Gå til innhold

Herregud hva skjer med håret mitt??! Er bare fett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg dusjer hver morgen og vasker da også håret. Har tynt hår og det blir helt flat og livløst hvis jeg ikke vasker det her dag også blir det fett og ekkelt etter en dag.

Et par ganger de siste 2 ukene så har håret mitt vært fett langs midtskille på hodet og fra midten av hodet og mot ansiktet,selvom jeg dusjet en time tidligere. Trodde kanskje jeg hadde glemt å ta sjampo der eller ikke vasket skikkelig.

Dusjet i morges, når jeg kom på jobb en time senere var det fett langs midtskille, men ned i lengden var det helt fint og nyvasket. Dusjet for 40 min siden, skrubbet godt inn med sjampo og vasket godt, gjorde det så en gang til og vasket håret veldig godt. Men det er fremdeles fett!!! Det rare er at det er mest fett på venstre side av hodet langs midtskille! Litt fett på høyre side men ikke så gale som venstre side. Hva skjer??

Jeg bruker ingen hårprodukter, har aldri farget håret. Har brukt en annen sjampo nå i kveld enn det jeg brukte i morges, vanlig sjampo fra dagligvarebutikken.

Har alltid brukt sjampo som kjøpes i vanlig matvarebutikk.

Noen ideer til hvordan jeg kan få dette fikset? Skal i et møte i morgen og vil ikke komme å se ut som jeg ikke har dusjet på 1 uke liksom:(

Tørrsjampo funker ikke på meg, har prøvd det før, men håret ser like flat og fett ut .

Hjelp meg??!? Desperat!

Anonymous poster hash: 5987b...d7a

Fortsetter under...

Skrevet

Mitt hår blir ekkelt om det vaskes hver dag. Det er minst fett når det vaskes Max annenhver dag. Kanskje du vasker for mye?

Anonymous poster hash: 9a205...bec

Skrevet

Du vasker for mye.

Bit i deg moen jævlige dager og trapp ned!!!

Anonymous poster hash: 02e9c...2bd

Skrevet

Jeg har vasket håret daglig siden jeg var 15-16 år. Er 28 nå. Har prøvd å trappe ned, vasket da håret 1 gang i uken i en måned, ble like fett dagen etter jeg vasket det. Etter en hårvask i uken i en måned vasket jeg håret hver 4-5 dag men allikevel fett etter en dag. Etter 2 mnd slik ga jeg opp.

Må jo være en annen årsak en at jeg vasker det daglig for det er jo fett når håret er tørket 1 time etter jeg dusjet..

Hi

Skrevet (endret)

Ikke maser hodebunnen på en stund. Bare gni inn selve håret i sjampo.

Håret mitt blir også slik i perioder med noen års mellomrom, som regel fordi hodebunnen blir irritert. Har også vasket håret hver dag i nesten 20 år....

Endret av Josette
Skrevet

Ikke maser hodebunnen på en stund. Bare gni inn selve håret i sjampo.

Håret mitt blir også slik i perioder med noen års mellomrom, som regel fordi hodebunnen blir irritert. Har også vasket håret hver dag i nesten 20 år....

Ja, skulle til å si det samme. Det høres ut som om du masserer og gnur for hardt i hodebunnen. Og så ville jeg kanskje dratt til en frisør og kjøpt en ordentlig frisørsjampo akkurat nå.

Anonymous poster hash: 1c08a...71d

Annonse

Skrevet

Er det lenge siden du fikk barn sist? Jeg har hatt sånne festlige faser etter at jeg fikk barn... Ca. 3 måneder etter fødsel mister jeg masse hår, og en stund etter det igjen blir det veldig fett en periode. Heldigvis har det gått tilbake til normalen igjen begge gangene. :)

Skrevet

Er det lenge siden du fikk barn sist? Jeg har hatt sånne festlige faser etter at jeg fikk barn... Ca. 3 måneder etter fødsel mister jeg masse hår, og en stund etter det igjen blir det veldig fett en periode. Heldigvis har det gått tilbake til normalen igjen begge gangene. :)

Yngste er 4 år.

Hi

Skrevet

Du bruker nok feil type sjampo. Gå til en frisør å få en anbefaling på hvilke type produkter som passer til ditt hår. Du skriver at du har tynt hår, da må du unngå sjampo med for mye fukt, de tynger håret. Unngå butikksjampo, de er full av silikon som kapsler inn hårstråene å ødelegger håret.

Anonymous poster hash: c5069...aee

Skrevet

Synes også det høres ut som du vasker håret for ofte. Ett problem jeg selv hadde vart at jeg fiklet for mye med håret, om du feks. sitter og tvinner håret ditt, tar deg mye i håret og hodebunne osv. Da stimulerer du talgkjertlene, og de vil produsere mere fett. Dra til en frisør og fortell om problemet, blir lettere for h*n å finne ut hva som er årsaken og hvordan behandle når h*n har "problemet" rett forran seg, å de kan også vise deg hva de anbefaler av produkter når du er i salongen :)

Skrevet

Hei! Jeg har også opplevd dette. Håret blir "fett" og klissette ved hårskillet, selv om jeg har vasket det. Dersom jeg bruker "head and sholders" (??) bruker håret mitt å bli slik.

Jeg bruker frisørshampo, og varierer hvilken shampo jeg bruker. Sist handlet jeg "Bed head" med ekstra proteiner, håret mitt reagerte på shampoen og ble fett og klissette. Handlet ny shampo, (KMS) og etter en/to vask bøe håret som nornalt.

Anbefaler deg å skifte shampo for en periode :-)

Anonymous poster hash: 2e260...231

Skrevet

Du må avvenne håret ditt all den vaskingen. Hold ut 4 dager og trøst deg med tørrshampoo. Så lar du det gå 2-3 dager mellom hver hårvask. Igjen er tørrshampoen fin å ha i noen uker. Etterhvert venner håret seg til det og da blir detikke fett på minst to dager:)

Anonymous poster hash: 6cc1f...970

Skrevet

Kan bare si med en gang at BED HEAD og tigi sine sjampo og balsam produkter ikke duger til noe annet en god lukt. Tigi spesialiserer seg på styling, så heller gå for Redken, KMS, Wella slike produkter om du vil ha en god sjampo :)

Annonse

Skrevet

Garantert en reaksjon på shampoo med silikon. Eneste butikk shampoo som funker mot dette er den oransje Glow.

Det beste er å gå til en frisør og få hjelp til å kjøpe rett (silikonfri) shampoo der. Vask så håret en 3-4 ganger med den nye shampooen, og du burde bli fresh igjen :) Lykke til!

Skrevet

Jeg har alltid hatt samme problemet som deg, bare det begynte på meg da jeg var 10-11 år.

Jeg brukte hårstrikk hver dag frem til jeg ble 16, da tok jeg min første permanent, da kunne jeg plutselig gå i 3-4 dager uten å vake håret, tok da permanent 1-2 ganger i året for å holde det ved like.

Jeg tar fortsatt permanent den dag i dag, hos frisøren da vel å merke (ca 1000 kr pr gang) og jeg bestemmer selv om jeg vil ha krøller, fall eller ingenting, veldig kjekt. Det er nå 10 år siden jeg begynte med det og kan fortsatt gå 3-4 dager uten å dusje + at håret får mer volum da jeg og har veldig tynt hår.

eneste som er med permannent er at håret blit fortere slitt, så hver gang jeg har tatt en permanent venter jeg i to-tre uker så går jeg å klipper tupper, da hoolder det seg så mye bedre :D

Men nå er jeg gravid og da kommer alltid det fete håret tilbake, blir helt forferdelig, livløst og slaskete. Men sist gang gikk det over et par mnd etter fødsel + at jeg kunne ta permanent igjen.

Anonymous poster hash: a9896...9b6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...