Gå til innhold

Hva tror dere? :-) For uvanlig?

Anbefalte innlegg

William August (bruker bare William) blir storebror om 1 mnd, og vi prøver å finne et passende navn.

Vi har lurt litt på Fredrik Celius. Hva syns dere? Syns dere navnet Celius er fint eller sært?

Ellers har dere noen andre gode forslag. Vi har lurt litt på Fredrik Oscar og Fredrik Oliver også. Hmm, ikke lett..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144120457-hva-tror-dere-for-uvanlig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Jeg stemmer for Fredrik Celius :) Syns det har litt samme stil som August, i tillegg syns jeg det var skikkelig tøft :)

Flyten var også god, mye bedre enn med Oscar og Oliver. Syns egentlig det er få navn som har god klang som andrenavn etter Fredrik.

Det er også min mening at et mellomnavn aldri kan bli for spesielt, de blir jo sjelden brukt, så det gjør liksom ingenting om de er litt spesielle :)

Celius/Selius er knalltøft og altfor lite brukt :) Så min stemme går selvsagt til det! De to andre navnene blekner i forhold. Synes det bør brukes til daglig også jeg! ;)

Andre forslag:

Fredrik Martinius

Fredrik Leopold

Fredrik Cornelius

Fredrik Valdemar

Fredrik Elliot

Fredrik Ferdinand

Fredrik Othelius

Fredrik Karelius

Takk for kjempefine tilbakemeldinger og innspill!! Setter stor pris på det!

Jeg er enig i at Fredrik Vikhelm er kjempefint! Vi har faktisk vært litt innom det. Men syns dere det blir for likt William som broren hans heter??

Ellers syns jeg også Fredrik Othelius var et kjempefint navn!

Takk for kjempefine tilbakemeldinger og innspill!! Setter stor pris på det!

Jeg er enig i at Fredrik Vikhelm er kjempefint! Vi har faktisk vært litt innom det. Men syns dere det blir for likt William som broren hans heter??

Ellers syns jeg også Fredrik Othelius var et kjempefint navn!

Jeg tror det kan gå med Vilhelm, selv om det er litt likt (virker litt mer forskjellig når de ikke blir sagt rett etter hverandre.

Tror likevel jeg ville valgt Celius, (eller Othelius). Syns begge to var skikkelig stilige :)

Endret av Ammie

Annonse

Så hyggelig med så gode tilbakemeldinger på Celius!! 😊😊

Vi har nevnt litt navn til familie tidligere, men fått så negative tilbakemeldinger at vi ikke tør å si noe lenger. Syns det blir så trist. Så Celius har vi ikke turt å nevne til noen ettersom vi regner med at det blir reaksjoner.

Jeg ville valgt kun Celius eller kun August. Utrolig kule navn :)

William og Fredrik er oppbrukte og kjedelige.

Anonymous poster hash: cff65...024

Åh unnskyld! Jeg så nå at storebror het William August :)

Fredrik er oppbrukt. Vilhelm er kult, Celius også.

Men Fredrik ville jeg altså styrt unna. Det er ingen styrke i det lenger.

Anonymous poster hash: cff65...024

Bedre forslag enn Fredrik mottas også med TAKK :-)

Vi vil ha et mildt og snilt navn, men som likevel er passende når man blur eldre. Vi liker ikke så godt mer "moderne" navn som Chrisander og Matteo.

Tusen takk igjen for veldig gode innspill! Er så hyggelig at folk tar seg tid til å svare! :-) :-)

Bedre forslag enn Fredrik mottas også med TAKK :-)

Vi vil ha et mildt og snilt navn, men som likevel er passende når man blur eldre. Vi liker ikke så godt mer "moderne" navn som Chrisander og Matteo.

Tusen takk igjen for veldig gode innspill! Er så hyggelig at folk tar seg tid til å svare! :-) :-)

Jeg syns William og Fredrik passer bra sammen jeg :) Er liksom ganske så klassiske navn som også passer bra i utlandet. Syns og det ikke gjør noe i det hele tatt det er litt vanlig om det skal kombineres med noe veldig unikt som Celius. Om noe er det en god ting. Noen liker ikke å ha et uvanlig navn og vil helst hete det samme som to andre i klassen for å slippe å forklare hva de heter, mens andre er lei av å måtte presenteres med fullt navn for at folk skal vite hvilken Lucas eller Emma det er snakk om. Med et navn som Fredrik Celius/Othelius så får han et valg. Blir ikke helt samme valget om begge navnene er litt uvanlige/vanlige :) Endret av Ammie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...