Gå til innhold

spørsmål om livmorhalstappen

Anbefalte innlegg

hei. jeg har prøvd å google fram å tilbake nå om denne livmorhalstappen, noen steder står det at når man er gravid så skal den være langt oppe og noen sier langt nede, så er det en jordmor som sier at den skal være langt oppe, men en annen jordmor som sa at det går ikke ann å vite om en er gravid på livmortappen fordi den flytter seg først senere i svangerskapet. blir helt forvirret å mulig det ikke har noe å si å at det er mye variasjon fra person til person. men er det noen her som har noe bedre svar til meg, som vet hva som stemmer og om det fins noe fasit?

jeg vet ikke om jeg er gravid, ikm om 4 dager så litt tidlig å teste ennå, men ihvertfall, livmortappen har sittet høyt oppe noen dager og tidligere i dag var den også høyt oppe, så sjekket jeg for to timer siden da jeg satt på toalettet og da var den plutselig voldsomt langt nede, så sjekket igjen nå og nå var den høyt oppe igjen?? tror den er lukket, kan ihvertfall ikke få inn no fingertupp der som de sier man kan hvis den er åpen, men kjenner at det er et hull der liksom.

noen som kan hjelpe meg? blir helt forvirret av dette her :)

Anonymous poster hash: 0deae...80e

Fortsetter under...

Det finnes absolutt ingen fasit, nei. Det jeg imidlertid lærte mens vi prøvde var å sjekke ÉN gang om dagen, på samme tidspunkt. Det kan være stor forskjell på tappen morgen og kveld.

At din er lukket nå er riktig, men ikke et tegn på graviditet. Min var lukket helt til mensen faktisk kom. Fikk egentlig aldri noe forvarsel om at mensen var underveis ved å kjenne på tappen. Og den måneden jeg ble gravid kan jeg ikke si at jeg merket noen forskjell før et par dager etter positiv test, men da syntes jeg den kjentes litt annerledes ut enn tidligere. Vanskelig å beskrive, bare ... annerledes. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...