Gå til innhold

Redselen handler om vi finner et sted å bo..

Anbefalte innlegg

Jeg har plutselig fått en sånn redsel for rammene rundt barne vårt.

Jeg og mannen hadde ikke vært sammen lengre enn 1 år før vi ble gravide, vi ble selvfølgelig kjempe glade for nyheten da vi begge ønsker barn :)

Redselen handler om vi finner et sted å bo..

Vi leier idag, vi har kommet frem til at her kan vi ikke lenger bo pga dårlig økonomi, vi skal si opp, men leiemarkede er tøft. Løsningen blir og si opp den leiligheten vi bor i nå uten og faktisk ha et nytt sted å DET stresser meg veldig. Jeg har aldri gjort det før fordi i praksis er det IDIOTI men vi har ikke noe annet valg nå....... :sukk: 

Anonymous poster hash: 408db...a0e

Fortsetter under...

Tja, alternativet er å øke inntekten.

Dere kan jo ta en ekstrajobb. Ja, slitsomt, spesielt om dere jobber ellers, men om økonomien blir dårlig er det veldig logisk å ta på seg mer arbeid så man får høyere inntekt.

Må legge til at jeg var student da jeg ble gravid første gang. Da jobbet jeg 12timersvakter i bar i helgene fram til uke 20.... Ikke ideelt (og dæven jeg var sliten, gikk etterhvert over på svangerskapspenger siden de røyka inne før..), og ikke aktuelt lenger nå, men da trengte vi det. Han jobbet selvfølgelig også, det var slik vi klarte oss i starten til vi fikk utdannelse, jobb og alle rammene opp :-)

Må legge til at jeg var student da jeg ble gravid første gang. Da jobbet jeg 12timersvakter i bar i helgene fram til uke 20.... Ikke ideelt (og dæven jeg var sliten, gikk etterhvert over på svangerskapspenger siden de røyka inne før..), og ikke aktuelt lenger nå, men da trengte vi det. Han jobbet selvfølgelig også, det var slik vi klarte oss i starten til vi fikk utdannelse, jobb og alle rammene opp :-)

Jeg er i full jobb og har grei inntekt, men samboern min er student og jobber deltid ved siden av, problemet er at vi får ikke lån i banken, vi må leie og vi kan ikke fortsette og betale 15000 i bo,strøm,vann utgifter. Derfor sier vi opp her men vi har jo ikke et nytt sted enda og vi har kunn opsigelsestiden på og finne nytt sted. Jeg er redd vi ikke finner noe, vi bor i dag i buskerud men fordi samboer ikke har noe særlig familie som kan hjelpe til må vi flytte nærmere mine å der er det mye vanskligere og ikke minst dyrt.. så what to do? :/ 

Vi har lån og jeg er student. Betaler 15000 for lån og husleie, strøm, forsikringer i måneden vi også. Og vi eier! Eneste løsningen er vel at han typen din tar på seg mer arbeid?

Anonymous poster hash: 01836...4e5

Vi har lån og jeg er student. Betaler 15000 for lån og husleie, strøm, forsikringer i måneden vi også. Og vi eier! Eneste løsningen er vel at han typen din tar på seg mer arbeid?

Anonymous poster hash: 01836...4e5

vi har fortsatt ikke egenkapital :/ han jobber så mye han kan men banken gir oss ikke lån.. og kommunen mener vi ikke er vanskligstilte nok til og få lån via dem.. sikkelig håpløst....så vi må leie...

Annonse

Jeg er i full jobb og har grei inntekt, men samboern min er student og jobber deltid ved siden av, problemet er at vi får ikke lån i banken, vi må leie og vi kan ikke fortsette og betale 15000 i bo,strøm,vann utgifter. Derfor sier vi opp her men vi har jo ikke et nytt sted enda og vi har kunn opsigelsestiden på og finne nytt sted. Jeg er redd vi ikke finner noe, vi bor i dag i buskerud men fordi samboer ikke har noe særlig familie som kan hjelpe til må vi flytte nærmere mine å der er det mye vanskligere og ikke minst dyrt.. så what to do? :/ 

Hva med  flytte inn i noe som er superbillig og kanskje altfor lite og utrivelig. Tanken da er å spare så inderlig mye man kan og bygge egenkapital. Etter et år eller to kan dere kanskje ha nok til at banken er med og ser litt på lån allikevel :-)

Hvor lenge er mannen din student? Hvis han snart begynner å jobbe fulltid slik at dere får en mer romslig økonomi går det jo ann å forhandle med utleier om lavere leie i en overgangsperiode. For utleier er det kanskje helt ok at dere betaler 2000,- mindre i mnd i en kortere periode hvis det betyr at han/hun slipper styret med å få nye leietakere.

Kvalifiserer dere til bostøtte hos kommunen?

Har dere stram kontroll på resten av økonomien? Hvis ikke kan jo stram kontroll med budsjett a la Luksusfellen kanskje ha noe for seg.

Anonymous poster hash: cf849...6e8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...