Gå til innhold

10 dager til termin :)

Anbefalte innlegg

Nå er det bare 10 dager igjen! Begynner virkelig å glede meg, men samtidig er det mye å bekymre seg for i slutten. Lurer på hvordan fødselen blir, når den starter og om alt går bra. Flere med termin omtrent samtidig som vil følges litt ekstra disse siste dagene?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144118982-10-dager-til-termin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Termin om 3 dager og føler det samme som dere, samt at jeg har på følelsen at det ikke skjer noe før neste uke. Har blitt satt igang ved to tidligere svangerskap, denne gangen ser det ut som om det kan starte av seg selv. Er spent på det hele.

Termin om 9 dager her :) føler det på samme måte, bekymret og spent på en gang. Veldig nervøs for enkelte ting og skulle gjerne hatt noen ekstra kontroller nå merker jeg!

Jeg spurte legen. Sist fødte jeg i uke 37-0 så jeg spurte om jeg kunne komme annenhver uke tidligere. Var ingen problem. Nå er jeg 37-6 med influensa og modningsrier og det er ingen problem å komme inn på dagen hvis jeg er urolig. Så mitt råd er å spørre hvis du ønsker tettere oppfølging.

Baremeg jeg ble også satt i gang sist gang, og er derfor veldig spent på hvordan en fødsel som starter selv er :) håper virkelig jeg kan være hjemme en stund i den første fasen. Jeg synes det var slitsomt å måtte være på sykehuset fra start til slutt.

Hvordan er formen da jenter?

Annonse

Formen er overraskende bra her og.. Tungt er det jo selvfølgelig og er mye trøtt og sliten. Gruer meg til smertene jeg også, men gleder meg til fødselen på mange måter også.

Har dere merket noe til at det nærmer seg da? Jeg har hatt nye slim med blod i den siste uka, ellers er det en del nedpress..men det kan jo ta alt i fra noen timer til 20 dager til fødsel, så her vet man aldri ;)

Jeg også gruer meg til smertene ved fødsel, men samtidig så gleder jeg meg veldig til det er i gang for da vet jeg at jeg snart får møte jenta mi! :) formen ellers er grei, er veldig mye trøtt og har lite overskudd. Blir litt sliten når jeg hele tiden prøver å ha leiligheten i perfekt stand til enhver tid. Flyr jo rundt med støvkluter og vasker hele tia føler jeg. Har virkelig ikke lyst til å måtte begynne å skure ned leiligheten med en gang jeg har født.

Hadde litt slim med blod i jeg også, men nå har alle fødselstegn bare forsvunnet! Litt kynnere, men det er det.. håper virkelig ikke at det blir overtid på meg!

Jo jeg trodde det var et tegn på at det nærmet seg, så ble veldig skuffet da det bare stoppet opp og ikke utviklet seg til noe mer.. kanskje det bare er stille før stormen? Jeg har termin 19.februar :) men siden dette blir mitt første barn så er det vel litt for optimistisk å tro at jeg føder før termin..

Har termin 20.

Jeg trodde også det skulle skje når slimproppen (eller hva det var) gikk.. Men nei..

Kjenner mange førstegangsfødende som har født før termin jeg, så her er det ikke noe fasit. Du får håpe i det lengste giraffen 1902 :)

Jeg også har behov for å ha orden rundt meg nå, er vel sånn redebyggingsinnstinkt det der ;)

Endret av Endeligmamma*gravid

Ja jeg og fikk alt for store forhåpninger når slimproppen gikk!

Kjenner flere førstegangsfødende som har fått før termin jeg og, men tør ikke helt å håpe på at det skal skje meg. Jeg er så utålmodig av meg så det er veldig typisk om jeg må gå overtid :) he he. Men ho kommer vel når ho er klar.

Redebygging ja! Alt er klart og alt er vasket så nå kan ho bare komme :) Begynner å bli lei av å fly rundt å vaske hver dag i frykt for at noe ikke skal være "klart". Men er nok ingen som dør om jeg ikke støvsuger en dag :P

Annonse

Godt å vere i samme båt som andre :) ei veke til termin her, men ingen slim, blod eller andre godsaker som kan tyde på at ting skjer.. Rikelig med kynnere da, men det føler eg ikkje teller ;) Kjenner meg godt igjen i behovet for å ha det reint.. Litt frustrerende no, for har min 16 år gamle nevø buande hos oss no, og det blir litt meir rot enn når det bare er oss to.. Veldig hyggelig, men litt slitsomt ;) Ellers blir eg litt sprø av å lure på når det skjer og å vere i beredskap heile tida.. Føler eg ikkje kan lage noken planar.. Tør ikkje gå på kino ein gang..

Jeg prøver rett og slett å legge mest mulig planer jeg. Tia går såå sakte og jeg må bare ha noe å gjøre nå de siste dagene!

Og så er det typisk meg at jeg føder hvis jeg har super mye jeg skal gjøre, he he.

Idag skal jeg prøve å få gått en lang tur igjen, kanskje det får fart på sakene :)

Sover dere om natta da? Jeg sover dårlig pga bekkenløsning og konstant tissebehov ;) blir mye daffing på sofaen.. Men er ekstra sliten også nå pga at vi nettopp har flytta, og jeg vil jo prøve å få mest mulig orden rundt meg før lillemor kommer ;)

Hvilket sykehus skal dere føde på?

Sover ganske godt... To ganger på do i løpet av natta, men sovner fort etter det. Kunne sovet lenger på morningen, men har to som skal til skole og bhg.

Skal føde på Rikshospitalet. Født på Bærum tidligere så er litt spent på hvordan det er på Riksen.

Eg sover elendig om natta, men sovner godt om morgenen og kan ligge til langt på dag.. Har slutta å stresse med at det er feil tid på døgnet og heller sove når eg kan.. Heldigvis ingen andre enn hunden som forventer noke av meg ;) Andre som har hund som passer på den gravide forresten? Min har vore min skygge siden før eg tok clearblue-testen..

Jeg har 10 dager igjen til termin i dag. Har begynt å glede meg men synes det er spennende og skummelt også. Venter første så vet liksom ikke hva jeg går til. Heldigvis i fin form fortsatt, bare litt trøtt og sliten. Ingen tegn til fødsel overhodet her så trur egentlig jeg går over termin.

Deilig å kunne sove lenge på morgenen ja, husker jeg gjorde det sist- men nå er det to-åring som krever sitt ;)

Å det begynner å bli spennende å tenke på at nå kan det skje når som helst! Mange tanker og følelser som svirrer rundt i hodet på oss høygravide nå ja. Spesielt spennende for dere som venter deres første barn da! Dere må virkelig glede dere, en fødsel er tøft, men også det mest fantastiske man kan oppleve synes jeg :)

Flere som opplever lite liv nå i slutten? Huff jeg synes det er så skummelt, fordi jeg er vant til masse aktivitet. Har kjent at hun hikker der inne for en timestid siden, men ellers er det bare et og annet dult.. Og blir nesten usikker på om jeg kjenner noe i det hele tatt i blant :(

Jeg var inn på kontroll i forrige uke pga lite liv og blødning- men da var alt fint..

Her går det veldig opp og ned. En dag er ho helt turbo og en annen dag er det så vidt jeg kjenner noe. Syns det er veldig skummelt selv! Vært inne til sjekk en gang jeg også men alt så fint ut her og etter ctg og ul :) men merker jeg blir mer og mer nervøs jo nærmere termin jeg kommer. Om jeg må gå over så blir det vel kaos i hodet!

Ja akkurat slik er det her også! Får håpe vi slipper å gå som dette så lenge da, synes det et så fælt når det blir stille over tid.. Man blir så usikker på om man skal ta kontakt med sykehuset eller ikke, om man er hysterisk eller hva ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...