikke tvangspreget. Vi brukte vogn forholdsvis lenge fordi vi går mye og lenge om gangen. Gutten ble oppfordret til å gå selv, men hadde mulighet til å sette seg ned ved behov. Og vi tilpasset gangfarten vår til hans når han gikk. Mot slutten trillet jeg stort sett en tom trilelt, når det ikke var han som trillet den selv. Vi brukte forøvrig mye sparkesykkel (typen med 2 hjul foran) eller løpesykkel når vi sluttet med trille, han ble mindre sliten og klarte å holde god fart. Anonymous poster hash: 397fe...e84
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #31 Skrevet 16. februar 2014 Vi har ikke hatt vogn vi. Båret i sjal og meitai uansett hvor vi skulle. Etter halvannet år har hun gått selv. Anonymous poster hash: f0356...742
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #32 Skrevet 16. februar 2014 Jeg går et par km i kjapp gange med vogn et par dager i uken. Treåringen i vogn. Hun hadde aldri hengt på meg hvis ikke. Handler ikke om å ta noen kamp i heletatt, det er praktiske hensyn. Jeg får treningen min, hun får bli med på tur. Hadde jeg kjørt bil overalt kunne jeg selvsagt sluttet når hun var 1 år. Tar alltid med på ferie, kjekt å kose oss, litt hvile i vognen gjør underverker for en liten kropp. Men igjen, gidder en ikke gå lange turer som voksen er det selvsagt heller ikke behov for vogn. Anonymous poster hash: e0095...e38
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #33 Skrevet 16. februar 2014 Jeg hadde med søskenvogn til eldste var ca 3,5 år når vi gikk fra bhg. Er 3-4 km å gå, og det ble noen ganger litt langt etter slitsom dag i bhg. Særlig turdager der de gjerne var på tur i 4 timer. Gikk stort sett selv men de dagene hun var sliten var den god å ha. Orker ikke bære så langt og med en til i vogn. Hendte at hun sovnet på vei hjem også. Anonymous poster hash: 862ad...32e
me_87 Skrevet 16. februar 2014 #34 Skrevet 16. februar 2014 Gutten min er 2 år å bestemmer seg plutselig på de korteste strekningene at han nekter å gå mer,å legger seg ned på bakken å nekter å å gå mer. Så her er vognen alltid med enda.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #35 Skrevet 16. februar 2014 vi har ei på snart to og har begynt å prøve smått å gå vekk ifra vogn. Vi går til og fra bhg (3km hver vei) uten vogn, men har med ergoselen i tilfelle, Jenta mi er ikke så glad i å sitte i den i utgangspunktet så ho går så langt ho klarer. Det værste er på vei hjem fra bhg, da vi har en nesten 1km lang bratt bakke opp til der vi bor, og det kan bli for mye for ho enkelte dager og da blir det å sitte på ryggen. det samme gjør vi om vi er på tur i skogen ol. Om vi har dagsturer til kjøpesenter og leos lekeland så tar vi med trilla sånn at ho kan få en halvtime-times dupp. Men nå har bilen tatt kvelden og reparasjonene blir så mye at vi det ikke er verdt å gjøre noe, så den taua vi til slaktern på fredag. Nå som vi er uten bbil kan det bli vanskeligere å slutte med vogn da vi har en god mil til nærmeste butikk og plusser vi på bakken opp til huset så ser jeg for meg at jeg må bære jenta og handleposene 70% av veien og som gravid er det helt uaktuelt. Så vi får bare se hva vi gjør fremover... Anonymous poster hash: 04b32...071
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå