andrelillegull Skrevet 8. februar 2014 #1 Del Skrevet 8. februar 2014 Min lillegutt på 2 mnd har du småblunder på dagtid, som max varer i 30-40 min.. noen som har tips til å få han til å sove lengre.. han er jo kjempetrøtt stakkarn, men klarer liksom ikke helt falle i den dype søvnen.. alt av tips mottas med stor takk:D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2014 #2 Del Skrevet 8. februar 2014 Det eneste som fungerer for oss er å trille tur (baby våkner hvis vogna stopper) eller bruke bæretøy. Prøver å få til en dupp i vogna på minst 1 time hver dag + noen gode dupper inne i ergobabyen. Anonymous poster hash: 6440a...3e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2014 #3 Del Skrevet 9. februar 2014 prøv kiropraktor- det hjalp med nr 3 her nr 2 hold på slik til han ble 9mnd, det eneste som hjalp var trilleturer. Da sov han imens vogna var i bevegelse. Har sverget på at det aldri skal skje igjen! Fikk aldri slappet av selv og trillet som en gal! Noen råd du kan prøve: Legg han etter 1-1,5times våkentid. (kanskje enda kortere våkentid også. Sett av en dag eller to der du har full fokus på å legge han før han blir trøyt) Avler søvn, mer søvn? SOver han når du ligger vedsidenav? I såfall bruk en dag der du legger deg med han før du prøver råd nr 1. da vil det muligens gå lettere. hva med å se om han liker å ligge på magen og sove på dagen- det gjør min. hvordan legger du han nå? Prøv å legg han før han sovner helt slik at han "sovner inn" av seg selv uten noe stimuli Anonymous poster hash: 91ec7...f84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andrelillegull Skrevet 9. februar 2014 Forfatter #4 Del Skrevet 9. februar 2014 Nå må han bæres, vugges eller trilles i søvn😳 når han sovner sover han bare 20-30 min😵 så d er rimelig slitsomt både for han å meg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HH80 Skrevet 9. februar 2014 #5 Del Skrevet 9. februar 2014 Kjent problem det der ja. Min gutt er 5 uker og er lik din gutt . Sover når jeg triller vogna og når jeg kjører bil. Non ganger kan han sove videre etter turen, men som regel ikke . Noen ganger kan jeg løfte han ut fra setet og over i seng i stua etter biltur og han sover videre, men som regel ikke. Det er litt slitsomt ja og jeg blir oppgitt enkelte dager kan man si ; ) Er best de dagene vi er på farta med endel bilkjøring og grilling i vogn. Sånn som Igår da vi var på akter ned de tre eldste og så i byen etterpå.øø da sov han og slutta gjennom store deler av dagen : ) Det som redder oss er at gutten så og si alltid sovner bra på kveld og natt. Tar natte mellom kl 20 og 21 og sover da 3-4 timers intervaller gjennom natta. Har ikke noen tips til hvordan få de til å sove lenger , men tar gjerne imot tips : )) De to andre gutta mine sov lange lurer på dagen også og det var utrolig deilig : )) da får man gjort utrolig mye Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
☆☆☆ Skrevet 9. februar 2014 #6 Del Skrevet 9. februar 2014 30-40 min er ein vanlig dagdubb her i huset, første gjekk over til lengre strekke langt inn i andre halvår og yngste er framleis slik ved 12 veker. Begge har hatt lengre sovestrekke på trilletur. For min del er trikset å legge før ho er overtrøtt og grinete, og får ho ikkje nok dagsøvn er det eit mareritt å legge for natta. Eldste var aldri slik, var ho trøtt sovna ho, enten det var på fanget, på golvet eller i sofaen. Dei fleste dubbane vart tatt under babygymmen. Denne nye må eg altså følge med på, og legge i akkurat rette øyeblikk. Noko slitsomt, men det går på eit vis. Det med lengd på dubbane stressar eg ikkje med, det er som det er.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andrelillegull Skrevet 9. februar 2014 Forfatter #7 Del Skrevet 9. februar 2014 Godt å høre at jeg ikke er aleina om dette:) men skulle så gjerne ønske d fantes en måte å få han til å sove lengre på, for han trenger d så sårt da han er kjempetrøtt når han våkner etter 20-30 min å klarer ikke roe seg igjen.. Nå funker ikke puppen heller lengre, da han har bestemt seg for at når han er mett så er han mett, ferdig med d!! å smokk tar han ikke😢 men går med håpet om at det blir bedre med tiden:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå