Gå til innhold

Familievernkontoret

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal dit for første gang til uka. Jeg er veldig motivert, vil gjøre alt for å redde dette forholdet. Noen som har noen tips, erfaringer til hvordan vi kommer i gang best mulig? Hva skjer første gangen? Vi har en sønn på 9 måneder, er det rart om han blir med? Vi får ikke barnevakt...

Anonymous poster hash: bec8d...619

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke tatt med barnet. Kanskje det blir høye stemmer, kanske mor eller far begynner å gråte, kanskje det blir sinne etc. Man kan aldri vite og fokus bør ligge på at dere begge kan snakke fritt og få ut følelser. Barnet trenger verken være vitne til dette eller legge begrensninger på hva dere kan snakke om og føle.

Anonymous poster hash: 62a08...b4f
Skrevet

Jeg har vært til parterapi hos privat terapeut.

Et barn bør absolutt ikke være med. Det forstyrrer og dere får ikke konsentrert dere om det dere er der for. Og barnet bør skånes

Anonymous poster hash: 302de...2c1

Skrevet

Vi gikk i terapi der da småen var 3-4 mnd. Måtte ha han med siden det var på dagtid og ikke noen vi kjenner er tilgjengelig da. Men han var jo liten og sov gjennom alle timene. Det var eneste alternativ for oss, ingen besteforeldre bor i samme landsdel som oss.

Anonymous poster hash: e60f8...488

Skrevet

Første gangen prater man litt om hva som er problemet, både hovedproblemet og om det ligger andre ting bak som bør frem i lyset. Veilederen bruker tiden litt på å bli kjent med dere og hva dere ønsker å bruke tiden på.

Barnet bør absolutt ikke være med på disse timene!

Skrevet

Takk for svar, alle sammen.

Jeg syns ikke han bør være med nei, jeg er redd for at jeg skal bli for opptatt av å skjule mine følelser, slik at han ikke skal bli redd eller urolig. Vi får gjøre et forsøk til på å få barnevakt.

Anonymous poster hash: bec8d...619

Skrevet

Hvis du klarer å time det slik at han sover og er trygg på at han sover hele tiden så... Ellers ville jeg ringt og spurt om det var noe problem ifht det, det kan jo bli ganske forstyrrende. Også for den lille.

Første gangen forteller dere litt om dere selv, om forholdet og hva som gjør at dere kommer og hva dere ønsker/trenger.

Anonymous poster hash: 9c56c...1b6

Skrevet

Hvis du klarer å time det slik at han sover og er trygg på at han sover hele tiden så... Ellers ville jeg ringt og spurt om det var noe problem ifht det, det kan jo bli ganske forstyrrende. Også for den lille.

Første gangen forteller dere litt om dere selv, om forholdet og hva som gjør at dere kommer og hva dere ønsker/trenger.

Skrevet

Skrevet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...