Gå til innhold

Når begynte dere med flaske og pumping?

mammatil2dull

Anbefalte innlegg

Og hvordan? Har en på straks 3 uker.. Fullammer, men lurer på om jeg kunne begynne med flaske med morsmelk.. Litt redd for å ikke ødelegge for ammingen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gav flaske første gang når jenta mi var 3 uker, skulle i bryllup når hun var 5 uker så begynte å trene. Det var aldri noe problem med ammingen, hun var svært glupsk hele veien. Derfor var jeg ikke redd for å prøve. Om baby ammer bra, og melka er kommet greit ser jeg ingen problem med å trene på flaske.

Hørt om mange som venter lenge, og da vil ikke baby ha flaske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ammehjelper / ammehjelpen.no

Jeg pleier si at man helst bør ha uproblematisk amming i 4 uker først. Uproblematisk betyr at barnet har godt dietak, ikke brystvegrer, det er ingen sårhet eller ømhet, ikke sopp, brystbetennelse osv - kort sagt ingen ammeproblemer i denne perioden. Det er umulig å garantere at barnet ikke nekter brystet, men jeg mener iallfall at dette bidrar til å minske risikoen.

I tillegg bør teknikken "langsom flaskemating" benyttes ved mating. Sehttp://ammehjelpen.no/artikkel/167/Langsom-flaskemating 

Dette gjelder uansett hvlken type flaske som brukes - poenget er at dette similerer flyten melka har fra brystet, der barnet ofte må suge uten at det kommer melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ammehjelper / ammehjelpen.no

Jeg pleier si at man helst bør ha uproblematisk amming i 4 uker først. Uproblematisk betyr at barnet har godt dietak, ikke brystvegrer, det er ingen sårhet eller ømhet, ikke sopp, brystbetennelse osv - kort sagt ingen ammeproblemer i denne perioden. Det er umulig å garantere at barnet ikke nekter brystet, men jeg mener iallfall at dette bidrar til å minske risikoen.

I tillegg bør teknikken "langsom flaskemating" benyttes ved mating. Sehttp://ammehjelpen.no/artikkel/167/Langsom-flaskemating 

Dette gjelder uansett hvlken type flaske som brukes - poenget er at dette similerer flyten melka har fra brystet, der barnet ofte må suge uten at det kommer melk.

Tusen takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...