Gå til innhold

sår i nesa som aldri gror.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er livredd for hudkreft.. har hatt det flere uker.. flere som har hatt det????

Anonymous poster hash: 49842...9ee

Skrevet

Er livredd for hudkreft.. har hatt det flere uker.. flere som har hatt det????

Jeg hadde et sår som aldri grodde inne i nesa mi, utrolig ubehagelig! Men det var ikke kreft altså. Jeg ble anbefalt en sårsalve på apoteket som jeg smurte med, og da ble såret endelig borte (etter flere mnd med sår). Det er visst sånn at det gror litt dårlig inne i nesa, mye fukt og bakterier vet du:-)

Gå på apoteket så får du god hjelp, eller om du virkelig er redd så ta en tur til legen slik at han eller hun får breoliget deg!

Skrevet

Samme her , kreft har aldri streifet meg faktisk

Anonymous poster hash: 5d5d1...b7b

Skrevet

Jeg har også et sår i nesa som aldri gror. Har hatt det i flere år. Mitt blir verre i perioder med mye stress eller at jeg er sliten.

Har aldri tenkt tanken på kreft en gang :-)

Skrevet

Det kan være herpes. Eller et sår som blir revet opp igjen daglig. Prøv å skylde nesen med saltvann og unngå å blåse nesen.

Anonymous poster hash: d6d15...ed6

Skrevet

Har også ett sår u nesa, det blir alltid verre når det er kaldt. Det med stress kan nok også stemme, for det har vært bedre nå når jeg har vært sykemeldt!

Skrevet

På apoteket har de en nesespray som er mykgjørende, den er egentlig for allergikere som blir tørre og såre i nesen men den er kjempegrei for oss andre også. Slimhinnene blir såre om vinteren, og tørr inneluft (særlig om du jobber på et sted med aircondition) gjør at man tørker inn i tillegg.

Du får et sår, det blir en liten hinne, tørr skorpe på, den sprekker opp, det blir en ny skorpe, som sprekker opp og du har det gående.

Prøv å holde det mykt og se om det ikke hjelper, ville satset på å enten smøre med en sårsalve eller bruke en spray som gir fukt en stund.

Anonymous poster hash: ab7a9...400
Skrevet

Jeg hadde det sist jeg gikk gravid. I sånn ca ni måneder. Nå har det kommet på samme plass igjen. Tynne slimhinner, pluss det noen andre beskriver over her. Irriterende, men ikke farlig.

Skrevet

På apoteket har de en nesespray som er mykgjørende, den er egentlig for allergikere som blir tørre og såre i nesen men den er kjempegrei for oss andre også. Slimhinnene blir såre om vinteren, og tørr inneluft (særlig om du jobber på et sted med aircondition) gjør at man tørker inn i tillegg.

Du får et sår, det blir en liten hinne, tørr skorpe på, den sprekker opp, det blir en ny skorpe, som sprekker opp og du har det gående.

Prøv å holde det mykt og se om det ikke hjelper, ville satset på å enten smøre med en sårsalve eller bruke en spray som gir fukt en stund.

Anonymous poster hash: ab7a9...400

takk :) den skal jeg kjøpe.

Huff jeg vet jeg høres litt paranoid ut..men har en del som har fått kreft i familien så er livredd for å få det selv

HI

Skrevet

Jeg hadde det for ikke lenge siden.

Legen sa jeg skulle kjøpe en salve. Husker ikke hva den heter, men det var en liten gul tube.

Det hjalp veldig bra, smurte på med q-tips. Sårene grodde i løpet av et par dager. Og jeg har ikke hatt det siden.

Skrevet

Den kan være brennkopper.. så kan være greit å sjekke hos lege om det ikke går bort med salve/kremer som foreslått over. 

Anonymous poster hash: 7bf6a...265
Skrevet (endret)

Ja, det var det kanskje! Liten gul tube i hvert fall. 

Endret av Tired mama
Skrevet

Brulidine tror jeg salven het.

Eller Bacimycin?

Jeg brukte bacimycin da jeg hadde sår i nesa. Hadde såret i 6 mnd før jeg begynte å smøre.

2 dager så ble det borte!

Anonymous poster hash: cd1f1...fef

Skrevet

Men HI, gå til legen, da, om ikke annet, så for å få avkreftet at det er hudkreft. Sår som ikke gror bør tas på alvor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...