Gå til innhold

Kan man gå ned i vekt av avføringspiller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

:)

Anonymous poster hash: ae2bc...c27

Fortsetter under...

Skrevet

Nei, du taper jo ikke annet enn vann og avføring, så det du ser på vekten i form av et vekttap er jo ikke reelt. Det er jo ingen som vil si at du har slanket deg akkurat. Det er et usynlig vekttap.

Anonymous poster hash: df3a6...e0a

Skrevet

Skjønner ikke at det går ann og være så dum og tro man går ned i vekt pga det. Varer helt til tarmen er fylt opp igjen med dritt.

Anonymous poster hash: 7629b...76a

Skrevet

Avføringsmiddel i en normal mage kan gi diare. Diare over tid kan gi vektnedgang da kroppen ikke rekker å ta opp næring. Diare over tid kan selvfølgelig også forårsake stort væsketap, dehydrering, innleggelse.....

Skrevet

Jo på en måte så går det ann.. Men det er ikke sunt da, for når du feks tar avføring tabletter hver dag så ikke bare ødlegger du alle hårene nedover i tarmen som tar opp de viktige tingene i kroppen, men du ødlegger også den naturlige vesketilførselen som du er avhengig av å ha for at avføringen skal komme ut.

Det vil si at om du gjør dette på lengre basis, så vil du få både manglesykdom + at du må gå på avføringpiller resten av livet eller evt få utlagt tarm.

Jeg har et søskenbarn som prøvde dettte og tok avføringpiller hver dag, hun får i dag sprøyter med vitaminer og mineraler om ho må ha samt at ho ødla tarmene sine så ille at ho måtte få stomi (utlagt tarm).

Anonymous poster hash: e0a41...7c9
Skrevet

Men for at det skal gi skader så må man vel gå på det i lang tid, over mange måneder eller år? Man får vel ikke ødelagte tarmer ved å gå på en hurtig-slankekur over ett par måneder med avføringspiller?

Annonse

Skrevet

Jeg vil tro kroppen tar opp næringen før maten kommer ut igjen.

Skrevet

Men for at det skal gi skader så må man vel gå på det i lang tid, over mange måneder eller år? Man får vel ikke ødelagte tarmer ved å gå på en hurtig-slankekur over ett par måneder med avføringspiller?

Det kan du dessverre ikke vite på forhånd. Noen er disponert for det og kan får skader raskt.

Hvorfor i all verden gå for en skadelig metode som vil gi deg fremtidige problemer? Et par måneder kan være nok til å gi deg næringsmangler, til å skade tarmen, og til å forstyrre kroppen din nok til at du, når du er ferdig med "kuren", ender med å legge på deg mye mer enn du gikk ned.

Et forsøk på å gå ned i vekt med avføringstabletter tyder på enten en spiseforstyrrelse eller latskap i mine øyne. Hvis du er desperat så skaff deg heller hjelp av profesjonelle som kan gjøre at du får kontroll over vekten din. Ved å begynne på avføringspillekarusellen forsterker du bare problemet ditt og skaper deg enda flere problemer!

Men det er din kropp, ditt valg.

Anonymous poster hash: a9194...fc8

Skrevet

Latskap!!! Er du så lat at du ikke gidder å endre kostholdet for å gå ned i vekt vil du bare bli enda feitere med avføringstablett-dietten.

Gud så dum du er.

Anonymous poster hash: 5eede...338

Skrevet

Avføringsmiddel i en normal mage kan gi diare. Diare over tid kan gi vektnedgang da kroppen ikke rekker å ta opp næring. Diare over tid kan selvfølgelig også forårsake stort væsketap, dehydrering, innleggelse.....

Her tror jeg du må legge til "avføringsmidler i store mengder..."

Avføringsmidler i normale doser fører ikke til det du beskriver. Den hyppigste komplikasjonen av langvarig laxantia-bruk er elektrolyttforstyrrelser som f.eks lav kaliumverdi som igjen gir tregere mage, og den onde sirkelen har startet...

Skrevet

nei, det er smertefullt med magekramper(så ille at du krøker deg sammen og kaldsvetter), du kan bli psykisk og fysisk avhengig og frykten for å legge på deg(hvis du kutter de ut) og frykten for at du ødelegger tarmen din blir fort veldig stor. nattesøvnen blir dårlig, siden du må på dass til alle døgnets tider, du blir sår i rumpa, risikerer å bæsje på deg(tar du for mange driter du vann, og jeg skal love deg at det er vanskelig å knipe igjen da) og du blir slapp og lettere dehydrert tilslutt.

så vil anbefale deg å droppe det der. da får du heller kutte ned på inntaket og bevege kroppen mer. drikk masse vann og få i deg fiber, så skal du få gått på do ofte, men på en mye sunnere måte ;)

Anonymous poster hash: 1fb91...40d
Skrevet

nei, det er smertefullt med magekramper(så ille at du krøker deg sammen og kaldsvetter), du kan bli psykisk og fysisk avhengig og frykten for å legge på deg(hvis du kutter de ut) og frykten for at du ødelegger tarmen din blir fort veldig stor. nattesøvnen blir dårlig, siden du må på dass til alle døgnets tider, du blir sår i rumpa, risikerer å bæsje på deg(tar du for mange driter du vann, og jeg skal love deg at det er vanskelig å knipe igjen da) og du blir slapp og lettere dehydrert tilslutt.

så vil anbefale deg å droppe det der. da får du heller kutte ned på inntaket og bevege kroppen mer. drikk masse vann og få i deg fiber, så skal du få gått på do ofte, men på en mye sunnere måte ;)

glemte en ting, jo lenger du bruker de jo fler må du ta for å oppnå effekt, og det blir derfor veldig dyrt i lengden.

Skrevet

Latskap!!! Er du så lat at du ikke gidder å endre kostholdet for å gå ned i vekt vil du bare bli enda feitere med avføringstablett-dietten.

Gud så dum du er.

Anonymous poster hash: 5eede...338

Nå tror jeg du skal holde kjeft ;)

Annonse

Skrevet

Her tror jeg du må legge til "avføringsmidler i store mengder..."

Avføringsmidler i normale doser fører ikke til det du beskriver. Den hyppigste komplikasjonen av langvarig laxantia-bruk er elektrolyttforstyrrelser som f.eks lav kaliumverdi som igjen gir tregere mage, og den onde sirkelen har startet...

siden hi spør om slankeeffekt regnet jeg med hun planla å ta dem til hun oppnådde ønsket effekt....

Skrevet

Alle næringstoffene er jo tatt opp i kroppen når maten når tarmen.

Du kvitter deg med avføring og vann. Men ingen reell vekt.

Trening funker vesentlig bedre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...