Gå til innhold

Dere som jobber på kontor.. Begynner dere å jobbe med en gang dere kommer på jobb?

Anbefalte innlegg

Setter meg ned og starter pcen, reiser meg opp og henger av meg jakka, logger på ferdig og setter i gang. Så går det i ett resten av dagen. Får av og til en rolig 30 minutters lunsj, men like ofte en brødskiver og en tekopp på et møte. Jobber i staten og er litt rystet over hva jeg leser her, har dere ikke arbeidsmoral, dere får jo ikke lønn for å spise frokost og lese blogger...

Anonymous poster hash: 24f3b...f85

Fortsetter under...

Å herregud!Hvorfor valgte jeg å bli lege? Her starter dagen rett på med rapport og undervisning slag i slag før man går opp på avdelingen for å lese om pasientene, deretter er det previsitt og så visitt. Da har klokken allerede blitt halv ett.Om man har vakt så begynner man rett på i akuttmottaket. Ingen kjære mor her.Anonymous poster hash: 0b2bf...8f7

Haha samme her! Og blir som oftest et par timer (ubetalt) overtid også :-p Anbefales egentlig ikke for småbarnsmødre...Ser imidlertid at sykepleierne har det like travelt de også på endel av avdelingene, og til dårligere timesbetaling. Vel vel, vi har jo alle valgt disse yrkene selv. Men det var mye man ikke visste da man var 20 år og skulle velge utdanning!Anonymous poster hash: 03f8a...2dc

Vel, jeg er en av "kontorrottene" som har svart i tråden her (som ikke har tid til å bruke dagen på kaffedrikking og surfing). Jeg er helsesekretær, og kan love dere at jeg heller ikke får betalt for min overtid når det 5 minutter før min arbeidsdag er slutt kommer en lege eller sykepleier og bare MÅ ha hjelp til noe snarest. Dere får i det minste relativt godt betalt, og ikke minst velfortjent respekt på jobben. Vi får dårlig betalt og ikke spesielt mye respekt heller på jobb. Anonymous poster hash: aefdb...837

Er også helsesekretær, helt ny i jobben og lønnen er ikke den beste. Blir forventet utrolig mye sv en, og at man ikke kan si nei til legene og sykepleierene uansett om man egentlig er ferdig for dagen.

Men rekker ofte å ta en kopp te og en kjapp kikk på vg de dagene det er veldig rolig om morgene. Jeg sitter som regel på plassen min i tilfelle telefonen ringer eller det kommer noen pasienter. Men legene og sykepleierene sitter flere ganger om dagen på pauserommet eller kjøkkenet å drikker kaffi eller lager vafler/sveler

Anonymous poster hash: 4ea7d...81d

Merker at jeg er såå glad for jobben min når jeg leser her <3

Tjener 400-500 000 i året, alt ettersom hvor mye jeg vil jobbe. Er selvstendig næringsdrivende og leier meg ut til helsefirmaer i det private.

(Skrev om jobben min tidligere i innlegget)

Anonymous poster hash: 67848...7ca

Å herregud!Hvorfor valgte jeg å bli lege? Her starter dagen rett på med rapport og undervisning slag i slag før man går opp på avdelingen for å lese om pasientene, deretter er det previsitt og så visitt. Da har klokken allerede blitt halv ett.Om man har vakt så begynner man rett på i akuttmottaket. Ingen kjære mor her.Anonymous poster hash: 0b2bf...8f7

Haha samme her! Og blir som oftest et par timer (ubetalt) overtid også :-p Anbefales egentlig ikke for småbarnsmødre...Ser imidlertid at sykepleierne har det like travelt de også på endel av avdelingene, og til dårligere timesbetaling. Vel vel, vi har jo alle valgt disse yrkene selv. Men det var mye man ikke visste da man var 20 år og skulle velge utdanning!Anonymous poster hash: 03f8a...2dc
  Vel, jeg er en av "kontorrottene" som har svart i tråden her (som ikke har tid til å bruke dagen på kaffedrikking og surfing). Jeg er helsesekretær, og kan love dere at jeg heller ikke får betalt for min overtid når det 5 minutter før min arbeidsdag er slutt kommer en lege eller sykepleier og bare MÅ ha hjelp til noe snarest. Dere får i det minste relativt godt betalt, og ikke minst velfortjent respekt på jobben. Vi får dårlig betalt og ikke spesielt mye respekt heller på jobb. Anonymous poster hash: aefdb...837

Er også helsesekretær, helt ny i jobben og lønnen er ikke den beste. Blir forventet utrolig mye sv en, og at man ikke kan si nei til legene og sykepleierene uansett om man egentlig er ferdig for dagen.

Men rekker ofte å ta en kopp te og en kjapp kikk på vg de dagene det er veldig rolig om morgene. Jeg sitter som regel på plassen min i tilfelle telefonen ringer eller det kommer noen pasienter. Men legene og sykepleierene sitter flere ganger om dagen på pauserommet eller kjøkkenet å drikker kaffi eller lager vafler/sveler

Anonymous poster hash: 4ea7d...81d

Jeg har aldri hatt en jobb hvor jeg rekker verken nettaviser eller tekopp utenom lunsjpausen. Det har vel også sammenheng med at jeg alltid har jobbet steder hvor det har vært sterkt underbemannet på sekretærsiden.

Akkurat nå har jeg en stilling som ikke innebærer å passe telefonen, jeg er delvis lederassistent og delvis vanlig helsesekretær, men med andre oppgaver enn sentralbordoppgaver. Har det så travelt at jeg aldri kommer meg hjem til vanlig tid.

Anonymous poster hash: aefdb...837

Kommer på jobb 8.30.

Jeg henter kaffe i kantina, tar heisen opp i fjerde, trappa opp til femte, sier hei til de kollegaene jeg ser på veien, men skravler ikke hvis ikke det er noe veldig spesielt, setter fra meg kaffen, skrur på pc, tar av meg yttertøy og vintersko mens pc-en starter opp, så jobber jeg. Sjekker først mail, da er det som regel noe å svare på eller oppgaver som må gjøres, så jobber jeg frem til lunsj kl 11. Snakker med kollegaer i lunsjen, og utenom det mest om jobbrelaterte ting. Så jobber jeg til 16.30.

Noen dager har jeg så mye å gjøre at jeg tar lunsjen på kontoret i stedet for gå i kantina. Noen dager har jeg knapt tid til å gå do. Jobber ofte en time eller to hjemme på kveldstid også, i hvert fall et par ganger i uka, i perioder hver kveld. Har en selvstendig jobb hvor jeg styrer min egen arbeidsdag. En del møter, men ikke hver dag.

Men joda, jeg er som regel innom Facebook eller nettaviser i fem minutter en gang eller to i løpet av dagen , og hender selvsagt jeg prater med en kollega i fem-ti minutter om noe som ikke har med jobb å gjøre.

Kan ikke si jeg kjenner meg igjen i arbeidsdagene til de fleste som har svart her ... Er det så slapt rundt om kring?

Anonymous poster hash: 268b3...e28

Jeg kommer på jobb kl åtte. Skrur på pc'en mens jeg henger fra meg jakka og logger på. Begynner å jobbe med en gang og går og henter meg kaffe etter hvert. Sveiper innom VG en gang i løpet av formiddagen, men har stort sett vært innom VG kvelden før også, så det er bare for å se om det er noe nytt som har skjedd. Kan sveipe innom VG et par ganger om dagen, men sitter ikke på nett over lengre tid, er bare for en rask kikk. Ellers så snakker jeg med kolleager innimellom, men stort sett så har jeg alt for mye å gjøre så jeg sitter pal forann pc'en hele dagen. Jeg er glad jeg har en travel jobb som jeg liker :)

Anonymous poster hash: 85843...6d6

Annonse

Å herregud!

Hvorfor valgte jeg å bli lege? Her starter dagen rett på med rapport og undervisning slag i slag før man går opp på avdelingen for å lese om pasientene, deretter er det previsitt og så visitt. Da har klokken allerede blitt halv ett.

Om man har vakt så begynner man rett på i akuttmottaket. Ingen kjære mor her.

Anonymous poster hash: 0b2bf...8f7

Haha samme her! Og blir som oftest et par timer (ubetalt) overtid også :-p Anbefales egentlig ikke for småbarnsmødre...Ser imidlertid at sykepleierne har det like travelt de også på endel av avdelingene, og til dårligere timesbetaling. Vel vel, vi har jo alle valgt disse yrkene selv. Men det var mye man ikke visste da man var 20 år og skulle velge utdanning!

Anonymous poster hash: 03f8a...2dc

Amen! Eller, viste jo om 19-timers vakter, og at man jobbet mye for relativt sett dårlig lønn, at man ikke får fast jobb før man er 40, og har vakt resten av livet.... Men det var jo greit det, da jeg begynte på studiet tidlig i 20-åra, var singel og elsket å jobbe (mye).

Liker fremdeles å jobbe (mye), og trives med yrket jeg har valgt (tror jeg... basert på min minimale legearbeidserfaring :P), men må ærlig innrømme at vaktbelastning og arbeidsmengde faktisk har endel å si når jeg skal velge spesialisering... Frister ikke voldsomt med 3-delt vakt resten av livet!

Anonymous poster hash: d4a16...eaf

Oi tredelt vakt faktisk! Litt off topic, men hva slags spesialisering er det du er i? Jeg er bare turnuslege enda og generelt interessert i gode råd om spesialisering...

Anonymous poster hash: 03f8a...2dc

Jeg jobber i barnevernstjenesten. En blanding av kontorarbeid, møter, telefoner, hjemmebesøk, barnesamtaler+++

Utenfra kan det nok se ut som om vi sitter en del og prater med hver sin tekopp... Men samtalene handler om de ulike sakene vi jobber i, debriefer hverandre etter akuttsituasjoner, planlegger møter, drøfter mm. Uten disse "pausene" ville nok mange av oss vært sykemeldte...

Nettaviser, fb og annet bruker jeg ikke arbeidstiden på. Når jeg sitter ved pcen har jeg alltid mer enn nok å gjøre!

Anonymous poster hash: 61db9...ae7

Jeg jobber i NAV Forvaltning. Vi har krav til hvor mange saker hver av oss må produsere og har ikke andre pauser enn lunsjpause. Vil si jeg fortjener min skarve lønn på 435 000 i året.

Anonymous poster hash: 0e897...675

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...