Gå til innhold

Syden så sent i svangerskapet?

Anbefalte innlegg

Vi har kjempelyst å reise til syden før baby kommer i og med at vi ikke vil få noe skikkelig sommerferie i år.

Mannen kan ta ferie nå, men jeg vil være 31-32 uker på vei. Jeg ser på nettsidene til flyselskapet at det ikke er noen begrensninger på flyreise til og med uke 32. Men er det noen som har erfaringer? 

Vi tenker bare å være ei uke borte på Kanariøyene hvor det ikke er spesielt varmt på denne tiden. Jeg har ikke noen plager og har fått legens godkjenning.

Men er det noen som har erfaringer med å reise så sent? Dette er min første og jeg er selvfølgelig en smule overnervøs :P  

Er det trygt for baby å reise så mange timer i fly?  

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144119538-syden-s%C3%A5-sent-i-svangerskapet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan nok fint reise om du føler deg i form til det og hvis legen gir klarsignal, men selv hadde jeg nok latt være. Jeg er i uke 29 og hadde min siste korte reise for et par uker siden, merket at babyen var veldig stille i magen de dagene og jeg ble kjempebekymret. Kan selvfølgelig ha vært tilfeldig, men jeg tror den må ha merket litt stress av reisingen og dermed hatt noen rolige dager, for da vi kom hjem igjen ble det full balubla i magen igjen (nesten for mye og det gjorde meg også nervøs, haha). I tillegg synes jeg det er ubehagelig å sitte på fly i noe særlig mer enn to timer.. beina verker og hovner litt opp, og jeg finner ingen gode stillinger, men det er jo forskjellig hvordan man opplever det! Hvis du føler deg i form til selve reisen, ikke legger for mye planer på feriemålet og sjekker ut legetilbudet så er det nok ikke noe i veien for å dra om du ønsker det:) 

Anonymous poster hash: 9be52...b20

Du kan nok fint reise om du føler deg i form til det og hvis legen gir klarsignal, men selv hadde jeg nok latt være. Jeg er i uke 29 og hadde min siste korte reise for et par uker siden, merket at babyen var veldig stille i magen de dagene og jeg ble kjempebekymret. Kan selvfølgelig ha vært tilfeldig, men jeg tror den må ha merket litt stress av reisingen og dermed hatt noen rolige dager, for da vi kom hjem igjen ble det full balubla i magen igjen (nesten for mye og det gjorde meg også nervøs, haha). I tillegg synes jeg det er ubehagelig å sitte på fly i noe særlig mer enn to timer.. beina verker og hovner litt opp, og jeg finner ingen gode stillinger, men det er jo forskjellig hvordan man opplever det! Hvis du føler deg i form til selve reisen, ikke legger for mye planer på feriemålet og sjekker ut legetilbudet så er det nok ikke noe i veien for å dra om du ønsker det:) 

Anonymous poster hash: 9be52...b20

Jeg er som sagt i fin form, ikke noe komplikasjoner eller bekkenløsning eller hovne ben. Når vi kommer dit ned er planen kun å slappe av, ingen utflukter.

Det jeg tenker mest på er baby og hvordan det er for den på en så lang reise. Jeg vil nok få panikk dersom baby blir stille som du beskriver.... huff

Ring flyselskapet før dere bestiller, er ulike praksis med ulike selskap. Jeg reiste til Kreta når jeg var 29 uker, det var helt topp. Hade med lapp fra legen å måtte vise den på hjemreisen.

Annonse

Ring flyselskapet før dere bestiller, er ulike praksis med ulike selskap. Jeg reiste til Kreta når jeg var 29 uker, det var helt topp. Hade med lapp fra legen å måtte vise den på hjemreisen.

Som jeg skrev så har jeg sjekket dette ut med flyselskapet. Men fra uke 33 oppfordres det ikke med lengere enn 4 timers flytur, derfor tenker jeg at jeg ville høre andres erfaringer også ved å reise så sent.

Selv hadde jeg nok ikke reist, men dette kjenner du best selv. Dersom du har sjekket med både lege og flyselskap så går det nok greit. Jeg reiste i uke 23-24 til Tyrkia, og kjente at det ble altfor varmt, selv om vi ikke var der på det varmeste tidspunktet.

På flyet på vei til Tyrkia, ble jeg spurt av flyvertinnene hvor langt jeg var på vei og måtte fylle ut noen papirer. På vei hjem igjen måtte jeg fylle ut noen papirer når vi sjekket inn på flyplassen. Tror de hadde en begrensing på rundt 26-27 uker i det flyselskapet.

Selv hadde jeg nok ikke reist, men dette kjenner du best selv. Dersom du har sjekket med både lege og flyselskap så går det nok greit. Jeg reiste i uke 23-24 til Tyrkia, og kjente at det ble altfor varmt, selv om vi ikke var der på det varmeste tidspunktet.

På flyet på vei til Tyrkia, ble jeg spurt av flyvertinnene hvor langt jeg var på vei og måtte fylle ut noen papirer. På vei hjem igjen måtte jeg fylle ut noen papirer når vi sjekket inn på flyplassen. Tror de hadde en begrensing på rundt 26-27 uker i det flyselskapet.

Hvor varmt var det da du var der?

Jeg var i Venezia i uke 30 med førstemann og det gikk bra. Når hun var 3 mnd var vi en uke på Hvar (Kroatia). Det var helt fantastisk! Tror det var første uken i sept, sol, varmt i vannet og 22-25 grader :) I år satser vi på tur till Hellas med Apolllo i september, men bestiller etter lillesøster er her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...