Gå til innhold

Andre som har hatt MA/SA som venter på å starte prøvingen igjen?

Anbefalte innlegg

Hei du :-)

Akkurat to uker diden min medisinske abort og igår var første dag uten blod:-) har blødd bare litt den siste uken...

Håper at tr konmer snart, men skal uansett ikke sette igang før slutten av april så da er det litt tid til :-)

Håper alle prøvene dine er ok så du kan sette igang da!!! 😊

Fortsetter under...

Det høres ut som TR er tilbake Tirilill. Fikk beskjed om at tr kommer tilbake mellom 4 og 6 uker etter MA. Så da er kroppen ganske i rute.

Jeg hadde MA for 4 uker siden og har ikke fått TR tilbake, blødde 5 dager etter MA og så stoppet det, plutselig fikk jeg stikkinger i livmoren 4 dager etter det og blødde en dag, så at det kom tester ut da jeg gikk på do og så har det ikke vært blødning etter det, så venter fortsatt på TR som jeg mistenker kommer på mandag (tror jeg hadde el for 14 dager siden).

Så heldig du er som har fått TR tilbake, merket jeg bare vil få kroppen i rute igjen og begynner å bli litt lei av ventinga ;)

Endret av Lulusen

Det var godt å få igjen mensen. Kan begynne å telle dager igjen:) Blir spennende å se om det blir klaff på første prøving. Satser på det:) Skjønner at dere vil vente. Jeg har en gutt som er født i januar. Fin tid å være født med tanke på skolestart og tidlig bursdag. Akkurat nå har jeg ikke tålmodighet til å vente, men klaffer det ikke på første forsøk blir det kanskje januar 2015 baby på meg også.

Annonse

4.gang hørtes tøft ut. Jeg synes det er ille med mine to ganger...kan bare ane hvordan du må ha det. Godt det kom en gutt midt i :) Det er ikke så lett med denne produksjonen vi driver med. Ikke så romantisk akkurat. Hardt arbeid både fysisk og psykisk. Jeg har begynt å få litt problemer med å sove enkelte dager. Blir liggende og gruble, da er det egentlig bare å stå opp. Så nå skal jeg hekle litt. Har slutt å strikke babytøy, nå er det hekle luer som produseres. Satser på å dra frem babystrikken om noen mnd hvis alt går etter planen:)

Hvordan i huleste ser man et embryo i en sekk i uke 5???? bare lurer.. jeg hadden en sa i uke seks nå for litt siden og så nada niks…. legen kunne kun se lpommesekken på ul i uke 5…og det er ikke vanlig at man kan se noe på ul en gang før uke 6...

Anonymous poster hash: b9192...4a8

Klart man kan se om det er noe inni sekken før uke 6... Men noen har tom fostersekk, dvs at det aldri har utviklet seg et embryoet der inne....

Jeg hadde i uke 6 nå og der så de absolutt et embryo:-) jeg så sekken og et helt embryo når det kom ut også...

Har fått dårlige nyheter i dag. De har funnet noe i vevsprøven. Den er sendt til flere prøver på riksen. Må begynne på p piller i dag for å unngå graviditet. Hvis det er blæremola går det fort 7 mnd før vi kan prøve igjen. Ingen god dag i dag.

Annonse

Det er kun i svært sjeldne tilfeller det utvikler seg til kreft. Så det er vel mest sannsynlig ikke farlig, men det må bli helt borte før vi kan få lov til å prøve igjen. Får vel et endelig svar i løpet av 2-3 uker. Krysser fingrene for falsk alarm, men syntes ikke det høres helt lovende ut siden prøvene er sendt videre. Legen hadde en litt sånn trist, sympatisk stemme i telefonen. Begynte på setningen flere ganger før hun fikk sagt det hun skulle si. Har en dårlig følelse.

Tror blødningene etter MA er over snart. 10 dager etter cytotec. Nå må jeg bare vente på TR igjen. Dette gruer jeg meg til. Jeg har så veldig lyst på en til. Syns virkelig jeg fortjener det også men nå begynner jeg å bli redd vi ikke får det til. Hvordan står det til med dere. Er dere fulle av optimisme eller er det flere som kjenner på "angsten"?

Har kjent veldig på angsten om jeg skulle miste igjen.. Tror jeg kommer til å være livredd i hele neste svangerskap og det er jo ikke så bra. Men ser ikke for meg at jeg skal klare å nyte det når jeg vet det har gått galt før! Men samtidig tenker jeg at jeg må bare ta sjansen og tenke at det som regel går bra, jeg vil jo ha et barn til og da må man bare satse. Men bekymringene kommer til å være der!

Krysser fingrene for at det ikke er noe galt på prøvene dine Tirilill! Og at dere kan starte prøvingen igjen snart! :-)

Hei. Ja, vi venter utålmodig på tr, etter en sa som var 27/2. Hmfr...synes kroppen kan gire om å sette litt fart i sakene. (Vet det kan ta tid, men det føler som en evighet siden aborten nå, og vil bare komme igang igjen)

Første gang innom etter sa forresten:)

:)

Hei Marie! Så leit at du opplevde SA. Syns også tiden går utrolig treigt mens man venter :( Føles virkelig ut som evigheter siden jeg mistet i starten på februar!

Jeg hadde tenkt å starte prøvingen denne måneden, til helga faktisk, men så plutselig våknet jeg med el slim og el smerter idag. Det er for tidlig for meg å prøve for går på noen medisiner nå som ikke bør brukes ved graviditet. Ville blitt ferdig med de på fredag og kunne lagt inn noen aksjer på lørdag tenkte jeg, men el kom 4 dager før tiden :( så da er det bare å lade opp til neste månede! Ååå, som jeg gleder meg til april, vår og prøving nå :)

Ånei så kjedelig lulusen!! :-(

Selv venter jeg på at kroppen skal komme i rute igjen.., har ikke fått tilbake mensen enda, men er jo bare 4 uker siden så får smøre meg med tålmodighet:-) foreløpig nyter jeg våren og nyter at jeg ikketrenger å stresse enda:-)

Men gleder meg jo til å sette igang:-) skal ta graviditets test på fredag for å se om hormoner/rester er ute ....

Blir spennende tid for oss her inne fremover :-)

Da er nok mensen rett rundt hjørnet april2011mamma! Her kom den tilbake mellom 4 og 5 uker. Men syklusen er rar, nå vil jeg vel ha 24 dagers syklus denne måneden. Får se hvordan den blir i april. Får bare begynne å legge inn aksjer med en gang mensen er over for ikke å gå glipp av el!

Får håpe du får negativ graviditetstest så du er sikker på at alt er ute! Det værste her var at jeg var svimmel i 5 uker etter jeg mista, legen sa det var graviditetshormonene som hang igjen. Det er bedre nå heldigvis! Spent på hvor mange pp vi trenger før spira sitter, første gang med sønnen min ble jeg gravid før vi fikk starter prøvingen og andre gang på 3 pp, så har jo blitt relativt lett gravid til nå hvertfall. :)

Nå er det bare å tenke positivt å håpe våren bringer oss en ny spire! :)

Tok test idag og den var negativ :-)) hurra! Da er ihvertfall alt i orden der... Føler mensen nærmer seg, så satser på at det stemmer:-)

Så må jeg også kartlegge syklusen litt:-) starter uansett ikke prøving før slutten av april..,

Ja nå håper jeg spirer sitter som støpt og at vi begge får et 2015 barn:-) godt at våren er i anmarsj sånn at man har noe å kose seg med i mellomtiden:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...