Anonym bruker Skrevet 15. februar 2014 #1 Skrevet 15. februar 2014 Nesten 10 grader på dagtid her nå. Er ganske tørt også på grunn av manglende nedbør Anonymous poster hash: 357de...511
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2014 #2 Skrevet 15. februar 2014 Over ti grader. Men kommer litt Ann på hvor surt det ute og. Anonymous poster hash: 6f762...4c9
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2014 #3 Skrevet 15. februar 2014 Sånn som det er nå her i Midt-Norge (hvor det ikke har vært nedbør eller betydelig kulde siden før jul) så går mine fint uten strømpebukse i det hele tatt for tiden. Men prakker i hvert fall ikke på dem ull nå. Krysser fingrene for at varselet om snø på mandag og tirsdag holder stikk. Eller i det minste noen dråper regn, dette er jo bare trist. Samt at klærne til ungene er jo så møkkete og fulle av støv at utedressene må vaskes minst 3 ganger i uka..... Anonymous poster hash: 969c9...e00
ma(G)ma med to små :) Skrevet 15. februar 2014 #4 Skrevet 15. februar 2014 Vi bruker ull hele året. Ull puster og regulerer temperatur, og den blir ikke kald hvis den blir fuktig. Vi tar av ullen når det er på tide med kortermet og shorts. Bruker av og til kortermet ull også.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2014 #5 Skrevet 15. februar 2014 Vi bruker ull hele året. Ull puster og regulerer temperatur, og den blir ikke kald hvis den blir fuktig. Vi tar av ullen når det er på tide med kortermet og shorts. Bruker av og til kortermet ull også. Hæ?? Bruker barna longs helt frem til det er for varmt med bukse? Hva med varme vårdager i april/mai hvor det er for kjølig med shorts, men alt for varmt med longs? Må ungene ha det på likevel. Enig at ull puster, men mange putter bomull, eks dongri eller bomulls joggebukse utenpå ullen - da mister ulla mye av egenskapen! Men synes synd på unger som går med longs langt uti varme vårdager når det holder i massevis med bukse Anonymous poster hash: b0f37...67d
Gjest Julia1984 Skrevet 15. februar 2014 #6 Skrevet 15. februar 2014 Når det er varmere enn 8 plussgrader bruker ikke mine barn strømpebukse under buksa...
samlex Skrevet 15. februar 2014 #7 Skrevet 15. februar 2014 Bytter rundt 0-2grader jeg. Er det pluss så kan jeg godt ha på bomull.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2014 #8 Skrevet 15. februar 2014 Bruker stort sett ull på dem når de har noe under. Gjør det på meg selv også Så får de heller løpe rundt i ullundertøyet om det blir for varmt Anonymous poster hash: 234a3...5d6
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2014 #9 Skrevet 15. februar 2014 Sønnen min har kun et lag med klær når han er inne, vi har det varmt nok inne og er aktive nok til at det holder, eller så er ikke en collagejakke langt unna.. Når han skal ut så skifter han til ullundertøy og evt flere lag dersom det er kaldt, under dressen. Bruker dere selv strømpebukse under bukse, inne? Husk at barna som regel er mye mer aktive enn oss. Anonymous poster hash: 2462b...be0
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2014 #11 Skrevet 15. februar 2014 Ullmanien blant småbarnsforeldre i Norge er helt nevrotisk Det viktigste er at barna er varme, så kan man være pragmatiske og finne ut hva som fungerer best. For all del, jeg liker ull svært godt, men det er da ikke en religion? Anonymous poster hash: 4813f...6c3
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2014 #12 Skrevet 15. februar 2014 Ullmanien blant småbarnsforeldre i Norge er helt nevrotisk Det viktigste er at barna er varme, så kan man være pragmatiske og finne ut hva som fungerer best. For all del, jeg liker ull svært godt, men det er da ikke en religion? Anonymous poster hash: 4813f...6c3 Hvem har sagt det er en religion? HI lurer på når andre går over til vanlig strømpebukse. Hun eller andre i tråden har verken prakket eller forkynt ull ned i hodene på folk. Kun et vanlig spm, hva er problemet? Jeg for min del syns det er vanskelig å finne praktiske klær som holder varmen, utenom ull. Selvfølgelig finnes superundertøy, men det er like dyrt. Jobber i skole og kan ikke si hvor lei jeg er av små blå føtter i tynne bomullsokker (eller to) når vi har gått på skøyter. Små jenter i rosa strømpebukse og genser, så blir de våte på føttene, og har dermed ingen bukse (evt våte "sokker") Stramme olabukser som gjør at de ikke kan bevege seg under dressen. Joggebukser som klatrer opp på låret når dressen dras på... Kunne selvsagt lagt på lista om for små klær, for lite skiftetøy, manglende merking, men det blir en helt annen diskusjon... Det er så mange foreldre som ikke følger opp, og som umulig kan være ute sammen med barna sine på fritiden, for da hadde de lagt merke til sånne ting! Anonymous poster hash: 2462b...be0
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2014 #13 Skrevet 15. februar 2014 Nå er ungene her så store at de regulerer dette ganske greit selv, men det er faktisk nesten "slåsskamp" for å få jentungen til å kutte ut stillongsen om våren. Hun hater å fryse. Men tynnslitte ullongser er det jo ikke særlig mye varme i, så det må hun gjerne gå med så lenge hun vil for meg på våren. Vi har dessuten t-skjorter i tynn ull, og de blir aldri gjemt bort, de brukes ofte på litt småkjølige dager om sommeren også, og f.eks. på fjelltur. Strømpebukser i bomull brukes kun til hverdagskjoler o.l. Anonymous poster hash: 63a02...d19
Elsker livet Skrevet 15. februar 2014 #14 Skrevet 15. februar 2014 Har ikke noe fast regel på det. Noen dager blir det kun brukt bomull og noen dager er det fint med ull, spesielt om vi skal være ute hele dagen. På skolen og barnehagen holder det med bomull eller superundertøy, men jeg varierer litt. De klager oftere på å være for varme enn for kalde, og jeg opplever ikke at ull regulerer temperaturen så veldig mye. Unntaket er at de ikke blir kalde etter å ha svettet mye eller blitt våte. Plussgrader og ull passer ikke for meg i alle fall.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #15 Skrevet 16. februar 2014 Bruker ull fra høst til vår. Elsker ull hele familien. Sånn gjør vi det. Andre får gjøre hva de selv føler. ( men så hadde vi heller ikke sykt barn i hele 2013 heller, og jeg er ganske så sikker på at litt av grunnen er ulla:) ) Ull-> holder seg varm-> frisk Og jeg ull er ingen religion for meg altså, men blir lei meg på barnas vegne når jeg ser barn med bomullsokker på vinteren..... Anonymous poster hash: 67f78...53f
mamma_til_gutt Skrevet 16. februar 2014 #16 Skrevet 16. februar 2014 Generelt ved 0 grader. Ved ca 10 bruker han ikke longs lenger.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #17 Skrevet 16. februar 2014 Når det er varmegrader bytter vi ut ullundertøyet med bomull. Barna synes bomull er mer behagelig å ha på seg, og vil slippe ullundertøyet så fort det er mulig. Når de var mindre, og satt mye på bakken i barnehagen, så brukte jeg ullundertøyet litt lenger. Anonymous poster hash: c20df...c58
Mamma_til_2 Skrevet 16. februar 2014 #18 Skrevet 16. februar 2014 Det kommer ann på været, men hadde det vært 10 grader og tørt så hadde det vært overkill med strømpebukse med mindre barnet hadde kjole etc på. Jenta mi på 6 bruker ikke noe under buksa til skolen når det er 4-5 grader.
soleia Skrevet 16. februar 2014 #19 Skrevet 16. februar 2014 Brukar ikkje strømpebukser i bomull, når det er naturleg å bruke noko under buksene brukar dei tynne ullongs. Når dei er heime tek me som regel på longs når me skal ut. I bhg går dei gjerne berre med ulltøy. Det kjem litt an på været når eg tek på longs eller ikkje. Om det er tørt men plussgrader brukar dei gjerne fora vinterdressar, og då treng dei ikkje så mykje under, medan regntøy i 4 + er ganske kaldt. Ved 10 grader og tørt vær hadde ikkje eg hatt på ullongs, men ulltrøyer går greit fram til det vert sommertemperaturar (men er slett ikkje nødvendig)
soleia Skrevet 16. februar 2014 #20 Skrevet 16. februar 2014 Mine har forresten underskjorter/singlettar i ull/silke, som dei gjerne brukar under bomullsgensarar når det ikkje er så veldig kaldt og det er kjekt med anna tøy enn ulltrøyene dei går i nesten konstant på vinteren. Det synes eg er ein grei mellomting, og desse har vorte mykje brukt den milde vinteren i år.
Brillefint - Jadda! Skrevet 16. februar 2014 #21 Skrevet 16. februar 2014 Så lenge det er plussgrader og tørt ute så er det ikke så nøye tenker jeg. Er det slaps og vått blir det ull, fordi de ikke blir så kalde om de blir våte.
❤lille stjerne❤ Skrevet 16. februar 2014 #22 Skrevet 16. februar 2014 Kommer litt an på. Er det vått og rått så tar jeg gjerne på henne ull selvom gradene er på pluss siden. Og på dager jeg vet hun skal være ute lenge. Ellers har det vært mange dager i bomullsstilong, tynne ullsokker og ullsinglet innerst, da har hun litt ull som varmer uten at det blir altfor varmt når hun er inne.
Elsker livet Skrevet 16. februar 2014 #23 Skrevet 16. februar 2014 Bruker ull fra høst til vår. Elsker ull hele familien. Sånn gjør vi det. Andre får gjøre hva de selv føler. ( men så hadde vi heller ikke sykt barn i hele 2013 heller, og jeg er ganske så sikker på at litt av grunnen er ulla:) ) Ull-> holder seg varm-> frisk Og jeg ull er ingen religion for meg altså, men blir lei meg på barnas vegne når jeg ser barn med bomullsokker på vinteren..... Anonymous poster hash: 67f78...53f Barna mine går bare i bomullsokker hele året. På skolen har de ulltøfler. I barnehagen er det varmt på gulvene, så der trengs det ikke noe, men de har hatt tøfler tilgjengelig der også, men ingen bruker det. Når de skal ut i kulden så kan de ta på seg ett par med ullsokker, men det er sjelden behov. Ingen av de vil gå med ullsokkene rett på huden, og to par inne blir altfor varmt. Jeg syns det er kaldt med ullsokker rett på føttene, må alltid ha vanlig sokker under. Blir jeg svett i bomullsokkene bytter, våte eller skitne bomullsokker er kaldt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå