Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #1 Skrevet 16. februar 2014 (vet det varierer fra barn til barn). Erfaring? Anonymous poster hash: 43fcf...cac
It's all about me Skrevet 16. februar 2014 #2 Skrevet 16. februar 2014 (endret) Mine har sluttet når de ble 2. Hadde i starten en trille i bahånd til avlasting på slitsomme dager, men den ble sjeldent brukt. Endret 16. februar 2014 av It's all about me!
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #3 Skrevet 16. februar 2014 Min datter sluttet å sitte i vogn da hun var 1,5 år. Har brukt trille når vi har vært i utlandet en gang etter det, da var hun nesten to år. Men ikke siden da. Hun vil gå selv. Anonymous poster hash: f33a5...d55
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #4 Skrevet 16. februar 2014 Vi har ikke brukt vogna siden guttungen sluttet å sove på dagen, da var han vel 2 1/2 ca. Sluttet å bruke den på tur o.l. før det. Kan ikke fatte og begripe det når jeg ser fireåringer bli trillet rundt på senteret og sånt. Det er en annen sak om man har en lang transportetappe f.eks. og ingen alternativer.. Anonymous poster hash: 75738...8e5
soleia Skrevet 16. februar 2014 #5 Skrevet 16. februar 2014 Har vel slutta å bruke den regelmessig ved rundt 2,5 års alder, eldste var nok litt eldre før eg slutta å ha han i dobbeltvogna når eg var åleine med dei, sidan han var litt vanskeleg å halde kontroll på til fots. Det har vore kjekt å ha med ei trille når vi har vore på turar eller lange dagar i park, 17. mai ol. fram til over 3 år. 4 åringen sat litt i trilla då vi var på storbyferie i sommar og det vart ein del trasking i løpet av dagen, men hadde nok ikkje teke den med berre for hans del.
frk Nilsen Skrevet 16. februar 2014 #6 Skrevet 16. februar 2014 (endret) Eldste sluttet da han var 2 år, bekkenløsning og djupsnø med vogn passet dårlig, derfor måtte han pent gå. Yngste var 2,5 år. Var i Legoland i fjor sommer, like før minste ble 3. Han gikk hele tiden, ikke behov for hverken vogn eller trille. Endret 16. februar 2014 av frk Nilsen
Serepta Skrevet 16. februar 2014 #7 Skrevet 16. februar 2014 De har begge vært ca 2,5 år. Eldste sov på dagen til han var litt over 3, og sov da i vogn. Men brukte den ikke ut over det.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #8 Skrevet 16. februar 2014 Vi brukte trille på reise når gutten var 3,5 år, ble mye gåing når vi var ute hele dagen og han kunne sette seg npr han var sliten. Han kunne også ta seg en dupp uten at vi måtte gå inn, og vi kunne legge våre ørten poser under i stede for å bære de. Der vi bor nå (utland) ser jeg ganske mange store barn med trille. Ser rart ut, samtidig bruker folk stort sett offentlig transport og det blir fort 1) mye gåing, 2) for tregt, 3) litt risikabelt mtp barn som kan komme seg bort i folkemengden uten trille med en 2 til 4-åring, 4) kronglete når også har poser å bære. De fleste jeg ser har trillen med og barnet setter seg ned ved behov. En 3-åring kan sikert gå 1-2 km på egen hånd, men jeg har stor forståelse for at man vil gjøre prosessen enklere når man skal levere til bhg og rekke jobben. Anonymous poster hash: 397fe...e84
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #9 Skrevet 16. februar 2014 Har et tilleggsspørsmål til dette med vogn om det er ok. Vi har hund og går mye tur. På de lengste turene skjønner jeg at vesla ikke orker gå. 3,5 år. Jeg pleier la henne sitte i vogn når vi skal på søndagstur men har tenkt vi burde begynne å gå kortere turer der hun må gå. Hvor lang orker en 3,5 åring å gå på grusveier? Kanskje dumt spørsmål men vesla er egentlig litt lat og har ikke orket ta den kampen nå vi skal kose oss i skogen. Anonymous poster hash: d1641...ae9
