Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hva synes dere om jentenavnet Davida, eller kortvarianten Vida? Og har dere noen forslag i samme "stil"?

Endret av Gabina
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Liker ikke helt Davida. Synes det blir for mye guttenavn. Daniella?

Skrevet

Hvordan uttaler du Davida, med lang iiiii? Synes ikke det var så fint. Synes det høres ut som et utenlandsk guttenavn. Har du røtter i utlandet forresten? I så fall blir det jo litt annerledes når navnet må kunne uttales på begge språk.

Og Vida høres ut som Vidar.

Men siden du liker spesielle navn. :)

Hva med Ylva?

Elida?

Aleksandra?

Othilie?

Skrevet (endret)

Ja, det uttales med lang I. Og ja, vi har røtter i Utlandet (barnefar er italiensk) :) Davida er egentlig oppkalling etter oldemor, men jeg vet ikke om det blir litt for spesielt?...

HI

Endret av Gabina
Skrevet

Jeg syns det er helt greit. Liker Davina bedre. Davida (og Davina) betyr elsket forresten.

Vida syns jeg er et helt greit navn. Liker det litt bedre enn Davida :)

Skrevet

Davida høres veldig guttete ut på norsk synes jeg.

Vida er kjempefint!

Andre forslag: Tuva eller Vera

Skrevet

Davida ble litt for mye David for meg. Aldri hørt det før. Vida er fint, og ikke så ukjent lenger. Ville gått for det.

Anonymous poster hash: cc19a...966

Skrevet

Likte ikke Davida. Da liker jeg bedre Daniella

Skrevet

Jeg liker Davida!! Og jeg synes det er mye penere enn Vida, det høres litt ufullstendig ut i mine ører. ;-)

Skrevet

Davida blir veldig maskulint på norsk, ville gått for Vida det blir jo også oppkalling hvis oldemor het Davida :)

Skrevet

Davida er helt ok, ikke mer "omskrevet guttenavn" enn mange andre. Vida er pent. Daniella, som et par her foreslo, synes jeg blir mer østblokk.

Skrevet (endret)

fint synes jeg :)

Endret av monamona84
Skrevet

Synes det var pent og sjeldent, ekstra morsomt hvis det er oppkalling og. Davina som er foreslått er og et pent navn :)

Anonymous poster hash: 4fe11...c8f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...