Gå til innhold

Utstyr til barnehagestart i mars (11 mnd gammel)

mama_82

Anbefalte innlegg

Minstemann blir elleve mnd når han starter i barnehagen i mars og jeg er litt usikker på hva jeg trenger av uteklær til han.

Han går ikke enda og tror ikke han kommer til å gjøre det ved barnehagestart heller da han er ganske ustø fremdeles. Vi har jo en mild vinter og vinteren er også stort sett over når han begynner i barnehagen. Bør jeg kjøpe vanntett parkdress eller bare regntøy med ull under? Sherrox eller bare vanntette ladder? Evt støvler med ullsokker etter storebroren?

Jeg har også Viking goretex etter storebroren, men disse blir vel litt varme i mars og utover? 

Mini er barn nummer tre og de andre begynte også i barnehagen da de var elleve mnd, men de begynte på andre årstider og kunne begge gå fra de var ti mnd.

Tips fra andre som har vært/er i samme situasjon mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi hadde regndress, og så kjøpte vi en brukt vår/høstdress fra reima som hun kunne krabbe rundt i. Ellers hadde vi slike skosokker, og støvler. Fikk ordentlige sko når hun begynte å øve på å gå selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han må ha parkdress, ja :) Regnklær er ikke SÅ behagelig, så det brukes bare når man må :)

Og som appelsinpiken nevner, så trenger han ordentlige sko når han begynner å gå. Har dere råd, anbefaler jeg gore tex el.l, ikke bare støvler (i regnvær må han jo ha støvler). Og så spørs det jo hvor i landet du bor om vintersko er for varmt i mars, da. Enkelte steder er det jo fortsatt vinter i april!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...