Gå til innhold

De som har vært en uke i kristiansand dyrepark, se hit! :)

Anbefalte innlegg

Gjest Eilicic

Jeg tenkte på å ta med med sønnen min og og muligens ei venninne og sønnen hennes til Kristiansand dyrepark, men så lurer jeg på om hvor mye det koster, hvordan kan vi få det billig men greit, eller hva anbafaler dere? :) takker så mye for svar : )

Fortsetter under...

Det spørs hvor i landet dere bor. Om dere flyr, bor på hotell like utenfor parken. Ja da kan det bli like dyrt som en tur til syden.

Kan dere kjøre bil er jo det billigst og bo inne i byen, eller noe utenfor.

Men du har billig hoteller. F.eks choise som har lavprisbutikker tilbud der fikk vi 5 netter for 1200,- så kommer jo inngangspenger. Ta med mat, du får leie taller i banken.

Anonymous poster hash: af434...057

Dyreparken er faktisk ikke så stor. Tar ikke hele dagen å gå gjennom hele. Men, skal dere i badelandet, er jo det sikkert moro å være der et par dager. Men ei uke høres veldig lenge ut... Nå vet ikke jeg hva slags standard du ønsker, men det er jo noen hoteller rett i nærheten, men utenom det, så er det jo kanskje billigere å leie ei hytte/telte el. og så busse til stedet. Går mange busser forbi der! Finnes jo også billigere hoteller nærmere sentrum. Men jeg vil tro Lillesand og Grimstad er omtrent like nære, og kanskje faktisk billigere. Går buss fra der også.

Anonymous poster hash: 2b025...04d

Annonse

Ville reist til Hamresanden jeg da tror jeg, om dere skal være en hel uke mener jeg. Går jo ikke an å bo en uke i dyreparken, det koster virkelig flesk.

Det holder lenge med 2 dager i dyreparken og 1 dag i badelandet, om dere vil ha noen flere dager på sørlandet er campingplasser fantastisk for ungene :)

http://hamresanden.no/norway/utleie2.htm

Moysand er også en fin campingplass, en halvtime fra parken

http://www.moysand-familiecamping.no/

Anonymous poster hash: 03bf6...885

Dyreparken er utrolig dyrt, men også moro... Hvis dere vil gjøre det billig ville jeg prøvd å få leid en hytte/leilighet et sted i nærheten. Så kan dere ha noen dager i byen/på stranden og noen dager i Dyreparken. Inngang er uansett dyrt, men å bo i/rett ved Dyreparken i en uke er ikke verdt det etter min mening... ;)

Vi leide leilighet i kristiansand. En gang to netter og en annen gang en natt. Tror det var her vi bestilte (mannen som bestilte så er ikke helt sikker, men så kjent ut) http://www.krsferie.no/

Vi betalte det vi hadde betalt for en natt for en person på hotell. Den gangen vi var en natt var vi 13stk i en leilighet, sengeplass til oss alle. Og vi betalte i underkant av 1300 mener jeg å huske.

Kjøkken med litt av utstyr slik at en kan lage seg mat.

Mange forskjellige leiligheter så du kan finne en som er i nærheten av lekeplasser og andre ting, slik at dere slipper å dra vekk hele tiden for å gjøre noe. Deilig å slappe av på lekeplassen rett borti gata innimellom. Eller bare kunne gå ut i skogen.

For oss så holder det med to dager i dyreparken. Første dagen får ungene gjort unna slt de vil som er kapteinsabeltann og slike ting. Andre dagen kan vi ta det mer med ro og titte på dyr og ting som ikke var prioritert første dagen. (Slippe å dra med barn for å se på det dere vil første dagen er ikke like gøy, da kan de mase litt)

Vi har leid hus i kardemommeby to ganger. En natt begge ganger. Vi har vært der utenfor høysesongen slik at det ikke har kostet skjorta. Leier du hus der så er det inngangsbilett til alle i huset i to dager og dere kan gå fritt i parken etter stengetid. (Nøkkel slik at du kan dra ut av parken om dere må kjøpe noe på butikken. Liten hybelkjøkken, så noe mat kan dere lage. Men middag kan jo kjøpes i parken og bare ha brødmat med seg)

Vi syns dette er veldig koselig, og vi skal prøve å gjøre det i år igjen.

Skulle vi reist en uke til dyreparken ville jeg googlet og funnet ut mange andre ting vi kunne finne på også. En uke i parken hadde blitt vel mye for oss. To dager og sove i karmommeby passer oss perfekt, da er vi godt mettet store og små. Hadde vi bodd nermere hadde vi nok reist oftere istede for to dager.

Anonymous poster hash: 45aa4...abf

Annonse

Har bodd både på Hammresand camping og Noas ark. Begge plasser er veldig koselige, på hver sin måte. Og der er jo en prisforskjell...

Vi hadde tre dager i parken, og en av de dagene var vi i badeland. Bor veeeeldig langt (synes jeg, hehe) unna, i trøndelag, men tre dager var nok :-)

Anonymous poster hash: 40c86...2de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...