Gå til innhold

Dere voksne mammaer; Hvordan reagerte de i rundt dere da de fant ut om den lille?

Fem til sommers

Anbefalte innlegg

Nå vokser magen. Ulvehungeren er der selv om kvalmen også er tilstede. Jeg er 16+2 med min femte og snart sprekker boblen: Omverden får vite det snart enten jeg vil eller ikke!

40 år er jeg og 50 min mann. Dette var langt fra planlagt, men nå når valget er tatt om å beholde, ja så ønsker vi henne der inne hjertelig velkommen i vår flokk;) Hun vil bli godt tatt vare på og elsket av mange.

Vi bor på en liten plass, og bygdadyret har skarpe tunger! Det vil bli beintøft! Jeg gruer meg! Jeg vet man skal ikke bry seg, men det er ikke greit å kjenne de slemme ordene brenne i nakken når man går i fra et sted . Det vil komme påstander som om at vi holder på som kaniner, er uansvarlig, egoistiske mht den lille som må vokse opp med foreldre i vår alder osv osv.

Jeg er rett og slett livredd for at andre enn de som allerede vet det, skal finne det ut!!! For jeg koser meg med maven og tankene om hun der inne. Gleder meg til å holde henne i armene og amme henne og lukte på henne. Det er lyse gode følelser som jeg

ikke vil ha besudlet av alt det dumme jeg vet vil komme av utenksomme munner og det slue bygdadyret.

Og nå som jeg er gravid, hormonell og alt det der, jeg vet jeg kommer til å la meg påvirke og bli trist og lei meg. Huff, som jeg gruer meg!

Fortsetter under...

Hei.

Så synd at andre ødelegger gleden din. Håper du klare å ikke la deg påvirke av disse menneskene.  Kansje du blir positivt overrasket og at folk er positive når du forteller det?

40 år er overhodet ikke for gammelt til å få barn. Du veit jo hva du går til og har sikkert masse å tilby jenta di!

Her i oslo er det mange som får barn når de har passert 40...

Selv opplever jeg mest positive kommentarer, men de som synes det er mest "Ille" er gjerne de under 25..

Blås i folk og nyt tilværelsen du :jepp:

Lykke til!!

Anonymous poster hash: 26c11...bfe

Gratulerer!

40 er ingen alder idag! Fikk selv mine to siste (tvillinger), nr 6 og 7 i høst da jeg var 43!

Nesten ille å si det, men kunne egentlig tenkt meg enda et barn til, om det er mulig;) Men da får vel de rundt meg sjokk, for å få barn som gammel og så mange - nei, du kan tro jeg har fått høre det noen ganger!! Men jeg har endelig begynt å bli voksen, og forteller at det faktisk er oss som har valgt dette, og det er vår familie og vår "jobb" med så mange barn! (må bare tilføye at de eldste er flyttet ut også, så har bare fem hjemmeboende barn!)

Ønsker deg lykke til, dette kommer til å bli så bra!! Så snart barnet er født, skal du se at du er verdens heldigste! Jeg synes gleden over å få barn bare har blitt større jo eldre jeg har blitt!

Nyt svangerskapet :)

Er ikke så "voksen" som deg, blir 36 når mine tvillinger kommer til sommeren.

Men jeg må bare si at jeg synes det høres ut som om folkene der du bor må være mindre begavede. Sier de virkelig sånt??? Kan ikke fatte og begripe at din graviditet skulle være noe annet enn en gledelig nyhet for alle. 40 år er virkelig ikke noen alder. GRATULERER med babyen som kommer!

Tusen takk alle sammen! Nå er vel boblen i ferd med å sprekke, det lar seg vel ikke skjule så mye lengre. Men men, jeg har fått sagt det til søsken, de største barna og noen av de beste vennene våre. En liten sirkel altså, men det er godt ha dem i ryggen når bygdadyret kommer til å få snusen i det. Folk er ikke mindre begavet her ute, det er vel mer mangel på andre ting å prate om. Og så tror jeg det er uvitenhet, at de ikke vet at det sårer. Man tror det er normalt "hetse" de som ikke er tilstede.

Men jeg kjenner meg sterkere til å ta det nå, så jeg gruer meg ikke lengre. Skal på ultralyd neste fredag, og etter det tenker jeg det nærmere seg teppefall:)

Tusen takk for gode svar:)

• 2 uker senere...

Annonse

• 2 uker senere...

Gratulerer :)

Jeg ble uventet gravid som 44- åring; fikk i fjor en liten, var da fylt 45. Jeg kvidde meg også til negative reaksjoner, men fikk ingen. Vet jo ikke hva folk sa bak vår rygg, men det gir jeg en god dag i. Virker som om unge gravide er mer fritt vilt i så måte :/ Det gikk kjempefint, litt tung graviditet men flott fødsel. Var eldst( og sprekest) av alle på barsel. Alle ungjentene hadde enten KS eller kompliserte fødsler.

Dette blir bra :)

• 2 uker senere...

Åh, så utrulig heldig du er som skal ha fem barn. Masse gratulerer.

Jeg er 39 selv, og venter mitt andre barn, men bor i Oslo der gjennomsnittsalderen for gravide er høy, så har aldri fått noen negative reaksjoner på at jeg gravid. Har slitt med andre ting, tilrettelegging på jobb og alt det der, men aldri negative på graviditet i voksen alder. 

Høres veldig ut som et bygdenorgefenomen! Oi så glad jeg blir for å bo i en storby akkurat nå. 

Men er jo helt sikkert også det at dere har så mange barn. At dere ikke passer helt malen der tre er nok, til nød fire...

Er en av fem søsken selv, og husker den dag i dag da jeg handlet for uka med moren min i en butikk. Vi fylte opp en handlevogn, og et eldre ektepar (var eldre da jeg var 12 iallfall) kikket foraktelig ned i vogna vår og fnyste nesten! Fordi vi hadde kjøpt så masse mat og min mor (gravid) så lubben ut.

Så bygdedyret er levende og vilt uhøflig. Og bryr seg gjerne om ting det har null med å gjøre og har meninger om alt og alle. Uff. Jeg har faktisk valgt å aldri flytte tilbake til mitt barndomshjem pga slike ting. 

Anonymous poster hash: 379fe...e57
  • 2 uker senere...

Hei, hvordan går det etterhvert? Jeg uroet meg for dette selv. Jeg er 44 og nå er magen stor - og jeg har fått 1 - én - negativ kommentar. Hva folk sier ellers vet jeg ikke noe om, så det kan jeg ikke bruke energi på. Men kanskje det ikke er så ille som du tror? På den annen side; jeg skal aldri flytte tilbake til bygda jeg opprinnelig kommer fra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...