Gå til innhold

Kjøpe ny seng.. Hva er bra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det ser ut til at jeg får en del penger snart, og tenkte å investere i en skikkelig god, holdbar seng. Har bare hatt billige senger hittil i livet. Men hva bør jeg velge av merke? Hvor mye bør man legge i en seng? Er det best med kontinentalmadrasser, eller sengeramme med madrass og overmadrass i? 

Takker for svar!

Anonymous poster hash: 6f0bf...699
Skrevet

Har en rammemadrass fra ikea med overmadrass. Er helt forelsket og min søvn har blitt noe helt annet. Har en fast madrass og fast overmadrass og elsker det.

Skrevet

Hva som er bra for en person, trenger ikke være bra for deg. Det kommer an på vekt og hvordan du ligger.

Her må du ut i butikken å prøve. Gjerne få veiledning av en selger.

Du må ha pocketfjærer og ikke noe dårligere. Fordi det er løse fjærer, noe som gir bedre avlastning på kroppen, kontra LFK eller bonellfjærer som er hektet i hverandre. De vil gi et nedsøkk i sengen etter noen år.

Hos Jysk får du helt klart mest for pengene. Fordi de produserer senger til over 2000 butikker og kan dermed knuse konkurrentene på pris. På alle Gold senger og senger fra Høie har du dessuten 25 års garanti. 

Men som sagt, kom deg ut i en butikk å prøv med veiledning fra selger :)

Anonymous poster hash: aa1b9...840
Skrevet

Oooo! Takk for svar :) Gleder meg som et lite barn på vei til tivoli. Hello nattesøvn! :D

HI

Anonymous poster hash: 6f0bf...699
Skrevet

Jeg har sovet på skumgummimadrass/sofa i nesten hele mitt liv, til jeg for to år siden investerte i en Jensen Ambassadør kontinentalseng. Den er helt fantastisk og verdt hver eneste krone!

Du må reise ut for å prøve og en selger kan rådgive deg til hvilken fasthet og sånn du må ha. Jeg kjøpte min for ca 18000 (på salg).

Anonymous poster hash: b4b31...2fa

Skrevet

Wonderland, jensen og svane er de som har de beste sengen i priskalsse 20-35 tusen (kan få de litt billgere på salg) Vist du kan bruke mer enn det på seng, hadde jeg gått til en spesial butikk, vet jo ikke hvor du bor, men her i distriktet (rogaland) er det noe som heter madrass mesteren, der har de peil og er utdannet (mye kursing fra ergoterapaut og fysioterapaut) 

Viktigste er å prøve, samt det m pocketfjær som en over skriver.

Anonymous poster hash: 473a4...740
Skrevet

Vi fikk den nye senga vår i går! Vi kikket og undersøkte lenge før vi bestemte oss. På forhånd så holdt jeg en knapp på Svane seng siden jeg i mitt hode trodde det var den beste, men etter å ha prøvd sengene og snakket med forskjellige selgere havnet vi på Jensen Opal kontinental. Denne kostet rett over 30.000, men vi fikk den på tilbud til 21.000,- + sengegavel til kr 2995,- Vi trengte forskjellig fasthet på madrassene for at vi begge skulle ligge perfekt. Vi kjøpte sengen på Skeidar og der kan vi få bytte madrassene innen 100 dager om vi ikke skulle være fornøyd likevel.

Finn i alle fall en selger som har skikkelig greie på senger. Vi var flere steder og det er stor forskjell i kunnskapsnivået til selgerne rundt omkring! Der vi kjøpte sengen frarådet selgeren oss å kjøpe den dyreste senga siden vi lå mer riktig i den vi kjøpte. På et annet sted vi var fikk vi bare beskjed om at dyrest var best uansett... Der vi kjøpte måtte både jeg og mannen prøveligge med forskjellige fastheter på madrassene, riktige puter, forskjellige overmadrasser osv.

Anonymous poster hash: bd736...5a9

Skrevet

Vi har tempur. Er utrolig fornøyd. Kan være uvandt i begynnelsen, men det går seg til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...