Gå til innhold

Hvor usunt er Josefinebrød?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Med tanke på mengde tilsatt gluten i alt kjøpebrød, er det helt uaktuelt for oss å slutte med hjemmebakt. Antall personer med glutenallergi bare øker og øker, og det er ikke naturlig for mennesker å spise så mye gluten som vi gjør i dag. Jeg vil si at det er et veldig dårlig alternativ.

Anonymous poster hash: a8dd4...11c

Er det ikke palmeolje i Josefinebrød tro? Det står vegetabilsk olje og da er det som regel litt palmeolje. Også står hvetemel som nr en på ingredienslista som da betyr at det er mest av hvetemel i deigen. Ikke veldig sunt altså. Palmeolje er det jeg reagere mest på.

Ok, det ante meg at det ikke var spesiellt sunt selv om den hadde brødskala 3.

Skal nok ikke slutte med hjemmebakt brød, men når jeg står på farten og ikke har tilgang på eget brød er da Josefinebrødet et bedre alternativ enn polarbrød?

Anonymous poster hash: a8ead...c63

Ok, det ante meg at det ikke var spesiellt sunt selv om den hadde brødskala 3.

Skal nok ikke slutte med hjemmebakt brød, men når jeg står på farten og ikke har tilgang på eget brød er da Josefinebrødet et bedre alternativ enn polarbrød?

Nei! Med mengden gluten og palmeolje er det ikke et godt alternativ uansett. Et skikkelig grovt rugbrød, kanskje, men ikke josefinekneipp.

Annonse

Grovt rugbrød får jeg ikke i barna mine. Hva spiser dere der dere bare må finne noe raskt og enkelt av brød?

Vi har alltid hjemmebakt brød i fryseren, så det er ikke noe problem her. Barna har aldri fått noe annet enn skikkelig grovt brød, så kneipp spiser de ikke.

Ja, vi har også alltid hjemmebakt brød i fyseren og jeg baker 12 brød av gangen, men innimellom er det ting som skjer som gjør at jeg ikke har tilgang på brødene. Nå er jeg på hytta uten fryser og må kjøpe. Orker ikke stå her og bake. Hva kjøper man som barna faktisk også spiser i slike situasjoner? Kjøpte for første gang Josefinebrød og ungene kastet seg over det så håpet det ikke var helt ille til innimellom situasjoner. Hva kjøper du når du ikke har tilgang til hjemmebakt?

Ja, vi har også alltid hjemmebakt brød i fyseren og jeg baker 12 brød av gangen, men innimellom er det ting som skjer som gjør at jeg ikke har tilgang på brødene. Nå er jeg på hytta uten fryser og må kjøpe. Orker ikke stå her og bake. Hva kjøper man som barna faktisk også spiser i slike situasjoner? Kjøpte for første gang Josefinebrød og ungene kastet seg over det så håpet det ikke var helt ille til innimellom situasjoner. Hva kjøper du når du ikke har tilgang til hjemmebakt?

Vi har ikke det problemet. Er vi på hyttetur så tar vi med brød eller baker der vi er. Samme hvis vi er på ferie. Jeg ser ikke problemet. Det er jo ikke noe verre å bake på hytta enn hjemme? Vi har aldri kjøpebrød. Og verken mamma eller svigermor har det heller. Vi baker alt brød, uansett.

Haha, gudameg. Her spiser vi alltid kjøpebrød, litt forskjellig hvilket. Alle vi lever i beste velgående og er friske og raske! Voldsomt til hysteri pga litt brød.. Jeg vokste opp med kneipbrødet til 6kr og tilogmed jeg har blitt voksen.. :P

Anonymous poster hash: 3f170...daf

Annonse

Ungene dine tar vel neppe skade av et butikkbrød innimellom. Det høres ut som om de normalt sett spiser hjemmebakt brød, og da blir vel ikke effekten av et butikkbrød mer enn at de kanskje promper litt mer enn normalt.

Hysteri er aldri bra..

Siden dere er overhysteriske, så regner jeg med at dere tar med all brød med i bhg selv, for der baker dem ikke ;)

Anonymous poster hash: 66a86...013

Jaja, baker glutefritt og uten gjær, med hele korn, hver morgen, så det er ferskest mulig. Ser ikke problemet?

Anonymous poster hash: 40a33...6ea

Med tanke på mengde tilsatt gluten i alt kjøpebrød, er det helt uaktuelt for oss å slutte med hjemmebakt. Antall personer med glutenallergi bare øker og øker, og det er ikke naturlig for mennesker å spise så mye gluten som vi gjør i dag. Jeg vil si at det er et veldig dårlig alternativ. Anonymous poster hash: a8dd4...11c

At antallet personer som ikke kan spiser gluten øker og øker kommer ikke av at flere ikke tåler det. Antallet øker fordi vi har blitt flinkere til å se symptomene og plukke opp flere tilfeller av cøliaki. Lege er mer obs på sykdommen og selv små plager som før ble oversett blir nå tatt alvorlig.

Anonymous poster hash: 41f09...cfb

Med tanke på mengde tilsatt gluten i alt kjøpebrød, er det helt uaktuelt for oss å slutte med hjemmebakt. Antall personer med glutenallergi bare øker og øker, og det er ikke naturlig for mennesker å spise så mye gluten som vi gjør i dag. Jeg vil si at det er et veldig dårlig alternativ. Anonymous poster hash: a8dd4...11c

At antallet personer som ikke kan spiser gluten øker og øker kommer ikke av at flere ikke tåler det. Antallet øker fordi vi har blitt flinkere til å se symptomene og plukke opp flere tilfeller av cøliaki. Lege er mer obs på sykdommen og selv små plager som før ble oversett blir nå tatt alvorlig.Anonymous poster hash: 41f09...cfb

Dessutten er cøliaki en tarmsykfom en har i kroppen uansett. Det er ikke noe som utløses av mengde gluten.

Anonymous poster hash: 41f09...cfb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...