mammatil2dull Skrevet 13. februar 2014 #1 Del Skrevet 13. februar 2014 Og hvordan? Har en på straks 3 uker.. Fullammer, men lurer på om jeg kunne begynne med flaske med morsmelk.. Litt redd for å ikke ødelegge for ammingen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
illi85 Skrevet 13. februar 2014 #2 Del Skrevet 13. februar 2014 Jeg gav flaske første gang når jenta mi var 3 uker, skulle i bryllup når hun var 5 uker så begynte å trene. Det var aldri noe problem med ammingen, hun var svært glupsk hele veien. Derfor var jeg ikke redd for å prøve. Om baby ammer bra, og melka er kommet greit ser jeg ingen problem med å trene på flaske. Hørt om mange som venter lenge, og da vil ikke baby ha flaske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #3 Del Skrevet 13. februar 2014 3 uker:) Anonymous poster hash: e0573...e0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillenims Skrevet 13. februar 2014 #4 Del Skrevet 13. februar 2014 Jeg er ammehjelper / ammehjelpen.no Jeg pleier si at man helst bør ha uproblematisk amming i 4 uker først. Uproblematisk betyr at barnet har godt dietak, ikke brystvegrer, det er ingen sårhet eller ømhet, ikke sopp, brystbetennelse osv - kort sagt ingen ammeproblemer i denne perioden. Det er umulig å garantere at barnet ikke nekter brystet, men jeg mener iallfall at dette bidrar til å minske risikoen. I tillegg bør teknikken "langsom flaskemating" benyttes ved mating. Sehttp://ammehjelpen.no/artikkel/167/Langsom-flaskemating Dette gjelder uansett hvlken type flaske som brukes - poenget er at dette similerer flyten melka har fra brystet, der barnet ofte må suge uten at det kommer melk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammatil2dull Skrevet 14. februar 2014 Forfatter #5 Del Skrevet 14. februar 2014 Jeg er ammehjelper / ammehjelpen.no Jeg pleier si at man helst bør ha uproblematisk amming i 4 uker først. Uproblematisk betyr at barnet har godt dietak, ikke brystvegrer, det er ingen sårhet eller ømhet, ikke sopp, brystbetennelse osv - kort sagt ingen ammeproblemer i denne perioden. Det er umulig å garantere at barnet ikke nekter brystet, men jeg mener iallfall at dette bidrar til å minske risikoen. I tillegg bør teknikken "langsom flaskemating" benyttes ved mating. Sehttp://ammehjelpen.no/artikkel/167/Langsom-flaskemating Dette gjelder uansett hvlken type flaske som brukes - poenget er at dette similerer flyten melka har fra brystet, der barnet ofte må suge uten at det kommer melk. Tusen takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå