Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #1 Skrevet 12. februar 2014 Hva bruker du i burgerblandinga? Kjøper stortsett ferdig burgere.. Anonymous poster hash: 233f4...c04
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #2 Skrevet 12. februar 2014 En av disse kjendiskokkene på tv sa at det må være litt fett i en god burger, så han anbefalte kjøttdeig fremfor karbonadedeig til dette, for at de skal bli saftige og gode... Vi bruker gjerne en pakke kjøttdeig og en pakke karbonadedeig som vi elter sammen, har som regel i ett egg for å binde væsken litt også krydrer vi med en ferdig grydderblanding som heter Steak & Burger Krydderblanding med pepper og chili, river ofte en løk på den fine siden av rivjernet og har i i tillegg. Blir veldig gode, har fått mye skryt av både venner, familie og naboer når de har slengt de på grillen en sommerdag Anonymous poster hash: dbc3a...502
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #3 Skrevet 12. februar 2014 Inneholder salt, pepper, hvitløk, paprika, sennepsfrø, koriander, fennikel, kajennepepper, allehånde og lauvbærblad. Anonymous poster hash: dbc3a...502
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #4 Skrevet 12. februar 2014 Takk for tips! Lovde gjengen hamburgere idag, får det litt travelt i ettermiddag. Anonymous poster hash: 233f4...c04
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #5 Skrevet 12. februar 2014 viktig med litt fett i burgeren ja.. og ett egg eller to som bindemiddel Jeg krydrer ofte med hvitløk, litt salt, pepper, timian og BBQ-saus. I tillegg river jeg litt vellagret ost og blander inni - da blir de ekstra saftige og gode! Kjører de i kjøkkenmaskina sånn at deigen blir skikkelig godt blandet sammen.. og henger de bedre sammen! Mmm.. til helgen blir det elgburger! Anonymous poster hash: 1c99d...800
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #6 Skrevet 12. februar 2014 Så bra denne kom nå! Skal lage hjemmelaget burger på fredag og har aldri lagd det før. Men nå har jeg noe å gå etter Anonymous poster hash: 1da36...a74
Marsipanmor Skrevet 12. februar 2014 #7 Skrevet 12. februar 2014 Kan også bruke potetmel som bindemiddel.. jeg bruker kjøttdeig og litt krydder gjerne litt løk og paprika.. tar det jeg finner av krydder.. den kryddermiksen som er nevnt over her skal jeg jammen kjøpe for den har jeg ikke prøvd
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2014 #8 Skrevet 12. februar 2014 Jeg bruker karbonadedeig og ett egg. Finhakker løk og paprika som jeg blander i deigen, og krydrer med salt, pepper, chili og grillkrydder. Legger ost på når de nesten er ferdig stekte. Anonymous poster hash: 10800...abc
amandine Skrevet 12. februar 2014 #9 Skrevet 12. februar 2014 Jeg bruker aldri noe bindemiddel, kun bitte litt salt og litt godt med pepper. Clouet er å arbeide så lite med farsen som overhodet mulig, jo mer du knar og dytter jo seigere blir burgeren. Dressing lager du av majones, ketchup, litt worchestershiresaus, dill, pepper, litt dijonsennep. Og har du tid lager du brødene selv..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå