Gå til innhold

Noen som kan gi meg tips om E-sigarett?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Pinkmule.com er vel en av de sidene som har best utvalg. Der kan du også velge ferdige startpakker. De har også Marlboro røykeveske og det har jeg ikke sett så mange andre steder. Vil anbefale deg og velge 12, max 16 mg.

Har røyket e-sig siden i sommer og er veldig fornøyd!

:)

Annonse

Friskedrag.no leverer raskt og har akseptable priser. Du får kanskje ikke kjøpt væske med nikotin der? Ellers har jeg også bestillt fra madvapes.com

jeg har ett ego batteri (dvs, jeg har 3stk. Ett stort til hjemmebruk og to små som jeg tar med ut) og bruker bottomcoil tanker. Jeg liker ikke de med filter i da de smaker svidd dersom du trekker for dypt. Det samme gjelder for engangssigarettene (de som ligner på vanlige sigaretter)

Jeg kjøpte den i forbindelse med røykeslutt. Jeg gikk cold turkey og bruker ikke nikotin i og synes det går greit. Får fortsatt "røykt" dvs gått gjennom ritualene, de dype dragene, se/føle "røyken" osv...

Anonymous poster hash: fe4bf...1ec

• 2 år senere...

Her er det mange gode tips.  

Det finnes to typer e-sigaretter, "cigalikes" (de som ligner på tradisjonelle sigaretter) og vapere.

Innenfor disse to typene, finnes det igjen to valg, og det er rett og slett med og uten nikotin.

Om du vil ha nikotin eller ei i e-sigaretten din, er opp til deg. Det er valgfritt. Er du en garvet vanerøyker og målet ditt er å slutte på dagen, er det bare å gå for nikotin-varianten med en gang.

E-sigaretter uten nikotin er tillatt å selge i Norge, men forbudt å reklamere for. Alle butikkene nevnt i denne tråden selger e-sigaretter uten nikotin.

E-sigaretter med nikotin er forbudt å selge i Norge, men du kan sjøl importere dette fra utlandet, så lenge volumet er til eget bruk og ikke til videresalg. Du bør også huske at du blir "straffet" med gebyr og merverdiavgift hvis pris+frakt totalt overstiger 350 kroner. Så det er to gode grunner til å kjøpe "smått".

Det finnes åtte butikker i utlandet som selger e-sigaretter med nikotin, og de finner du en oversikt over her

Etter 15. november 2016 kommer det helt andre regler over hele EU. Men det er en annen historie. Jeg håper dette hjelper dere med å velge korrekt: 

Altså -- velg en av butikkene nevnt i denne tråden hvis du vil ha UTEN nikotin. Velg en utenlandsk butikk og importer sjøl hvis du vil ha MED nikotin.

Trulte

(16 måneder uten tobakk)

Vil bare si at det ikke er lov å bestille slike ting på nett. Helt idiotisk men sant. Hadde en runde der jeg snakket med både posten,toll og mattilsynet. Ingen kunne gi meg noe informasjon hvor det sto noe om dette. Tollvesenet sa jeg kunne søke inne på helsedirektoratet (hvis jeg ikke tar feil) for dem kunne ikke gi ut noe informasjon. Helt håpløst, det skinte jo igjenom at dem bare ikke ville være til hjelp. De sa at 350 grensa hadde ikke omhandlet dette da det var et rusmiddel. Det sto at man kunne få en spesiell tilatelse (ved å søke) til å importere det selv. For de ønsker ikke å ta inn noen nye rusmidler. Litt komisk med tank på hvor mange nye viner det kommer hvert år. For hvis ikke nikotin er nikotin så er vel ikke vin heller vin. 

De følger virkelig ikke med i utviklingen, folk kommer til å bestille uansett. Røyker ikke selv men sjekket opp for mannen, og jeg anbefaler det på det sterkeste. Endelig slutt på stinkeånde og ekkel røyklukt. Han selv liker ikke røyklukt lengre, hehe.  Har aldri fått problemer og ting har alltid kommet fram. Måtte betale toll på varene en gang han bestilte mye men dette var før de nye reglene kom.

Pinkmule.com selger også med nikotin ;)

Anonymous poster hash: 82768...455

Tull anonym 15.11. Denne loven ble opphevet i 2011 eller 2012. Hilsen fast e-sigarett røyker i snart seks år

Anonymous poster hash: 2ec96...f7b

Jeg snakket med tollvesenet om dette for 2-3 mnd siden. De so importerer gjør det ulovlig, du kan få bøter og fengsel. Men tror ikke det kommer til å skje før de har fått produktet til Norge. Komisk om de gjør voksne folk til kriminelle pga overformynderi, men det er jo sånn det er i Norge.

https://helsedirektoratet.no/folkehelse/tobakk-royk-og-snus/e-sigaretter-elektroniske-sigaretter-og-regelverk

Privatimport av e-sigaretter

Dersom nikotinholdige e-sigaretter ønskes brukt som røykeavvenningsprodukt av privatpersoner, kan de importeres fra utlandet gjennom lege​middellovgivningen jf. forskrift om tilvirkning og import av legemidler. Ved innførsel/forsendelse kan mengden ikke overskride tre måneders forbruk. Ved medbringing er det ulike krav avhengig av hvilket land (innenfor eller utenfor EØS) produktet importeres fra. Produktet må være lovlig anskaffet og til personlig bruk.

Legemiddelverket har mer informasjon om import og medbringing av e-sigaretter (legemiddelverket.no). Det kan være behov​ for en legeattest på at produktet er ment for røykeavvenning for å få produktet utlevert fra tollen.

Anonymous poster hash: 82768...455

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...