Gå til innhold

Reimadressen er IKKE vanntett, noen med tips om dress som duger??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten på 2 1/2 og jeg lekte i våt snø i en drøy time i dag, og når vi kom inn så jeg jeg knusktørr inni min Cubus skibukse, mens han hadde fuktig strømpebukse under sin Reima Kiddo... Noen som vet om en vinterdress som faktisk duger??? Har surfet lenge etter Didriksons Theron i kveld, men den virker å være utsolgt overalt.

Anonymous poster hash: 22689...43f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva????? Dritdyre Reima er drit? Kappahl sin er nok halva priset og bedre :)

Anonymous poster hash: 9ff40...08c

Skrevet

Veldig fornøyd med Stormberg her i huset, har flere dresser derfra. Men vær obs på prisforskjellene, de billigste dressene deres er bare vannavvisende mens de litt dyrere er 100% vanntette.

Jeg har kjøpt dresser med veil. pris på rundt 1000-1300 kr, men alltid kjøpt på tilbud (alt fra 40-60% rabatt på nettsiden deres).

Anonymous poster hash: aae85...4f8
Skrevet

Jeg har også reimadress å sønnen min var gjennomvåt etter 2 åringen var ute en time med den i barnehagen.

Anonymous poster hash: 6b3a5...c2c
Skrevet

Vi har Skogstad og er kjempefornøyd. Vi har kjøpt de dressene om og om igjen.

Anonymous poster hash: 7d093...40b
Skrevet

Reima tec er vanntett.

Anonymous poster hash: 61075...21e

Skrevet

Reima Kiddo har bare vannsøyle på 5000, så den er ikke vanntett nei. Skal du ha vanntett må du opp i en vannsøyle på 8000-10000

Anonymous poster hash: 822b9...bfd
Skrevet

Reima kiddo er vel ikke like vanntett som reimatec? Har du innpregnert den jevnlig?

Anonymous poster hash: 40f91...f99

Skrevet

Reima kiddo er vel ikkje like vanntett som reimatec.  Reimatec har iallefall me vore nøgde med.

Skrevet

Hvordan vet jeg hvor høy vannsøyle en dress har? Hva med f eks denne?

http://www.jollyroom.no/helly-hansen-overall-powder-apple-green.html?ticket=L3N0b3JlXzVfc2VhcmNoL3NlYXJjaC1oaXRzOyM7cHJvZHVjdF9rZXk7NDM1NTE7Izs&ttype=click

Prøv å søk på dressen i google og se om de kommer med informasjon et annet sted

Anonymous poster hash: 7d093...40b

Skrevet (endret)

Må nok kjøpe en bedre reimadress neste gang. Er som anonym over her sier, at du må opp i vannsøyle. Didriksons Theron har samme vannsøyle som Reima Kiddo.

Endret av Tjofsen
Skrevet

Vel, du har jo heller ikke kjøpt en vanntett reimadress, da kan du ikke forvente at den er vanntett. Reima tec er vanntett. Mine har brukt den som regntøy i ekte bergensk høstregn og vært helt tørre etter timer ute.

Anonymous poster hash: 271f7...0ac

Skrevet

http://www.jollyroom.no/helly-hansen-overall-powder-apple-green.html?ticket=L3N0b3JlXzVfc2VhcmNoL3NlYXJjaC1oaXRzOyM7cHJvZHVjdF9rZXk7NDM1NTE7Izs&ttype=click

Når det står at den er vanntett så er den det, når det er lavere vannsøyle står det at de er vannavvisende.

Skrevet

Troll- ingen over, ingen ved  siden!! kan spyles med høytrykkspyler, og er fortsatt knusktørr!!

Anonymous poster hash: 121c0...7e9
Skrevet

Det var reimatec jeg hadde å den ble sønnen min gjennomvåt i.

Skrevet

Når det står at den er vanntett så er den det, når det er lavere vannsøyle står det at de er vannavvisende.

