Gå til innhold

Var på ul i dag. Befruktning?

Anbefalte innlegg

I dag var jeg på tidlig ul, og i følge mensdato skal jeg være 7+2 uker på vei og befruktning skal ha skjedd 5. Januar.

Men jeg ble satt tilbake en hel uke, til 6+2, og hun mente at befruktningen måtte ha skjedd 12-13. Januar. Det som er så rart er at  jeg fikk positiv digital med gravid 1-2 den 14. Januar og hcg-blodprøve den 16. jan var på 108.

Er det mulig å få så "høy" hcg kun 1-2 dager etter befruktning??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144119527-var-p%C3%A5-ul-i-dag-befruktning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samme sa Gynekologen til meg. Ul i går. 6+2 uker, selv om mens tilsier 7+4. Hjertet slo og alt så normalt ut.

Googlet meg selv i forum jeg var medlem av i forrige svangerskap, og da sa gynekologen det samme ved tidlig-ul: "du har ikke så langt kommet". Forholdt meg imidlertid til menstermin, og ved ordinær ultralyd ble jeg satt en uke frem - dvs to uker lenger frem i forhold til hva gynekologen sa ved tidlig-ul.

Endret av Lulle369

Annonse

Hmm.. Eggløsningen, ikke befruktningen var altså 5-6. Jan. Så kan selve befruktningen ha skjedd 5-6 dager etterpå? :)

Nei, det er umulig, egget «lever» ikke så lenge.

Men etter befruktning kan det variere hvor mange dager det tar før egget fester seg. Dette bør vel også ha noe å si.

Om befruktningen skulle ha skjedd 12. januar er det HELT umulig å få positiv test to dager senere. Derfor tror jeg hildeanita har rett, og gyn tar feil. :) Som sagt, det er mange som har opplevd det samme, og deretter fått korrigert termin tilbake senere.

Om befruktningen skulle ha skjedd 12. januar er det HELT umulig å få positiv test to dager senere. Derfor tror jeg hildeanita har rett, og gyn tar feil. :) Som sagt, det er mange som har opplevd det samme, og deretter fått korrigert termin tilbake senere.

Jeg klarer ikke å forstå hvorfor så mange gynekologer er så bastante på dette. Skulle tro de, som har vært gjennom et langt og tungt medisinsk studie, hadde evne til å tenke logisk.

Jeg klarer ikke å forstå hvorfor så mange gynekologer er så bastante på dette. Skulle tro de, som har vært gjennom et langt og tungt medisinsk studie, hadde evne til å tenke logisk.

Hmm.. Eggløsningen, ikke befruktningen var altså 5-6. Jan. Så kan selve befruktningen ha skjedd 5-6 dager etterpå? :)

Nei, det er umulig, egget «lever» ikke så lenge.

Men etter befruktning kan det variere hvor mange dager det tar før egget fester seg. Dette bør vel også ha noe å si.

Ja, det var det jeg tenkte at måtte være grunnen :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...