Gå til innhold

Noen som har oppskrift på en enkel, god langpannesjokoladekake?

Anbefalte innlegg

Vil ha en enkel og god oppskrift som funker hver gang. Hadde en slik oppskrift en gang, men den er mistet for lenge siden og har ikke funnet noen god erstatter...

Noen som har en oppskrift å dele?

Anonymous poster hash: 40d60...7f0

Fortsetter under...

Denne er veldig enkel å lage, blir saftig og kjempegod.

Men er ikke veldig glad i kremen i denne oppskriften, så jeg lager en annen krem å ha oppå..

Anonymous poster hash: 1a7df...75b

Glemte jo linken

http://dinmat.no/Enkel-og-saftig-sjokoladekake

Denne har jeg prøvd to ganger. Veldig god.

SOAKED CHOCOLATE CAKE

400 gram smør
4,5 dl vann
6 ss kakao
9 dl sukker
1 beger rømme (3 dl)
4 egg
2 ts natron
9 dl hvetemel

GLASUR
100 gram smør
6 ss melk
5 ss kakao
2 ts vaniljesukker
350 gram melis

Sett ovnen på 200 grader. 
Ha smør, vann og kakao i en stor kjele og varm det opp til smøret er helt smeltet. Rør til en jevn masse. Rør inn sukkeret og pisk inn rømmen. Pisk inn ett og ett egg om gangen, rør så inn mel og natron og rør alt til en fin deig. 

Ha deigen i en stor papirkledd langpanne og stek den i ca. 30-50* minutter. Sjekk med en kakenål om den er ferdigstekt. 

Ta kaken ut av ovnen og prikk den STRAKS med en gaffel over hele kaken så du får masse små hull overalt. Hell over den VARME glasuren (den lages ved å smelte smøret og blande inn det andre og røre alt godt sammen til en glatt glasur) og bre den godt utover. Den vil renne nedi hullene og gjøre kaken bløt. 
La kaken avkjøles i kjøleskapet til den er HELT kald. Ta den ut og skjær den i pene firkanter.

*Min står inne i 30-40 minutter, og det er 30 minutter som er det riktige ifølge oppskriften. Men ovner er så forskjellige at noen må steke den i en hel time, så følg med litt etter 30-35 minutter. Kaken skal ikke være flytende, den skal være fast og se ut som en helt vanlig sjokolade-langpannekake. Den bør ikke bli brent.

Annonse

Gjest 5 andre

Men er ikke veldig glad i kremen i denne oppskriften, så jeg lager en annen krem å ha oppå..

Glemte jo linken

Signerer denne.

Laget den senest i går. Den er veldig saftig, uten antydning til smuler. 

Hvis en bruker denne kremen, som eg synes smaker bedre enn vanlig smørkrem (hvis du bruker melkesjokolade/firkløver), liker jeg å bruke en eggeplomme i til slutt. Konsistensen blir da veldig glatt og fin. 

Glemte jo linken

Signerer denne.

Laget den senest i går. Den er veldig saftig, uten antydning til smuler. 

Hvis en bruker denne kremen, som eg synes smaker bedre enn vanlig smørkrem (hvis du bruker melkesjokolade/firkløver), liker jeg å bruke en eggeplomme i til slutt. Konsistensen blir da veldig glatt og fin. 

Jeg lager ofte dobbelt porsjon av glasuren til Cafe Sting sin sjokoladekake, den er en stor suksess blant både store og små her i huset. Med dobbelt porsjon er det mer enn nok til en langpannekake.

http://www.detsoteliv.no/oppskrift/cafe-stings-sjokoladekake

Lag for all del en enkel god en og styr unna Toro! Det smaker ikke godt! Det er fantasiløst, tradisjonsløst og smakløst. Alle kan.bake en sjokoladekake. Er så dritt lei bånn i bøtta posemat!

Anonymous poster hash: 28c5a...acb

Annonse

Toro <3 Saftigere sjokoladekake skal man lete lenge etter :P

Men uten tvil må man ha eget fyll, for torofyllet smaker dritt.

Anonymous poster hash: 6d60f...879

Enig! Toro sin er i tillegg uten både gluten og melk, så den er det mange allergikere som tåler.

Anonymous poster hash: d543d...da6

Smaker med en gang hvis det serveres Toro langpannekake! Det er en slags kunstig bismak. Liker den ikke.

Kan godt spise toromuffins eller Brownies men langpannekaka smaker æsj.

Anonymous poster hash: dcbe2...46b

Denne har jeg prøvd to ganger. Veldig god.

SOAKED CHOCOLATE CAKE

400 gram smør

4,5 dl vann

6 ss kakao

9 dl sukker

1 beger rømme (3 dl)

4 egg

2 ts natron

9 dl hvetemel

GLASUR

100 gram smør

6 ss melk

5 ss kakao

2 ts vaniljesukker

350 gram melis

Sett ovnen på 200 grader. 

Ha smør, vann og kakao i en stor kjele og varm det opp til smøret er helt smeltet. Rør til en jevn masse. Rør inn sukkeret og pisk inn rømmen. Pisk inn ett og ett egg om gangen, rør så inn mel og natron og rør alt til en fin deig. 

Ha deigen i en stor papirkledd langpanne og stek den i ca. 30-50* minutter. Sjekk med en kakenål om den er ferdigstekt. 

Ta kaken ut av ovnen og prikk den STRAKS med en gaffel over hele kaken så du får masse små hull overalt. Hell over den VARME glasuren (den lages ved å smelte smøret og blande inn det andre og røre alt godt sammen til en glatt glasur) og bre den godt utover. Den vil renne nedi hullene og gjøre kaken bløt. 

La kaken avkjøles i kjøleskapet til den er HELT kald. Ta den ut og skjær den i pene firkanter.

*Min står inne i 30-40 minutter, og det er 30 minutter som er det riktige ifølge oppskriften. Men ovner er så forskjellige at noen må steke den i en hel time, så følg med litt etter 30-35 minutter. Kaken skal ikke være flytende, den skal være fast og se ut som en helt vanlig sjokolade-langpannekake. Den bør ikke bli brent.

Denne! http://www.detsoteliv.no/oppskrift/barnehagens-beste-sjokoladekake

Du vil ikke angre!

Anonymous poster hash: be8d5...b7f

Disse er samme kaka. Bare størrelsen på langpanna som er ulik. Liker denne veldig godt og har lagd den i mange år. Hater tørre kaker.

Men kaka er så saftig at man ikke trenger å prikke hull i kaka.

Anonymous poster hash: dcbe2...46b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...