Takk. Da kjøper jeg nok den i stedet. Arvet denne Reima Kiddo-dressen etter nabogutten som bare rakk å bruke den et par ganger før han vokste ut av den. Moren sa at den var best i test men hun blandet den kanskje med en Reimatec da sikkert. Dere er gode å ha damer :)

HI

Skrevet

Reima kiddo er en parkdress som ikke tåler så mye vann, Reima Tec tåler mye vann!! Vi har hatt reima til begge barna, første mann hadde første dressen i to sesonger og neste mann har nå hatt den i 2 sesonger (måtte bytte nå, til neste som storebror har brukt før han pga han har vokst ut av den) men begge var tørre og varme med dem. Jeg har impregnert dem etter hver vask, og vasket dem så sjelden som mulig... Er de møkkete har jeg bare dusjet av dem, så lenge de er godt impregnert går det lett av.

Så jeg synes ikke reima dressene er så dyre, om jeg kan bruke dem flere sesonger til flere barn. Neste år begynner lillesøster i bhg med samme dress som storebrødrene har brukt.

Anonymous poster hash: 03273...d27
Skrevet

Ingenting slår Isbjörn. Under den syns jeg Troll, ReimaTec, LegoTec og Skogstad står ganske så likt når det gjelder vanntetthet. 

Skrevet

Hehe, hadde han gjort som datteren min gjorde forrige dagen da, hun satt i vannrenna i barnehagen cherroxene var fylt med vann (kunne helle vann ut av dem) og dressen klissblaut inni fordi vannet hadde rent inn langs bena hennes ;)

Hjelper ikke med vannsøyle på 10.000 når ungen ligger i en vannrenne og svømmer, da blir de våte....

Om ungen var våt fordi vannet har trekt gjennom en dress som selges som vanntett ville jeg klaget, det hender jo man er så uheldig å få en feilvare. Bare vær obs på at du selv ødelegger vannsøylen om du vasker dressen for ofte, og de tåler ikke mykninsmiddel (og mange tåler ikke tørketrommel), da har du i tilfelle ødelagt den vanntette egenskapen selv.

Skrevet

Hehe, hadde han gjort som datteren min gjorde forrige dagen da, hun satt i vannrenna i barnehagen cherroxene var fylt med vann (kunne helle vann ut av dem) og dressen klissblaut inni fordi vannet hadde rent inn langs bena hennes ;)

Hjelper ikke med vannsøyle på 10.000 når ungen ligger i en vannrenne og svømmer, da blir de våte....

Om ungen var våt fordi vannet har trekt gjennom en dress som selges som vanntett ville jeg klaget, det hender jo man er så uheldig å få en feilvare. Bare vær obs på at du selv ødelegger vannsøylen om du vasker dressen for ofte, og de tåler ikke mykninsmiddel (og mange tåler ikke tørketrommel), da har du i tilfelle ødelagt den vanntette egenskapen selv.

Ettersom det skjedde i barnehagen så er det usikkert hva som skjedde.

Cherroxene har han aldri blitt våt i faktisk :D

Skrevet

Mine brukte også reima tec dressene som regntøy i bhg. Her på sørvest landet er det ofte kaldt, masse vind og regn, så det er kaldt med regntøy. Reima tec har vært kjempebra og helt til de slet for masse på yttertøyet var jeg veldig fornøyd med dem :)

Skrevet

coop sin dress er helt grei og kjempebillig. nesten aldri våt på innsiden. Hadde troll votter før. de ble våte med en gang og kosta 400 kr. ikke alltid prisen det kommer ann på. dressen fra coop koster 400 kr ny

Skrevet

Vi er veldig fornøyde med polarn og pyret. Hadde reima de første 2-3 årene, men så gikk vi over til dem og de varer og varer og kan brukes av flere barn. I tillegg kan man kjøpe litt stor størrelse pga modell med stramming i livet (fungerer på slanke barn) og da bruke dem i 2 år.

Vår satt ute i snøen i 1 time i dag uten å bli våt.

Ellers så bruker ofte barnehagene å ha regnbukse utenpå dressene når det er så klissvått som nå.

Anonymous poster hash: 2fffc...678

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...