Gå til innhold

Kan jeg anmelde en barnehage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I bakgården vår har vi en stor lekeplass som ofte blir besøkt av forskjellige barnehager. Jeg er student og nå i mammaperm, derfor ser jeg mye av det som skjer på lekeplassen på dagtid. Over tid har jeg observert en barnehage oppføre seg veldig ugreit og noen gang direkte farlig overfor barna. Her er noen eksempler:

- de dekker til den ene barnevognen med et tykt ullteppe når barnet sover. Kan man ikke dø av dette?

- et barn krabbet opp trappene på det ene stativet og stupte ned sklia med hodet først og hyl gråt. Ingen av tantene fulgte med.

- en ettåring satt i lekekassen alene uten votter og hylgråt lenge før noen av reagerte. Dette var midt på vinteren!

- de glemte to barn som satt bak et tre og gravde hull i bakken. De var på vei ut av bakgården og jeg ropte fra balkongen min av full hals. Da kom de tilbake og hentet barna.

Er det noe jeg burde gjøre? Eller er det bare ikke min oppgave å blande meg? Hvor hendvender jeg meg i så fall?

Syntes det verste er det at hun ene dekker til vognen :( det er jo direkte livsfarlig.

Anonymous poster hash: 80734...655

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er INGEN grunnlag for å anmelde noen for

Anonymous poster hash: f4d64...45a

Skrevet

Kanskje ikke grunnlag for anmeldelse, men ville ringt styreren for den barnehagen og fortalt hva du hadde opplevd, og bedt de få bedre oversikt og rutiner.

Anonymous poster hash: ae847...18f
Skrevet

Har de tillatelse til å bruke lekeplassen i bakgården?

Den er vel bare for beboerne?

Anonymous poster hash: eb376...4a1
Skrevet

Kontakt styrer. Anmeldelse høres veldig heftig ut.

Skrevet

Kanskje ikke akkurat anmelde men si fra til styrer. Det med teppet er ihvertfall veldig farlig.

Anonymous poster hash: 80f22...704
Skrevet

Enig med de andre. Ring styreren! Synes ikke det høres bra ut at en ettåring sitter å gråter lenge uten at noen reagerer eller at de glemmer unger igjen.

Anonymous poster hash: 8442c...33d

Skrevet

Tror ikke du blir tatt så seriøst hvis du anmelder, det er i overkant dramatisk. Men helt klart greit å si fra til styrer eller bydel.

Anonymous poster hash: d5480...72f

Skrevet

Har de tillatelse til å bruke lekeplassen i bakgården?

Den er vel bare for beboerne?

Anonymous poster hash: eb376...4a1

Ja for det er på en måte ikke vår bakgård. Det er mange bygninger som er vendt mot samme plass/park, men var lettere å forklare det som "min bakgård" så man skjønner at jeg har god oversikt over hva som skjer der.

Til dere som sier at jeg ikke skal anmelde: skjønner dere veldig godt. Ser at det er litt vel hysterisk. Men blir bare veldig redd når jeg ser at de dekker til vognen! Hva om noe skjer?!

Anonymous poster hash: 80734...655

Skrevet

Det er nesten ingen 1-åringer som vil ha på seg votter, om de fryser aldri så mye på hendene. Mine har alltid bare dratt de av så snart de fikk de på seg. Eneste jeg reagerte litt på her er at de glemte to barn. Ikke grunn til anmeldelse da, men grunn nok til å gi beskjed om å følge bedre med. 

Anonymous poster hash: 8ffc8...c6e
Gjest Julia1984
Skrevet

Ring styrer, forklar konkret h a du har observert. Ta det videre til sjefen på barnehagekontoret!

Skrevet

Det går an å sende bekymringsmelding til barnevernet

Tviler syerkt på at det går ann å sende bekymringsmelding til bv for barnehagen.

Det er nok en sak for kommunen.

Skrevet

Det beste er nok å snakke med styrar, men det går og an å snakke med barnehagekontoret i kommunen som har tilsyn med barnehagane.  Tinga du fortel er nok ikkje alvorlege nok til at dei vil gjere noko berre på grunnlag av klaga di, men det kan gjere dei meir obs på barnehagen, og bli teke med om dei får andre klagar på barnehagen. 

Har vore med på eit tilsyn frå kommunen i vår bhg som foreldrerepr, og dei gjekk ganske grundig gjennom det pedagogiske tilbodet, sikkerheit, og korleis barna blei sett etter når dei var ute, så dei vil heilt klart vere interesserte i det du fortel.  Slike tilsyn blir ikkje gjort kvart år, men om dei får inn klager vil eg tru dei prioriterer denne barnehagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...