Gå til innhold

flere som sliter med mye kynnere i uke 20+?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kynnere er ikke farlig, men er jo absolutt ikke behagelig for den som er gravid. Jeg hadde masse kynnere i mitt første svangerskap, var redd for for tidlig fødsel, men for min del var det bare å ta hensyn til det, så roet det seg (og jeg fødte 9 dgr etter termin). Det var særlig "hardt" fysisk arbeid/trening som utløste det for meg, gikk hjem fra jobb to dager for at jeg ikke kjente meg særlig pigg, men det var alt. Ikke et stort problem altså, og det var ikke pga kynnere at jeg ikke sov så godt om natta.

Har allerede hatt kynnere dette svangerskapet, så regner med at det i alle fall ikke blir mindre denne gangen :/

Trøster meg med at det er livmoren som trener...

Her har jeg og begynt og få en del kynnere er 21+0 i dag.... Hadde det ikke slik med de andre men prøver og gjøre ting slik at de slutter opp.... Hvis jeg sitter eller ligger står jeg opp og går forsiktig over gulvet og da gir di seg og motsatt.... Tenker bare livmora trener til det store mirakelet skal skje ;)

Har også kynnere, så og si hele døgnet. Sover dårlig og er rett og slett utslitt. Har hatt det siden nyttår nå, og er "bare" i uke 23... Kommer til å bli utslitt om det skal fortsette frem til juni :S

Det er dessverre helt normalt, og eneste som kan hjelpe er en sykemelding. Sykemelding er foreløpig uaktuelt her da jeg kommer til å bli gal av å gå hjemme så lenge. Det er heldigvis ikke farlig for fosteret.

Annonse

Alle har kynnere, det er bare forskjell på om vi merker dem eller ikke :) noen har veldig aktiv livmor og man kjenner masse kynnere. Selv blir jeg skikkelig dårlig av dem, blir så utrolig kvalm og uvel. De kommer av den minste lille ting. Var sykmeldt en dag i uka pga dem sist svangerskap - fra uke 25 tror jeg. Nå er jeg i uke 20 og har en del skikkelig smertefulle kynnere hvis det skjer for mye. Må krøke meg sammen som en ball og puste meg gjennom. Liker dette dårlig kjenner jeg, men de er ikke som rier heller... Skal ta det opp på neste kontroll. Allerede 50% sykemeldt da jeg fortsatt spyr og er i dårlig form, hadde håpet jeg kunne jobbe 80%, men med disse vonde kynnerne er jeg jammen ikke sikker.

Fødte sist på menstermin (5 dager etter tul), rask og enkel (sete) fødsel uten smertelindring :) kanskje alle kynnerne hadde hatt god effekt?!?!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...