Gå til innhold

Er det noen radiografer her inne? Evt. noen som kjenner en?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg vurderte for noen år siden å bli radiograf, men slo det fra meg da jeg fikk høre at det var nesten umulig å få seg jobb.

Anonymous poster hash: e2c79...60f

Kanskje mulighetene er større med en form for etterutdanning? Er derfor jeg er nysgjerrig på hvor folk eventuelt har fått seg jobb!

Anonymous poster hash: ebb5e...2f6

Annonse

Hun jobber på Haukeland sykehus. Er visst vanskelig å få jobb med den utdannelsen

Anonymous poster hash: 4ddc5...619

Jobber på Haukeland jeg også:) og ja hi det er veldig vanskelig å få jobb som radiograf. Det er virkelig kamp om stillingene og veldig mange søkere pr stilling.

Anonymous poster hash: 82c82...0da

• 4 måneder senere...

Heihei, jeg er nyutdannet radiograf. Ved meg er det slik at radiografer som jobber på stråleterapi må ha videreutdanning i stråleterapi og de må jobbe i 4 år før de får tilbud om stilling, men ikke nødvendigvis 100%. Som radiograf får du ikke nødvendigvis høyere lønn med videreutdanning eller mastergrad, dette kan du eventuelt forhandle deg til eller så kan det variere fra sykehus til sykehus. Jeg vet ikke om det nødvendigvis blir enklere å få seg jobb med videreutdanning, da de fleste vil ha noen med erfaring. De fleste i kullet mitt fikk seg sommerjobb rett etter studiene, men utover det vet jeg ikke. Som radiografstudent må du være forberedt på å ha praksisplass unna hjemmet ditt hvor du som regel må finne deg et sted å bo. Dette kan bety dobbel husleie i flere perioder, og du kan ikke regne med at studiestedet betaler alt.

Håper ikke det hørtes alt for negativt ut. Det er et spennende yrke, det er bare dumt at det utdannes alt for mange radiografer hvert år.

Vennlig hilsen Silla1

Hun jobber på Haukeland sykehus. Er visst vanskelig å få jobb med den utdannelsen

Anonymous poster hash: 4ddc5...619

Jobber på Haukeland jeg også:) og ja hi det er veldig vanskelig å få jobb som radiograf. Det er virkelig kamp om stillingene og veldig mange søkere pr stilling.

Anonymous poster hash: 82c82...0da

Jeg og jobber på Haukeland :)

Anonymous poster hash: 623ac...323

Jeg har vurdert studiet selv, men har en venn som er utdannet radiograf og hun frarådet det sterkt - hvert fall om man har barn. Hun ble sendt i praksis i et annet fylke(!), og måtte betalte dobbel husleie. Vet hvert fall at hun var åtte uker i strekk ene gangen. Det er også sant som du skriver, at det er nærmest umulig å få seg jobb. Hun jeg kjenner har nå flyttet til utlandet for å kunne jobbe som radiograf, og det er ikke alle nyutdannede som har den muligheten. Fordelen er jo at man kan jobbe så og si over alt - spesielt om man tar videreutdanning innen f.eks MR. Hun nevnte at som videreutdannet får man "bare" bachelorlønn så lenge man jobber med noe annet enn det man er utdannet innen, og litt høyere lønn om man jobbet innenfor videreutdanningen sin. 

Det virker som et spennende studie, og en spennende jobb, men jeg slo det fort fra meg... Dessverre. 

Anonymous poster hash: e2ac4...821

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...