Anonym bruker Skrevet 10. februar 2014 #1 Del Skrevet 10. februar 2014 Vi har en nabogutt som er 4 år eldre enn vår datter (hun er 5 år), og i det siste har han begynt å komme mer og mer på besøk til oss. Han slutter på skolen kl.14, og tropper opp hjemme hos oss kl.14.30 enkelte dager. Han er hos oss noen timer før jeg hinter frampå om at han kanskje burde gå hjem å spise middag. Etter en time eller to er han tilbake igjen, gjerne rundt leggetid for våre to barn. Han spør ofte om vi skal være hjemme neste dag, og når vi er hjemme hvis vi skal bort. Det har også skjedd at han har sittet utenfor hos oss når vi har kommet hjem enkelte dager å ventet på at vi skal komme hjem.. Han dukker til og med opp kl.9 på søndag morgen.. Enkelte dager kommer han springende og vil på besøk, med en halv grandiosa i hånda som han skal spise til middag. Han er kjempeivrig på at vår jente skal være med han hjem hver dag og "maser" om dette flere ganger iløpet av den tiden han er hos oss. Jeg har overhodet ikke lyst til at hun skal være med han hjem, da jeg i det hele tatt ikke kjenner familien (eller han forsåvidt..), og har sagt nei hver gang han har spurt. Jenta vår blir lei seg når han maser sånn, og ønsker egentlig ikke at han skal komme så ofte, men synes det er ekkelt når han først kommer å bare si at han skal gå igjen.. Han har alltid med seg leker hit, og sier (jeg overhører at de snakker enkelte ganger); "disse lekene skal du få av meg, men bare hvis du blir med meg hjem!" "Kom, så stikker vi av hjem til meg, du trenger ikke si noe til mamman din!" . En dag jeg sto å overhørte hva de snakket om, spurte miin 2 år gamle sønn hvor jeg var, da sa denne gutten at "mamman din er dø! Mamman din er dø!"(!!) Jeg blir fryktelig usikker på hva jeg skal si og gjøre når det gjelder denne gutten. Jeg tenker at det kanskje ikke er så lett å være hjemme hos mor og far, men er veldig forsiktig med å både tenke og si dette, da jeg synes det er vanskelig.. Vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget, men må bare få luftet litt tanker, og kanskje noen av dere ser det i et annet lys og kan komme med tips til meg... Hva gjør jeg og hva sier jeg til denne gutten? Føler nesten ikke at jeg kan nekte han å komme heller, det er sikkert en grunn til at han i det hele tatt ikke er hjemme på ettermiddagene.. Uff, dette er så vanskelig! Anonymous poster hash: 60eab...6b2 Anonymous poster hash: 60eab...6b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Giss Skrevet 11. februar 2014 #2 Del Skrevet 11. februar 2014 Det første du må gjøre er å snakke med foreldrene hans. Ikke for å klage over hans oppførsel eller slikt men rett og slett for å lære dem litt å kjenne når nå han kommer så mye inne hos dere. Og du kan jo bruken den unnskyldningen om det trengs. Hva du så gjør deretter kommer jo helt an på hvordan foreldrene hans er. Er de greie mennesker kan du snakke med dem om dette med at han kommer så mye og om han sliter med å finne venner f eks. Er de ikke greie har du kanskje en forklaring på hvorfor han kommer rendende hele tiden, og da er det andre folk du må ta kontakt med om du ønsker å hjelpe gutten. Det lyder jo rett og slett som om han er utsultet på vennskap og leter etter det uten helt å skjønne hva han må gjøre for å få det til eller noe slikt. Hva så enn grunnen er er det jo uholdbart for dere å ha det slik så jeg ville ha startet med å snakke med foreldrene hans. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå