Gå til innhold

Sykmelding eller svangerskapspenger?

Kjærepære

Anbefalte innlegg

Mulig dette er tatt opp her før, men jeg finner i så fall ikke tråden...

Jeg er nå 19+2 og har vært delvis sykmeldt en stund allerede. Først 20%, siden jeg var mye kvalm og sliten. Slet etter hvert myyye med hodepine, og fikk streng beskjed fra jordmor at jeg måtte redusere jobbinga, bla pga BT som fort føyk litt opp. Nå jobber jeg 50% og hodepinen er så å si helt borte. Blir fort kvalm og uvel om jeg er sliten eller mett/sulten, og kjenner at pulsen fort øker om det er litt mye på jobb. 

Pga tvillinger og høy bmi så regnes jeg tydeligvis som et risikotilfelle og blir fulgt ekstra opp på sykehuset. Har hatt to møter med jm, men har kun hatt en halvtime hver gang og ikke hatt tid til å diskutere alt vi har ønsket. Jobben regner med jeg jobber kun en ukes tid til, altså t.o.m. 20 uker, men jm sier det ikke er de som bestemmer dette :P Jeg vet jo det, men det er greit for dem å ha noe å forholde seg til... Skal til legen i morgen og håper da det er mulig å søke om svangerskapspenger i stedet for å bli sykmeldt. Virker som det er veldig ulik praksis ulike steder, men er det ikke slik at om det er noen risiko for babyene at jeg jobber, så har jeg krav på svangerskapspenger?? Siden dette regnes som risikosvangerskap på flere områder, så burde vel jeg kunne få det? Jobber ikke med løsemidler eller lignende, men det er myyye tråkking og ståing og stress i jobben, og det er ikke mulig å tilrettelegge på annen måte enn å jobbe mindre, rett og slett.

Hva er deres erfaring?

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...