Gå til innhold

Trenger barnevognhjelp fra erfarne

Anbefalte innlegg

Heisann :)

Jeg skal bli mamma for første gang i sommer, og nå er jeg igang med å orientere meg litt på barnevogn-fronten. Puh, man kan jo bli matt av mindre. Hehe. Her var det mye å velge i gitt. 

Jeg har noen krav til en barnevogn som er viktige for meg: Vi bor ganske trangt på 35 kvm så det er viktig at vognen kan slås sammen maksimalt slik at den tar lite plass i gang (vi har veeldig liten gang). Vognen kommer til å bli brukt en del på buss,så det er også viktig at den ikke er stor og klumpete. Lett å løfte på er en fordel da vi også har en del trapper opp til leiligheten.

Ønsker vogn med bag, slik at baby kan bli liggende i bagen i stua dersom den sover etter tur.

Er også en plus om vognen kan brukes når baby blir litt større og vil sitte, altså at vi ikke må kjøpe ny vogn etter halvt år - ett år (når begynner de å sitte i vognen egentlig ?)

Er det noen som har noen merker/modeller å tipse meg om som kan tilfredsstille disse kravene mine ? Eller ihvertfall de fleste av dem ? 

Blir veldig glad for tips.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144118831-trenger-barnevognhjelp-fra-erfarne/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann :)

Jeg skal bli mamma for første gang i sommer, og nå er jeg igang med å orientere meg litt på barnevogn-fronten. Puh, man kan jo bli matt av mindre. Hehe. Her var det mye å velge i gitt. 

Jeg har noen krav til en barnevogn som er viktige for meg: Vi bor ganske trangt på 35 kvm så det er viktig at vognen kan slås sammen maksimalt slik at den tar lite plass i gang (vi har veeldig liten gang). Vognen kommer til å bli brukt en del på buss,så det er også viktig at den ikke er stor og klumpete. Lett å løfte på er en fordel da vi også har en del trapper opp til leiligheten.

Ønsker vogn med bag, slik at baby kan bli liggende i bagen i stua dersom den sover etter tur.

Er også en plus om vognen kan brukes når baby blir litt større og vil sitte, altså at vi ikke må kjøpe ny vogn etter halvt år - ett år (når begynner de å sitte i vognen egentlig ?)

Er det noen som har noen merker/modeller å tipse meg om som kan tilfredsstille disse kravene mine ? Eller ihvertfall de fleste av dem ? 

Blir veldig glad for tips.

Her skal du få noen forslag fra meg :)

Bugaboo cameleon

Easywalker june

Babyjogger city mini gt

Disse vognene er lette og blir små sammenlagt, samt har bag som kan tas av understellet og bæres med seg. De har både bag og sittedel og kan brukes til du ikke trenger vogn lenger. Bugaboo cameleon er den vognen jeg tror vil være perfekt for dere, men det er jo smak og behag også. Babyjoggeren har ikke vendbar sittedel -dette er noe jeg hadde savnet når lille vokser ut av bagen -så det må du jo vurdere om du kan leve med.

Du kan også vurdere å investere i kroker til å henge understellet til vognen på veggen, vet mange med trange/små ganger gjør det:

http://www.klikk.no/foreldre/article638581.ece

tusen takk for svar. Bugaboo'en virker helt super, og tilfredsstiller egentlig alle mine krav til en vogn så langt. Prøver å se litt på finn etter brukt, men virker ikke som det er så mange av denne her i området. Hmm, må kanskje vurdere å kjøpe ny. 

tusen takk for svar. Bugaboo'en virker helt super, og tilfredsstiller egentlig alle mine krav til en vogn så langt. Prøver å se litt på finn etter brukt, men virker ikke som det er så mange av denne her i området. Hmm, må kanskje vurdere å kjøpe ny.

Du kan for eksempel kjøpe denne:

http://www.kjopbarnevogn.no/no/artiklar/bugaboo-cameleon-barnevogn-barnevogner-billig-rask-leverering-fraktfritt-all-black-morkbrun.html

Splitter ny, selges ut billig fordi det har kommet en ny modell, røverkjøp :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...