Gå til innhold

Vil bare komme med en aldri så liten oppdatering..

*ønskegull*

Anbefalte innlegg

Jeg reiste inn for ny revisio i går. Nå håper jeg virkelig noe skjer, for at det skal gå bra neste gang. Jeg satt i hele helgen og googlet og sjekket ut litt selv på forhånd, før jeg skulle på sykehuset. Fant ut at Rikshospitalet i København har en egen Habituell abort- enhet der. De har flere pasienter som bl.a. får masse utredning pluss diverse behandling med immunoglobulin (eller hva det heter..) og prednisolon. Dette fant de ut kunne fungere bra på de som allerede har fått et barn. 

Jeg får time til videre utredning hvor de skal se gjennom hele historikken min tilbake til 2006. Jeg håper jeg kan få lik behandling som de tilbyr i Danmark. Uansett - jeg føler virkelig at jeg må stå på for å få de til å finne ut hva som må skje for at jeg (vi) skal lykkes. Bare veldig leit og trist at jeg nevnte Prednisolon både ved ivf-forsøket tidlig i fjor, og at jeg ville ha det i denne graviditeten. Jeg ble ikke hørt. 

Jeg vil bare innom for å si at det finnes håp, og at vi IKKE må gi oss selv om vi møter veggen gang på gang. Sammen kan vi kanskje hjelpe hverandre på veien, og finne støtte der det trengs. 

Desverre vet legene ganske lite om hab.ab. i dette landet. Det blir helt sikkert nedprioritert. Likefullt er det ubeskrivelig vondt for oss som går gjennom det gang på gang. Til tider føler jeg at det er jeg som vet mer om det enn de. Skulle ønske det var omvendt. Jeg satt til legen og forklarte hvorfor den lille kanskje virket mindre enn h*n gjorde på fredag. Hvorfor jeg visste at den lille var større enn 9+5 da jeg så den ligge og sprelle med armer og ben samme dag som jeg var 9+5. Da jeg fortalte om hvor vanskelig jeg synes det var at det nå hadde skjedd for 6.gang., så fikk jeg til svar at "ja, men søskenbarn som får barn sammen mister kanskje 12. ganger..". 

Sorry for at jeg skriver så langt og mye. Dere trenger ikke lese alt ;) Jeg har mye jeg tenker på for tiden, og jeg føler ikke for å mase på mannen hele dagen. Han sliter jo han også. 

Uansett: Stå på jenter! En gang må det gå. Vi må bare stole på oss selv, og kroppen vår. 

Fortsetter under...

det var ingen hyggelig komentar, det er det samma hvor mange ganger andre mister vel? dU synes din situasjon er vanskelig, og det bør du bli hørt for!

nå vet ikke jeg hvilken avdeling du snakker med på riksen, men hvis det er IVF avdelingen (for ufrivillig barnløse) så skal jeg også si deg at det føltes som om jeg visste mer om behandling enn de, da jeg hadde IVF... å komme til aleris var en helt ny verden!! de sa ja til alt, så lenge det var mine /våre ønsker!

krev prednisolon, og ta med forskningspapirer "bevis" som du har funnet om dette... så kan de vel ikke si nei til det igjen!

skjønner du er frustrert, men det høres ut som om du er litt kampklar også :) det er godt å høre :)

jeg har også forresten hørt gode r eferanser fra manuellterapi. jeg tror og har alltid trodd på at det er viktig å ha balnse i kroppen for å klare en graviditet,... det er enorme forandringer man skal gjennom...

ønsker deg uansett masse lykke til!!!

Takk jenter :) Jeg kan godt på nr hans. Kanskje jeg kan høre med han om han har noe tips før jeg tar fatt på legetimen på sykehuset? Jeg bor på vestlandet, så regner med at jeg ikke akkurat på behandling hos han. Men han kan kanskje sitte på informasjon som de her borte ikke har kjennskap til enda. 

Vi får kjempe sammen 😄ønskegull😄! Helt utrolig hva disse legene klarer å få sagt... Jeg var innom Gyn i går, rutinekontroll vel å merke, men der klarte overlegen å formulere seg slik; "Dere har vel hatt uflaks, og noen ganger kan det hjelpe med partnerbytte"! Ja, jøss, det synes sikkert mannen i huset er en grei deal!😡 Hun prøvde ikke være morsom heller, sa det med dypeste alvor....

Jeg har en tendens til å fordype meg i det meste før slike timer, kanskje ikke den mest enkleste pasienten, men det er jo som du sier, at vi er selv eksperter på vårt eget sykdomsforløp!!!!

Interessant og modig at du har tatt kontakt med Danmark, det blir spennende!💕

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...