Gå til innhold

Hjemmetester positiv, men hos legen negativ.

Anbefalte innlegg

Hei.

Sitter her og er egentlig litt forvirret, og håper på at dere kan være så snille å hjelpe meg litt---

I går kjøpte jeg først en RFSU test, der jeg fikk en svak rosa strek. Mildt sagt ganske sjokket, kjørte jeg på apoteket og kjøpte 2 nye tester (som jeg ikke husker navnet på) Begge de viste også positivt svar. 

Jeg dro så ned til legen i dag med urinprøve, men der viste det seg å være negativt.... Er det egentlig mulig?  

Usikker og utålmodig dro jeg på apoteket å kjøpte ENDA en ny test, av merket clearblue. 

Dro hjem og der kom det et + med en gang! 

Men nå sitter jeg her da å lurer på hva i all verden som skjer, om jeg er gravid eller ikke?? 

Kan lege testen vise feil, eller de 4 andre??

Legger ut et bilde av testene mine i håp om at dere vil komme med deres meninger... 

På forhånd tusen takk :)

post-445619-0-45578100-1392151902_thumb.jpg

Fortsetter under...

Du må legge inn bildet i Galleriet ditt :)

Får ikke sett det slik det er nå. 

Forøvrig er det jo veldig rart at 4 hjemmetester viste positivt, mens den hos legen var negativ. 

Kanskje ta en blodprøve hos legen?

Spurte du forresten legen om han/hun tenkte om det?

Endret av Håpefull86

Nå har jeg prøvd å legge det til i albumet ;) Forhåpentligvis fikk jeg det til?

Ja jeg synes selv det var veldig merkelig... 

Legen ba meg komme tilbake om 1 uke med morgen urin, men 1 uke, det er leeeeenge å leve i uvisshet kjenner jeg! 

Testene hos legen er ikke noe bedre enn de man får kjøpt på apoteket, og ja de kan også vise feil akkurat som apotek testene kan.

Så hvis du har fått positive tester hjemme så er de positive, ikke noe vits å gå til legen å få det bekreftet med en test der =)

Hilsen ei som jobber på laboratoriet på et legesenter

Annonse

Opplevde det samme selv med nr 2. 5 pos tester, dro til legen for test der også, ettersom jeg har hørt at de er like sensitive som CB. Ble jo mildt sagt sjokkert over testen som viste neg (måtte til og med betale for den enda blodprøven var pos :P

Men blodprøven viste at jeg knapt var litt over 3 uker på vei. :P 

Men den CB+ var jo veldig positiv :) Så du er nok gravid :) 

Anonymous poster hash: c49ae...221

Jeg dro til legen etter to positive tester, en med morgenurin. Han tok ikke noe ytteligere prøver men tok det jeg sa for god fisk. Jeg spurte om jeg ikke skulle ta noen ny prøve, men da sa han at de ikke hadde noe mer nøyaktige tester på legekontoret og at de jeg hadde tatt var mer enn godt nok. 

Anonymous poster hash: 4262f...6a5

Da betyr jo det at legetestene er mindre sensitive enn hjemmetestene.... Tusen takk for svar alle sammen 😊 Kanskje jeg kan begynne å kjenne på følelsen av at jeg faktisk er gravid igjen! Og glede meg over det 😊 selvom dette overhode ikke var planlagt, så er det uansett en sann glede å få lov å bli mamma igjen! Et lite mirakel er det! ❤️ Til deg håpefull 86, jeg krysser fingre og tær for at du får positive tester i nærmeste fremtid 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...