Gå til innhold

For dere som....

DrømmeSofie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har funnet litt informasjon på Abortus habitualis siden til Rigshospitalet i Danmark. Jeg har forstått at en Ole Bjarne Christiansen har skrevet og forsket endel på temaet. Han har også skrevet (sammen med andre) om Abortus habitualis i DSOG (Dansk selskab for gynækologi og obstetrik). 

Selma: Skulle ønske Alleris hadde kontor på vestlandet også :( 

Annonse

Kan anbefale dr mortensen hos sentrumslegene i bergen :) han satte meg på pergotime for å optimalisere forholda (sjølv om eg blir veldig lett gravid). Fekk vidare albyl-e, klexane, crinone og prednisolon og han fulgte meg godt opp med time til og med,ein søndag (slik at det passa med eggløysing). Fekk nettopp finfine tvillingar :) etter 5 sa/ma.

Helixxx: Har også fått tilbud om pergotime, men Fertilitetssenteret ville at vi skulle prøve tre mnd selv først!👍

Ser at alle jentene her har fått Prednisolon privat, og det er jo kjempe bra. Men, hvorfor holder det offentlige igjen på dette? Jeg spurte Gyn forrige uke om å bli satt på dette, men fikk blankt, NEI! Fikk resept på Albyl- E og Lutinus, og skulle starte opp ved positiv test! Ser at mange av dere begynner allerede fra EL? Fikk beskjed om at hvis jeg mistet igjen, eller det tok tre mnd uten positiv test, så ville jeg bli henvist til Rikshospitalet! Ganske frustrerende at man skal måtte igjennom en runde til, før man kommer til ekspertise!!!😡 Vi prøver nå å bli gravide for 5. gang!😄👏😇

Prednisolon er ikkje det beste å gå på ..... Og det er sikkert ikkje dokumentert at det fungerar.....reknar med det er derfor det offentlege ikkje har dette tilbudet. Eg snakka,og med ein spesialist i indremedisin (god venn av meg) som ikkje likte at eg fekk prednisolon ..... Så det har sikkert sine grunnar. Det setter jo ned immunsystemet på ein måte.

Samtidig så trur eg på at noken abortar hos oss som aborterar gang kanskje gjer det pga autoimmunitet dvs overaktivt immunforsvar.

Eg er uansett glad eg fekk det :)

Lykke til drømmesofie og dykk andre

Jeg tror ikke de liker vi går på Prednisolon. Jeg har ikke fått det i noen av sv.skapene mine. Men nå har jeg vært gjennom nok, og føler jeg vil forsøke det neste gang. Og da vil jeg være svææært tydelig på hva jeg mener :P Så lenge dosen er relativt lav, så tror jeg det går greit. Jeg er veldig sikker på at det er immunforsvaret som ødelegger for meg, så derfor tror jeg at jeg trenger det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...