Anonym bruker Skrevet 9. februar 2014 #1 Skrevet 9. februar 2014 Kort oppsumert så har jeg en bachelorgrad i økonomi og administrasjon. Bor på et lite sted der jobbene ikke vokser på trær.Det er ca 2timer til nærmeste by så det er for langt å pendle. Jeg har søkt på jobb i alle regnskapskontor i bygda uten å få napp, har nå en kontor/sekretær stilling slm er helt grei, men arbeidstidene passer dårlig med barnehage. Jeg begynner 7.15, og barnehagen åpner ikke før 7.30. Jeg må være på jobb i tide for å åpne. Jeg slutter enten 14.30 eller 17.30. De dagene jeg slutter tidlkg kan jeg hente, men de dagene jeg jobber langdag kan jeg hverken henge eller levere. På grunn av langdagene mine har jeg fri enkelte dager innimellom. Mannen jobber egentlig fra 7-16, men er sjelden hjemme før 18. Så vi sliter med å få hverdagen til å gå opp. Besteforeldre kan ikke hjelpe og barna har ingen tanter eller onkler. Så, jeg vurderer å bli eiendomsmegler.Har alltid interessert meg for det, og det er endel eiendomsmeglerfirma her fordi dette er en av Norges største hyttekommuner. Finnes eiendomsmeglerutdannelsen via nett eller samlingabasert? Er det noen fellesfag med økonomi så jeg kanskje kan bruke noen av de fagene jeg har fra før? Vet at det er mye kveld og helgearbeid, men mannen er stort sett hjemme etter kl 18 hver dag og jobber aldri helg.Så om jeg kunne hatt vanlige dager f.eks fra 8-16 sånn at jeg kunne hentet i barnehage er det greit at far kan være hjemme på kveldene. Er det noen eiendomsmeglere som kan fortelle litt om hverdager? Anonymous poster hash: 09211...e5a
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2014 #2 Skrevet 9. februar 2014 Å være megler er mer en livsstil. Tilgjengelighet er viktig, enten det er selger eller kjøpere som skal ha tak i deg. Visninger legges til kveld, helg og ferier (særlig ferier i hyttemarkedet). Er vel så på motsatt side av skalaen fra en 8-16 jobb.... Men på den annen side så kan du nok til en viss grad legge opp dagen selv og være fleksibel. Anonymous poster hash: 4bcf3...1c4
Love my kidz Skrevet 9. februar 2014 #3 Skrevet 9. februar 2014 Men er ikke visningene gjerne mellom kl 16-18 da?
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2014 #4 Skrevet 9. februar 2014 Hørte på radioen for noen få dager siden at det er svært vanskelig å få jobb som eiendomsmegler nå, boligmarkedet har stagnert og det er få som får solgt. Studentene som nå uteksamineres vet at de må jobbe døgnet rundt nå for å klare å få seg jobb og lykkes. Fastlønna ligger på rundt 20 % og resten er provisjon. Mao så er du pukka nødt til å klare å selge. Anonymous poster hash: 4d7ef...68c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå