Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #1 Skrevet 12. februar 2014 Hadde det noen effekt? Anonymous poster hash: d79ce...29e
Gjest cd0da Skrevet 12. februar 2014 #2 Skrevet 12. februar 2014 Du har planer om å bruke diabetesmedisin til å gå ned i vekt? Lykke til med å få legen til å skrive ut det til deg
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #3 Skrevet 12. februar 2014 Det er faktisk ganske mange som har brukt det, blant annet min mor. Anonymous poster hash: d79ce...29e
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #4 Skrevet 12. februar 2014 Brukte det en periode for å forebygge diabetes. Hadde den hyggelige bivirkningen at jeg gikk ned 15 kilo på få måneder :-) Dessverre fikk jeg ikke fortsette med tablettene, da blodsukkeret (eller noe) stabiliserte seg... Anonymous poster hash: e20d3...13a
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #5 Skrevet 12. februar 2014 De hjelper vel bare om du er insulinresistent eller har diabetes, om du er frisk og har et jevnt blodsukker fra før hjelper det vel ingenting? Anonymous poster hash: 9cd6e...02d
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #6 Skrevet 12. februar 2014 Jeg hadde insulinresistens og gikk ned 30 kg når jeg begynte på de. Anonymous poster hash: 68142...117
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #7 Skrevet 12. februar 2014 Latskapen lenge leve. Bare spørsmålet forklarer hvorfor du er overvektig. Anonymous poster hash: 1c994...db6
Elsker livet Skrevet 12. februar 2014 #8 Skrevet 12. februar 2014 Latskapen lenge leve. Bare spørsmålet forklarer hvorfor du er overvektig. Anonymous poster hash: 1c994...db6 Nå må du ikke tulle. Mange overvektige er insulinresistente. Noen har blitt det pga. overvekten og andre har blitt overvektige pga. insulinresistens av forskjellige grunner. Overvektige med insulinresistens sliter veldig ofte med å gå ned i vekt, spesielt med hjelp av trikset spise lite og ofte og trene mer. Kaloritelling hjelper ikke så veldig mye så lenge blodsukkeret har for store svingninger. Da produseres det insulin som kroppen ikke klarer å nytte seg helt og fullt. Insulin er et hormon som gir beskjed om å lagre energi som fett (forenklet forklaring) Det viktigste er å få orden på blodsukkeret slik at holder seg jevnt. Lavkarbo har ofte samme effekt som metformin. Vet om flere som har gått ned i vekt av metformin.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #9 Skrevet 12. februar 2014 Jeg er vel ikke akkurat overvektig, veier 64 kg og er 162, men trives best på 54 kg som jeg veide før jeg fikk tre barn. Jeg har nå i to mnd gått fra å drikke 1 liter cola til dagen + en stor sjokolade, til å spise sunt og jogge 3 ganger i uka. Jeg har kun gått ned 1 kg på disse 8 ukene, er det mulig? Tenkte kanskje metformin kunne være en drahjelp, som jeg har lest at det kan være. Tror ikke legen ville gitt meg det da, men ble bare nysgjerrig. HI Anonymous poster hash: d79ce...29e
Elsker livet Skrevet 12. februar 2014 #10 Skrevet 12. februar 2014 Jeg er vel ikke akkurat overvektig, veier 64 kg og er 162, men trives best på 54 kg som jeg veide før jeg fikk tre barn. Jeg har nå i to mnd gått fra å drikke 1 liter cola til dagen + en stor sjokolade, til å spise sunt og jogge 3 ganger i uka. Jeg har kun gått ned 1 kg på disse 8 ukene, er det mulig? Tenkte kanskje metformin kunne være en drahjelp, som jeg har lest at det kan være. Tror ikke legen ville gitt meg det da, men ble bare nysgjerrig. HI Anonymous poster hash: d79ce...29e Med det utgangspunktet tror jeg ikke det har noen nevneverdig effekt hos deg.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #11 Skrevet 12. februar 2014 Huff, nei kanskje ikke. Blir vel litt desperat når en legger om hele kosten til ingen nytte. HI Anonymous poster hash: d79ce...29e
soleia Skrevet 12. februar 2014 #12 Skrevet 12. februar 2014 Eg gjekk først litt ned, men så kraftig opp i vekt etter å ha starta med metformin, men det viste seg å vere ein liten baby Var metformin som skulle til, etter å ha prøvd i 1,5 år utan å bli gravid. Du får nok ikkje metformin for å gå ned i vekt når du er normalvektig.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #13 Skrevet 12. februar 2014 Latskapen lenge leve. Bare spørsmålet forklarer hvorfor du er overvektig. Anonymous poster hash: 1c994...db6 Nå må du ikke tulle.Mange overvektige er insulinresistente. Noen har blitt det pga. overvekten og andre har blitt overvektige pga. insulinresistens av forskjellige grunner. Overvektige med insulinresistens sliter veldig ofte med å gå ned i vekt, spesielt med hjelp av trikset spise lite og ofte og trene mer. Kaloritelling hjelper ikke så veldig mye så lenge blodsukkeret har for store svingninger. Da produseres det insulin som kroppen ikke klarer å nytte seg helt og fullt. Insulin er et hormon som gir beskjed om å lagre energi som fett (forenklet forklaring) Det viktigste er å få orden på blodsukkeret slik at holder seg jevnt. Lavkarbo har ofte samme effekt som metformin. Vet om flere som har gått ned i vekt av metformin. Latskapen lenge leve. Bare spørsmålet forklarer hvorfor du er overvektig. Anonymous poster hash: 1c994...db6 Nå må du ikke tulle.Mange overvektige er insulinresistente. Noen har blitt det pga. overvekten og andre har blitt overvektige pga. insulinresistens av forskjellige grunner. Overvektige med insulinresistens sliter veldig ofte med å gå ned i vekt, spesielt med hjelp av trikset spise lite og ofte og trene mer. Kaloritelling hjelper ikke så veldig mye så lenge blodsukkeret har for store svingninger. Da produseres det insulin som kroppen ikke klarer å nytte seg helt og fullt. Insulin er et hormon som gir beskjed om å lagre energi som fett (forenklet forklaring) Det viktigste er å få orden på blodsukkeret slik at holder seg jevnt. Lavkarbo har ofte samme effekt som metformin. Vet om flere som har gått ned i vekt av metformin. Da går hun vel til legen og får resept på det fordi hun TRENGER det. Det er en medisin. Ikke noe man tar for vektnedgang. Anonymous poster hash: 1c994...db6
Elsker livet Skrevet 12. februar 2014 #14 Skrevet 12. februar 2014 Latskapen lenge leve. Bare spørsmålet forklarer hvorfor du er overvektig. Anonymous poster hash: 1c994...db6 Nå må du ikke tulle.Mange overvektige er insulinresistente. Noen har blitt det pga. overvekten og andre har blitt overvektige pga. insulinresistens av forskjellige grunner. Overvektige med insulinresistens sliter veldig ofte med å gå ned i vekt, spesielt med hjelp av trikset spise lite og ofte og trene mer. Kaloritelling hjelper ikke så veldig mye så lenge blodsukkeret har for store svingninger. Da produseres det insulin som kroppen ikke klarer å nytte seg helt og fullt. Insulin er et hormon som gir beskjed om å lagre energi som fett (forenklet forklaring) Det viktigste er å få orden på blodsukkeret slik at holder seg jevnt. Lavkarbo har ofte samme effekt som metformin. Vet om flere som har gått ned i vekt av metformin. Latskapen lenge leve. Bare spørsmålet forklarer hvorfor du er overvektig. Anonymous poster hash: 1c994...db6 Nå må du ikke tulle.Mange overvektige er insulinresistente. Noen har blitt det pga. overvekten og andre har blitt overvektige pga. insulinresistens av forskjellige grunner. Overvektige med insulinresistens sliter veldig ofte med å gå ned i vekt, spesielt med hjelp av trikset spise lite og ofte og trene mer. Kaloritelling hjelper ikke så veldig mye så lenge blodsukkeret har for store svingninger. Da produseres det insulin som kroppen ikke klarer å nytte seg helt og fullt. Insulin er et hormon som gir beskjed om å lagre energi som fett (forenklet forklaring) Det viktigste er å få orden på blodsukkeret slik at holder seg jevnt. Lavkarbo har ofte samme effekt som metformin. Vet om flere som har gått ned i vekt av metformin. Da går hun vel til legen og får resept på det fordi hun TRENGER det. Det er en medisin. Ikke noe man tar for vektnedgang. Anonymous poster hash: 1c994...db6 Det er vel i utgangspunktet en medisin utviklet for diabetikere. Men etterhvert har de kommet frem til at det også kan virke forebyggende mot diabetes for insulinresistente, samt hjelpe dem ned i vekt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå