Gå til innhold

Jentenavn, godt norsk uten a-ending

Anbefalte innlegg

Jeg har begynt tenke på navn. Jeg har fra før tre jenter, alle med dobbelnavn der det første i hvert er gode og gamle navn. Jeg har veldig lyst oppkalle etter min bestefar som het Kornelius, slik at lillejentas navn blir med Cornelia som mellomnavn. To av jentene mine har a- ending i førstenavnet, den tredje ikke. Derfor vil jeg at det fjerde nå også ikke skal ha a- ending i førstenavnet, slik at det blir to og to;)

Har dere forslag til hva som er et godt norskt jentenavn uten a-ending som klinger godt til Cornelia som ikke starter på H, S eller E( forbokstavene til de tre jentene mine),

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144120312-jentenavn-godt-norsk-uten-a-ending/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Annonse

Jeg synes ikke man kan sette sammen hva som helst med Cornelia. Det blir fort kraftig stilkræsj. 

Disse er ikke bare norske, men synes de fungerer :)

Alvine Cornelia

Elanor Cornelia

Vilje Cornelia

Mille Cornelia

Marie Cornelia

Othilie Cornelia

Tilde Cornelia

Josefine Cornelia

Alde Cornelia

Wow!! Så utrolig greie og hjelpsomme dere er, jeg er overveldet! Tusen takk! Liv/ Lise Cornelia er to alternativer jeg synes akkurat nå er tiltalende. Men Cornelie istedet for Cornelia var ikke dumt. Bare kom med flere forslag, jenta kommer ikke før juli;) Så artig med innspill, dere er supre!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...