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #10 Skrevet 16. februar 2014 Sluttet ved 1-årsalder begge to. Anonymous poster hash: 7011b...f4c
☆☆☆ Skrevet 16. februar 2014 #11 Skrevet 16. februar 2014 Har droppa søskenvogn då toåringen ikkje brukar vogn i særleg grad. Har søskenbrett ho står på til/frå bhg. Men no vurderar eg å gjere retrett for å ha moglegheit til å vere på farten i sovetida. Ho blir eit troll om ettermiddagen om ho ikkje søv.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #12 Skrevet 16. februar 2014 Har et tilleggsspørsmål til dette med vogn om det er ok. Vi har hund og går mye tur. På de lengste turene skjønner jeg at vesla ikke orker gå. 3,5 år. Jeg pleier la henne sitte i vogn når vi skal på søndagstur men har tenkt vi burde begynne å gå kortere turer der hun må gå. Hvor lang orker en 3,5 åring å gå på grusveier? Kanskje dumt spørsmål men vesla er egentlig litt lat og har ikke orket ta den kampen nå vi skal kose oss i skogen. Anonymous poster hash: d1641...ae9 "egentlig litt lat og har ikke orket å ta den kampen når vi skal kose oss i skogen" .. håper du ser selv hvor dumt det utsagnet er... Guttungen min gikk en tur på 1 mil da han var 3,5. Det var nok litt i lengste laget, men han gikk hele veien og vi koste oss. Anonymous poster hash: 75738...8e5
Jallow B Skrevet 16. februar 2014 #13 Skrevet 16. februar 2014 Rett over tre år her, har brukt vogn til/fra bhg sist 6mnd, men ellers kun når vi skulle være ute lenge en hel dag, og hun gjerne trengte hvile. De siste...seks ukene, ca, har hun gådd uten vogn overalt. Jeg er storfornøyd med det, selv om jeg savner ett sted å slenge handleposer
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #14 Skrevet 16. februar 2014 Har et tilleggsspørsmål til dette med vogn om det er ok. Vi har hund og går mye tur. På de lengste turene skjønner jeg at vesla ikke orker gå. 3,5 år. Jeg pleier la henne sitte i vogn når vi skal på søndagstur men har tenkt vi burde begynne å gå kortere turer der hun må gå. Hvor lang orker en 3,5 åring å gå på grusveier? Kanskje dumt spørsmål men vesla er egentlig litt lat og har ikke orket ta den kampen nå vi skal kose oss i skogen. Anonymous poster hash: d1641...ae9 "egentlig litt lat og har ikke orket å ta den kampen når vi skal kose oss i skogen" .. håper du ser selv hvor dumt det utsagnet er... Guttungen min gikk en tur på 1 mil da han var 3,5. Det var nok litt i lengste laget, men han gikk hele veien og vi koste oss. Anonymous poster hash: 75738...8e5 Hva faen er galt med enkelte her inne. MÅ man på liv og død henge ut folk for hver minste lille feil. Hvis du ikke klarer kommentere skikkelig kan du gi lang faen i å svare. Folk er faen meg forskjellig og ikke alle er så perfekt som deg. Nå har jeg faen meg fått nok av det jævla drittforumet her. Folk må gnage på den minste jævla ting. BURN! Anonymous poster hash: d1641...ae9
Mandala Skrevet 16. februar 2014 #15 Skrevet 16. februar 2014 Mine brukte vogn ganske så lenge. Da yngste var nesten fire år og eldste seks år satt de begge i/ på vogna til skole og bhg. Skolebarnet satt på fotbrettet. Det var ganske langt å gå til skolen og bhg, og til og med jeg ble møkk lei av all gåingen. Det hadde aldri i livet fungert at begge barna skulle gått den strekken selv to ggr daglig. Yngste sluttet med vogn rett etter hun ble fire år, for da flyttet vi. Eldste fikk en vogn fra hjelpemiddelsentralen, så da er det litt annerledes. Den brukte han noen ganger til han nærmet seg syv år. Jeg er veldig for å bruke vogn, hvis alternativet er konstant kortere turer, sutring, altfor slitne barn etc. Et lite barn kan sikkert gå en mil en gang eller to, men når man har hund og stadig skal ut med den, så hadde jeg glatt brukt vogn altså. Men så er jeg tydeligvis veldig liberal (lat?) på det punktet.
smiia Skrevet 16. februar 2014 #16 Skrevet 16. februar 2014 Mine brukte vogn ganske så lenge. Da yngste var nesten fire år og eldste seks år satt de begge i/ på vogna til skole og bhg. Skolebarnet satt på fotbrettet. Det var ganske langt å gå til skolen og bhg, og til og med jeg ble møkk lei av all gåingen. Det hadde aldri i livet fungert at begge barna skulle gått den strekken selv to ggr daglig. Yngste sluttet med vogn rett etter hun ble fire år, for da flyttet vi. Eldste fikk en vogn fra hjelpemiddelsentralen, så da er det litt annerledes. Den brukte han noen ganger til han nærmet seg syv år. Jeg er veldig for å bruke vogn, hvis alternativet er konstant kortere turer, sutring, altfor slitne barn etc. Et lite barn kan sikkert gå en mil en gang eller to, men når man har hund og stadig skal ut med den, så hadde jeg glatt brukt vogn altså. Men så er jeg tydeligvis veldig liberal (lat?) på det punktet. Jeg tror det handler om hvor mye man går. Jeg selv har en toåring og bruker vogna mye til diverse ærender der jeg ser andre bruker bil. Mange jeg kjenner har nesten ikke brukt vogn etter permisjonen var over, men de bruker som sagt bil overalt.
Fru vims Skrevet 16. februar 2014 #17 Skrevet 16. februar 2014 Eldste sluttet helt med vogn et par måneder før fylte 3 år, men han gikk for det meste fra 2 års alderen. Bestemoren hans derimot skulle ha han til å sitte i vogn og da var han over 4 år. Da måtte jeg sette ned foten. Var jo tilogmed lenge siden han hadde sluttet med vogn. Og han er veldig god motorisk. Yngste har også stort sett gått fra 2 år, men hender hun sitter i en trille. Kommer nok til å slutte helt likt som storebror.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #18 Skrevet 16. februar 2014 Vi brukte den fast til de ble ca 2 år, men brukte den på turer i helgene og ferier helt til de ble 4 år. Våre unger har ikke vært verdensmestere og gått 1 mil når de var så små, men ble sliten etter 1,5 -2 km. Anonymous poster hash: 80935...b26
*piami* Skrevet 16. februar 2014 #19 Skrevet 16. februar 2014 Eldste sluttet da hun var 2,5 år. Da kom lillesøster å overtok vogna. Var helt passelig alder og føltes naturlig å slutte da for barnet.
Bustetroll Skrevet 16. februar 2014 #20 Skrevet 16. februar 2014 Dere som kuttet ut vogn tidlig, har dere bil? For der er det vel en vesentlig forskjell.. Har man bil og sjelden bruker vogna utenom på butikken, korte spaserturer osv er det jo lettere å kutte ut tidlig..Er ikke bare-bare å ha med seg en 1,5 åring på en tur til sentrum en Lørdag f.eks uten vogn, eller de som er avhengig av kollektivtrafikk for å komme seg rundt.
frk Nilsen Skrevet 16. februar 2014 #21 Skrevet 16. februar 2014 Vi har bil nå, men hadde ikke bil før minste var 2,5 år. Har tatt kollektiv, brukt beina uten problem.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #22 Skrevet 16. februar 2014 Vi brukte vogn til hun sluttet å sove på dagtid (3 år). MEN vi brukte reisetrillen når vi var på lengre utflukter en god stund til. F.eks. en hel dag i dyreparken osv. Da hun var 4 var det helt slutt på vognbruken Anonymous poster hash: 374d2...b1f
Magia Skrevet 16. februar 2014 #23 Skrevet 16. februar 2014 Her har vi ikke kuttet ut vogna før nå i vinter, og min gutt er 4 år. Vi har litt for lang gåtur til barnehagen og butikken, og har ikke bil. Når føret har vært glatt og vanskelig har vi altså tatt vogna. Men jeg må innrømme at det oppleves nesten flaut å trille rundt på en stor gutt. Han er lang også, så beina har han måttet bøye opp. Hehe
Magia Skrevet 16. februar 2014 #24 Skrevet 16. februar 2014 Oppdaget forresten etter vi kuttet vogna hvor langt en fireåring faktisk kan gå uten at det er for slitsomt eller går for treigt
❤lille stjerne❤ Skrevet 16. februar 2014 #25 Skrevet 16. februar 2014 Kommer vel an på så mangt. Vi brukte den helt til hun var over 3,5 år. Hadde en vei til barnehage som passet greit å gå for meg, men kunne bli i lengste laget for snuppa og ikke alltid lett å få de små til å gå i jevnt tempo. Så selvom hun var aktiv og sprek og kunne gå langt på tur var vogna god å ha for å rekke fram i tide. Brukte den også på f.eks lange dager i fornøyelsespark, om kveldene i syden osv sommeren før hun fylte 4. Da brukte hun ikke vogn hjemme lenger, men på enkelte turer i ferien kan det være greit å ha isteden for å sleppe/bære på slitne barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå