Anonym bruker Skrevet 15. februar 2014 #1 Skrevet 15. februar 2014 Hei, Jeg har vært i en litt vanskelig situasjon hvor jeg har selvmedisinert meg med Vival jeg fikk av legen for tre år siden. Jeg bruker det som muskelavslappende frem til jeg skal til spesialist den 20'ende. Altså er ikke dette for bruk til angst (Som jeg har forstått kan være skummelt med tanke på avhengighet) men til en veldig spesiell situasjon som blir avklart selv. Har i dag gått på en halv vival (2,5 mg) hver kveld. Kjenner helt ærlig ikke en effekt annet enn muskelavslappende. Får ingen rus, og føler ingen trang til å ta dem. Føler ikke at det vil være et problem, men er selvfølgelig redd for å bli avhengig. Mest av alt er jeg flau for å fortelle legen min om dette, og redd for å få abstinenser, som jeg har forstått kan være verre enn heroinabstinenser (!!!) Jeg forstår at man ikke kan sette en spesifikk grense for når man blir avhengig, men kan man bli fysisk avhengig (Med dertil abstinenser) etter to-tre uker på 2.5 mg vival? Anonymous poster hash: f3b98...1bc
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2014 #2 Skrevet 15. februar 2014 Ingen? Anonymous poster hash: 385e7...530
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2014 #3 Skrevet 15. februar 2014 Ett tygg og du er hekta Anonymous poster hash: aedbe...b29
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2014 #4 Skrevet 15. februar 2014 Ett tygg og du er hekta Anonymous poster hash: aedbe...b29 Jeg føler meg ikke hektet, og er heller ikke redd for psykisk avhengighet, men er redd for å bli fysisk avhengig med de utrolig grusomme abstinensene som konsekvens. (Har fått vival ved to anledninger før og har ikke blitt avhengig) Anonymous poster hash: 385e7...530
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2014 #5 Skrevet 15. februar 2014 Det er er vel to uker som er max for bruken av benzodiazepiner. Man blir ikke avhengig av to ukers bruk, men trolig ved lengre bruk.m Anonymous poster hash: 536f5...ef0
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2014 #6 Skrevet 15. februar 2014 Husk at det er et narkotisk stoff. Folk er på avvenningsklinikker sammen med heroin misbrukere pga vival og lignende stoffer. Jobber et slikt sted så vet hva jeg snakker om. Anonymous poster hash: f3c6b...f16
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2014 #7 Skrevet 15. februar 2014 Hvor ofte er for mye da? Jeg er også livredd for å bli avhengig. Om jeg tar en pille ca. hver 14. dag. Er det for mye? Anonymous poster hash: 584e8...98d
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2014 #8 Skrevet 15. februar 2014 Hvor ofte er for mye da? Jeg er også livredd for å bli avhengig. Om jeg tar en pille ca. hver 14. dag. Er det for mye? Anonymous poster hash: 584e8...98d Det kommer jo helt an på hvorfor du tar de..... tar du en annenhver uke uten noen ordentlig årsak er det jo et misbruk uansett, men du blir nok ikke avhengig. De som er skikkelig avhengige kan fint ta 40 vival om dagen. Anonymous poster hash: f3c6b...f16
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2014 #9 Skrevet 15. februar 2014 Hvor ofte er for mye da? Jeg er også livredd for å bli avhengig. Om jeg tar en pille ca. hver 14. dag. Er det for mye? Anonymous poster hash: 584e8...98d Det kommer jo helt an på hvorfor du tar de..... tar du en annenhver uke uten noen ordentlig årsak er det jo et misbruk uansett, men du blir nok ikke avhengig. De som er skikkelig avhengige kan fint ta 40 vival om dagen. Anonymous poster hash: f3c6b...f16 Tar det for å roe ned kroppen. Noen ganger føles det som om jeg har nervene utenpå kroppen. Så for å roe meg ned og klare å sovne tar jeg Vival. Men prøver å gjøre det så sjelden som mulig. Anonymous poster hash: 584e8...98d
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2014 #10 Skrevet 15. februar 2014 Hvor ofte er for mye da? Jeg er også livredd for å bli avhengig. Om jeg tar en pille ca. hver 14. dag. Er det for mye? Anonymous poster hash: 584e8...98d Det kommer jo helt an på hvorfor du tar de..... tar du en annenhver uke uten noen ordentlig årsak er det jo et misbruk uansett, men du blir nok ikke avhengig. De som er skikkelig avhengige kan fint ta 40 vival om dagen. Anonymous poster hash: f3c6b...f16 Tar det for å roe ned kroppen. Noen ganger føles det som om jeg har nervene utenpå kroppen. Så for å roe meg ned og klare å sovne tar jeg Vival. Men prøver å gjøre det så sjelden som mulig. Anonymous poster hash: 584e8...98d Hvis du faktisk har behov for det (og du har fått det av legen fordi hn også mener du har behov for det) og du tar en annenhver uke så synes jeg ikke det et problem nei. Beste hadde jo vært å funnet andre metoder å roe seg på Men hvis du har et så lite forbruk som du sier og du klarer å fortsette på samme lave forbruket er det vel ok. Synes uansett det er rart hvis du har fått det i flere år - det er jo ikke bra. Vi sender ofte varsler på leger som skriver ut slike medisiner år etter år. Du burde heller få henvisning til psykolog eller lignende hvis problemet ditt er kronisk. Anonymous poster hash: f3c6b...f16
Gjest enlitenfraatilå Skrevet 15. februar 2014 #11 Skrevet 15. februar 2014 Det er bare å kutte tvert. Har gjort det med legens velsignelse 3 ganger. Har da stått på 25mg sobril, 15mg rivotril og 10mg xanor ihhv 6 mnd, 3 mnd og 4 mnd. Er stort sett psykisk avhengighet og dette med at tabletter er vanskeligere å brekke av enn heroin er bare tull! Dosen din er lav og du har ikke brukt dem lenge så ville slappet helt av, men fortell det til legen din just in case!
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2014 #12 Skrevet 15. februar 2014 Det er bare å kutte tvert. Har gjort det med legens velsignelse 3 ganger. Har da stått på 25mg sobril, 15mg rivotril og 10mg xanor ihhv 6 mnd, 3 mnd og 4 mnd. Er stort sett psykisk avhengighet og dette med at tabletter er vanskeligere å brekke av enn heroin er bare tull! Dosen din er lav og du har ikke brukt dem lenge så ville slappet helt av, men fortell det til legen din just in case! Tror ikke du skal være så bastant med å si at det er tull! Det du forteller om her er dine erfaringer med disse medisinene, du har ikke hatt vanskelig for å slutte med dem. Hvor grensen går for å bli avhengig - dosering, hyppighet osv. - kan variere enormt fra person til person, om man er disponert for avhengighet osv. Men veldig enig med deg at hun bør fortelle det til legen sin for å være sikker Anonymous poster hash: 144e4...82e
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2014 #13 Skrevet 15. februar 2014 Det er bare å kutte tvert. Har gjort det med legens velsignelse 3 ganger. Har da stått på 25mg sobril, 15mg rivotril og 10mg xanor ihhv 6 mnd, 3 mnd og 4 mnd. Er stort sett psykisk avhengighet og dette med at tabletter er vanskeligere å brekke av enn heroin er bare tull! Dosen din er lav og du har ikke brukt dem lenge så ville slappet helt av, men fortell det til legen din just in case! Takk for svar alle sammen I dag er det to uker siden jeg begynte å ta dem, ringte apotek i dag som anbefalte meg å ta samme dosen frem til mandag og ringe legen min. Jeg vet at det blir sammenlignet med heroin, men det er bare eventuelle abstinenser jeg er redd for. Jeg merker ingen effekt av dem og tror dermed ikke jeg kan bli avhengig. Anonymous poster hash: 385e7...530
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2014 #14 Skrevet 15. februar 2014 Det er er vel to uker som er max for bruken av benzodiazepiner. Man blir ikke avhengig av to ukers bruk, men trolig ved lengre bruk.m Anonymous poster hash: 536f5...ef0 Ville du tro man ble avhengig etter litt under tre uker? Anonymous poster hash: 385e7...530
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå