mama78 Skrevet 11. februar 2014 #1 Del Skrevet 11. februar 2014 Hei, Det begynte for ca 1 uke siden. Plutselig var det middagsnekt. Han har alltid hatt god appetitt, og har alltid spist opp middagen. Han spiser godt og variert. De andre måltidene glir ned. Vi har ikke endret kokstholdet. Hvis vi gir etter, dette skjer iom at han bare vrir seg unna, hyler og skriker, og ingen ting hjelper, ender det med at vi gir han brødmat, som han gledelig spiser. Så sulten er han. Vi prøver å ikke mase, ikke tvinge han, men oppfordre han, la han spsie selv, plukke i maten osv, men til ingen nytte. Dette er nok en fase, men er det noen som har gode råd til hvordan vi kan få han til å spise middag igjen? Takker for svar:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vinterblomst Skrevet 12. februar 2014 #2 Del Skrevet 12. februar 2014 Om han blånekter med munnen igjen og kaster tallerken osv ville jeg latt det være 3-4 dager, også introdusert det du vet han har likt godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kenga Skrevet 13. februar 2014 #3 Del Skrevet 13. februar 2014 Jeg hadde vel ikke gitt han brød føf etter en stund, tenker noe av det er maktkamp hvis det har pågått såpass lenge. Hvis det var snakk om en dag innimellom tenker jeg at det ikke gjør noe. Tenker at det handler litt om å ikke gi det oppmerksomhet, men kose seg rundt bordet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #4 Del Skrevet 13. februar 2014 Mater dere han siden det står at han vrir seg unna? La han spise selv isåfall. Anonymous poster hash: f98fa...4a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mama78 Skrevet 15. februar 2014 Forfatter #5 Del Skrevet 15. februar 2014 Mater dere han siden det står at han vrir seg unna? La han spise selv isåfall. Anonymous poster hash: f98fa...4a4 Vi prøver å la han spise selv med skje, eller plukke med fingrene, av og til hjelper vi med skje, kun så han skal få i seg noe, men det er da han vrir seg unna:/ Og da presser vi han ikke. Han virker ikke videre interessert in å spsie selv heller... Håper det går over snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisse_01 Skrevet 15. februar 2014 #6 Del Skrevet 15. februar 2014 Hei, Det begynte for ca 1 uke siden. Plutselig var det middagsnekt. Han har alltid hatt god appetitt, og har alltid spist opp middagen. Han spiser godt og variert. De andre måltidene glir ned. Vi har ikke endret kokstholdet. Hvis vi gir etter, dette skjer iom at han bare vrir seg unna, hyler og skriker, og ingen ting hjelper, ender det med at vi gir han brødmat, som han gledelig spiser. Så sulten er han. Vi prøver å ikke mase, ikke tvinge han, men oppfordre han, la han spsie selv, plukke i maten osv, men til ingen nytte. Dette er nok en fase, men er det noen som har gode råd til hvordan vi kan få han til å spise middag igjen? Takker for svar:-) Vi har samme problemet her. Han er 16,5 mnd. Nekter å spise middag. Setter bare middagen der. Ofte hyler og griner han lenge, og skyver maten bort. Vi bare ignorer det. Som oftest begynner han å spise etter 5 min. Hvis han ikke vil ha er det helt greit. Men da får han ikke noe annen mat før kveldsmaten.vi spiser middag sånn 1630-17. Så får han litt brød i 1815 tiden hvis han ikke har spist noe. Håper det er en fase Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grynet:) Skrevet 16. februar 2014 #7 Del Skrevet 16. februar 2014 det jo en grei gjetning fra vår side, men det virker som jenta vår på litt over 15 mnd er lei av at maten er most sammen i en røre. Hun gråter alltid før første skje er i munnen. Om det er grøt slipper mer til, men det er verre med middagen. Som flere andre her nevner er det stas å spise selv. (Og mate meg med sin mat ) Vi deler kjøttet opp i bittesmå biter, og har kjøttet, poteter og grønnsakene sortert. Da spiser hun mer selv. Om vi har saus kommer den også på siden for seg selv. Det som gikk ned på høykant forleden var kyllingkjøttboller! Det blir nok mer av det i ukene framover I går lagde pappaen wok med oksekjøtt og ris til, sausen på siden. Hun fikk styre alt selv og spiste masse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grynet:) Skrevet 16. februar 2014 #8 Del Skrevet 16. februar 2014 Gråter er jo en pen omskriving. Hun hyler faktisk. Hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
to små prinsesser Skrevet 17. februar 2014 #9 Del Skrevet 17. februar 2014 Hei, Det begynte for ca 1 uke siden. Plutselig var det middagsnekt. Han har alltid hatt god appetitt, og har alltid spist opp middagen. Han spiser godt og variert. De andre måltidene glir ned. Vi har ikke endret kokstholdet. Hvis vi gir etter, dette skjer iom at han bare vrir seg unna, hyler og skriker, og ingen ting hjelper, ender det med at vi gir han brødmat, som han gledelig spiser. Så sulten er han. Vi prøver å ikke mase, ikke tvinge han, men oppfordre han, la han spsie selv, plukke i maten osv, men til ingen nytte. Dette er nok en fase, men er det noen som har gode råd til hvordan vi kan få han til å spise middag igjen? Takker for svar:-) Høres kjent ut. Vi er på vei ut av denne fasen nå. Middag har alltid vært topp, men plutselig ble det hyl og skrik. Her hjalp det at hun fikk spise med egen skje/gaffel og får røve å drikke av glass selv. Hun er 13 mnd så det blir MYE skift og griseri, men hun hyler ikke og hun spiser igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2014 #10 Del Skrevet 18. februar 2014 Bare lurer. Er det vanlig at barn på over ett år mates? Spiser de ikke selv? Hvorfor? Anonymous poster hash: 9ec2b...cea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2014 #11 Del Skrevet 18. februar 2014 det jo en grei gjetning fra vår side, men det virker som jenta vår på litt over 15 mnd er lei av at maten er most sammen i en røre. Hun gråter alltid før første skje er i munnen. Om det er grøt slipper mer til, men det er verre med middagen. Som flere andre her nevner er det stas å spise selv. (Og mate meg med sin mat ) Vi deler kjøttet opp i bittesmå biter, og har kjøttet, poteter og grønnsakene sortert. Da spiser hun mer selv. Om vi har saus kommer den også på siden for seg selv. Det som gikk ned på høykant forleden var kyllingkjøttboller! Det blir nok mer av det i ukene framover I går lagde pappaen wok med oksekjøtt og ris til, sausen på siden. Hun fikk styre alt selv og spiste masse. Selvfølgelig vil ikke en på 15 måneder bli matt med most mat. Anonymous poster hash: f98fa...4a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grynet:) Skrevet 18. februar 2014 #12 Del Skrevet 18. februar 2014 det jo en grei gjetning fra vår side, men det virker som jenta vår på litt over 15 mnd er lei av at maten er most sammen i en røre. Hun gråter alltid før første skje er i munnen. Om det er grøt slipper mer til, men det er verre med middagen.Som flere andre her nevner er det stas å spise selv. (Og mate meg med sin mat )Vi deler kjøttet opp i bittesmå biter, og har kjøttet, poteter og grønnsakene sortert. Da spiser hun mer selv. Om vi har saus kommer den også på siden for seg selv.Det som gikk ned på høykant forleden var kyllingkjøttboller! Det blir nok mer av det i ukene framover :PI går lagde pappaen wok med oksekjøtt og ris til, sausen på siden. Hun fikk styre alt selv og spiste masse. Selvfølgelig vil ikke en på 15 måneder bli matt med most mat. Anonymous poster hash: f98fa...4a4 Tydeligvis ikke en selvfølge for alle, og jeg er her inne for å dele og lære. Hvorfor er du her egentlig!? Har du noe konstruktivt å komme med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mama78 Skrevet 19. februar 2014 Forfatter #13 Del Skrevet 19. februar 2014 Bare lurer. Er det vanlig at barn på over ett år mates? Spiser de ikke selv? Hvorfor?Anonymous poster hash: 9ec2b...cea Trådstarter her. Det er veldig individuelt, som med alt annet med disse små. Når de begynner å gå, sitte, slutte med bleie, snakke etc. Min sønn spiser selv med både skje, gaffel og fingre. Men det er ikke poenget. Når han ikke spiser selv, hjelper til for at han i det hele tatt skal få noe i seg. Innlegget mitt handler om at han ikke vil spise. Dettte er nok en periode iom at det har bedret seg litt nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2014 #14 Del Skrevet 19. februar 2014 det jo en grei gjetning fra vår side, men det virker som jenta vår på litt over 15 mnd er lei av at maten er most sammen i en røre. Hun gråter alltid før første skje er i munnen. Om det er grøt slipper mer til, men det er verre med middagen.Som flere andre her nevner er det stas å spise selv. (Og mate meg med sin mat )Vi deler kjøttet opp i bittesmå biter, og har kjøttet, poteter og grønnsakene sortert. Da spiser hun mer selv. Om vi har saus kommer den også på siden for seg selv.Det som gikk ned på høykant forleden var kyllingkjøttboller! Det blir nok mer av det i ukene framover :PI går lagde pappaen wok med oksekjøtt og ris til, sausen på siden. Hun fikk styre alt selv og spiste masse. Selvfølgelig vil ikke en på 15 måneder bli matt med most mat. Anonymous poster hash: f98fa...4a4 Tydeligvis ikke en selvfølge for alle, og jeg er her inne for å dele og lære. Hvorfor er du her egentlig!? Har du noe konstruktivt å komme med? Var ikke sånt men da. Men dette fant du jo ut selv. Mitt barn har aldri blitt matet eller fått most mat. Så et barn tenger egentlig ikke dette. Et barn kan fint spise selv og i biter fra 6 måneder Da slipper man også å få et småspist barn. Vet jo at ikke alle vet dette. Anonymous poster hash: f98fa...4a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2014 #15 Del Skrevet 19. februar 2014 Vi hadde også en sånn periode rundt 16 mnd, den varte en god stund. Vi prøvde alltid med middag og hun plukket litt i det, men omtrent ikke. Vi presset ikke, men oppfordret. Selv om hun ikke spiste stort gikk vi fra bordet når vi andre var ferdige, gjorde ikke noe nummer ut av det. Så fikk hun brød en times tid senere så hun ikke gikk sulten. Etter hvert gikk det seg til igjen av seg selv. Nå er det middagsnekt innimellom, da gjør vi det på samme måte, men stort sett spiser hun godt med middag nå. Har ikke noen andre råd egentlig, prøv å ikke mose og prøv å dele opp på tallerkenen så ikke de ulike tingene blandes. Men det går helt sikkert over, og så lenge han spiser andre måltider ville jeg ikke stresset! Anonymous poster hash: 37f7a...985 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ludviksmamma Skrevet 18. mars 2014 #16 Del Skrevet 18. mars 2014 vår sønn nektet også (plutselig) å spise middag, men spiste gjerne brød, som du skriver... så jeg kuttet ut å finne middag til han, fant bare brødmat, og etter noen dager syns han det ble litt spennende det VI hadde på tallerken, og ville bytte brødet sitt med middagen min.... dagen etter var det middag på alle sammen... verd ett forsøk ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå