HH80 Skrevet 10. februar 2014 #2 Skrevet 10. februar 2014 Min gutt er 5 uker og siste uken syns jeg det har blitt noe sjeldnere
☆☆☆ Skrevet 10. februar 2014 #3 Skrevet 10. februar 2014 Mi på 12 veker bæsja i går, første skikkelige bæsj sida sist søndag. Har vore slik sida ho var eit par veker. Det er umogleg å seie kor tid bæsjemønsteret endrar seg, hjå morsmelkernærte barn er "alt" normalt..
*Attpåklatten* Skrevet 10. februar 2014 Forfatter #4 Skrevet 10. februar 2014 Vet at det er normalt, men hun blir sår også, for jeg klarer ikke alltid å følge med hele tiden. Håper det blir litt sjeldnere snart;)
☆☆☆ Skrevet 10. februar 2014 #5 Skrevet 10. februar 2014 Vet at det er normalt, men hun blir sår også, for jeg klarer ikke alltid å følge med hele tiden. Håper det blir litt sjeldnere snart;)Smør henne med vaselinsalve/sinksalve/inotyol, slik at bæsjen ikkje kjem i kontakt med huda. Vask kun med vatn, fjern salven og ta på ny etter god lufttørking ein gong for dagen. Det burde hjelpe. Lykke til.
HH80 Skrevet 10. februar 2014 #6 Skrevet 10. februar 2014 Etter at vi har vasket bort bæsjen på vår gutt tar jeg ofte babyolje på en sånn engangsklut/ kompress og vasker med det. Har han bare tisser vasker jeg ofte kun med olje...det forebygger sårhet
Skogsprinsessa Skrevet 10. februar 2014 #7 Skrevet 10. februar 2014 Vår bæsjet også HELE tida! Og ble sår... Vi vasket med olje, og det hjalp! Tok vann på kluten, og så olje. Det er mer skånsomt å vaske med glatt olje enn vann. I tillegg er det lurt å la stumpen lufte seg litt (selv om h*n alltid bæsja på håndduken da da).
*Attpåklatten* Skrevet 10. februar 2014 Forfatter #8 Skrevet 10. februar 2014 Vår bæsjet også HELE tida! Og ble sår... Vi vasket med olje, og det hjalp! Tok vann på kluten, og så olje. Det er mer skånsomt å vaske med glatt olje enn vann. I tillegg er det lurt å la stumpen lufte seg litt (selv om h*n alltid bæsja på håndduken da da). Hehe, ja det går noen håndkle per dag;) smører med sinksalve. Det hjelper bra:) takk for tips!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå